This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Harmony Hub

jaapdeknaapjaapdeknaap Member
edited March 2018 in Nederlands
Ik heb sinds van de week de harmony hub in gebruik. 

Nu wil ik zodra ik activiteit Bioscoop aanklik op mijn harmony afstandbediening dat die mijn bioscoopscherm naar beneden doet. 
Maar als ik Bioscoop invul bij Activiteit ipv TV kijken dan vergeet die dat direct weer. 

Nu komt het scherm altijd naar beneden zodra ik de tv aanzet.
Iemand een oplossing? Ik ben echt een rookie....dank je wel

Comments

  • Hoi Jaap, dit zou je m.i. het beste kunnen oplossen door de microfoon tag in de En kolom te plaatsen en Homey een vraag met specifiek antwoord laten stellen waarop je de Dan en Anders kolom aanpast (scherm omlaag of niet).
  • Die waardes onder de test knop zijn test waardes, die worden dan gebruikt bij de tokens van de "als" kaart als je op test drukt, je zult een logic kaart moeten plaatsen in de "en" kolom met "is precies" of "bevat" kaart, en daar "Bioscoop" invullen
  • @jaapdeknaap
    Sorry, je vraag maar half gelezen. Door inderdaad de logic kaart zo te gebruiken zoals in je screenshot zou het moeten werken. Wel als waarde "Bioscoop" gebruiken. Vergeet de microfoon kaart :s
  • Vleege said:
    @jaapdeknaap
    Sorry, je vraag maar half gelezen. Door inderdaad de logic kaart zo te gebruiken zoals in je screenshot zou het moeten werken. Wel als waarde "Bioscoop" gebruiken. Vergeet de microfoon kaart :s
    No hard feelings ;)
  • EternityEternity Member
    edited March 2018




    Ik gebruik de naam van de Harmony activiteit. Dat is dus geen variabele oid.
    Hier zie je mijn Harmony activiteiten.



     Gebruik in jouw geval dan dus ook (een deel van) de activiteiten naam in de EN kolom.

  • Nu heb ik volgende probleem, het werkt maar het werkt random. 

    Als ik alles uit heb staan en kies voor ; tv kijken dan komt het scherm ook naar beneden. (dus geen bioscoop modus)
    Dit gebeurd eigenlijk in 50 procent van de gevallen als die langere tijd heeft uitgestaan (lees: volgende dag)

    Als ik dan weer uitzet en dan opnieuw probeer dan doet alles het naar behoren.
    Heel irritant. 
    Iemand de oplossing?
  • Je iVision is je scherm neem ik aan? Waarom laat je deze door homey bedienen en niet door je harmony?
    Of staat ie soms in beide en creëer je daardoor een conflict?
  • 0burner0 said:
    Je iVision is je scherm neem ik aan? Waarom laat je deze door homey bedienen en niet door je harmony?
    Of staat ie soms in beide en creëer je daardoor een conflict?
    Kan je je ivision bedienen met je harmony zonder de IR toevoeging van het scherm?
    Mijne zit in mijn plafond weggewerkt en kan niet meer bij het klepje aan de zijkant zonder mijn stucwerk te beschadige.
Sign In or Register to comment.