This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

laatste dagen weigeren ikea lampen steeds

B3rtB3rt Member
De laatste dagen weigeren mijn ikea lampen steeds dienst.

Dwz ze reageren niet op commando's, dit telkens een andere lamp.

Er komt een rode driehoek te staan en als je erover heen hovert komt dit te voorschijn:
AF data request fails, status code 233. MAC no ack.

Ik wordt een beetje moe van de onbetrouwbaarheid van Homey en Ikea lampen.

Maar goed, hoe kan ik dit oplossen want de lamp reageert nu dus nergens meer op, soms werkt het om hem even uit het stop contact te halen, maar vaak doet ie het dan weer maar na een tijdje komt probleem weer terug.
Dit gebeurd dus bij verschillende lampen van ikea maar niet allemaal.

Vervolg vraag:
- welk alternatief  is er voor deze lampen die WEL werken, dus een LED lamp die kan dimmen en liefst kleuren en die altijd gewoon werkt, bv via zwave

Comments

  • Z-wave kleirenlamp wordt moeilijk. Daarnaast welke fitting moet het zijn? GU10, E27? Mbt kleurenlampen is er nog niet zo heel veel keuze. Geef even aan welke uitvoering van de Ikea lampen het zijn, dat kan wat makkelijker zijn in de zoektocht naar een oplossing
  • We blijven geen topics openen @B3rt en laten staan, deze gaat op slot je kunt je discussie in je eerder geopende topic (nederlands ook) voortzetten aangezien die ook over je Ikea lampen gaat. 
This discussion has been closed.