This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Ervaring Xiaomi temperature Humidity Sensor

Heeft iemand ervaring met de Temperature Humidity Sensor, van Xiaomi? Ik heb voor het eerst dit product in gebruik, en dacht handig voor de koelkast. Maar volgens deze sensor is het in mijn koelkast 9,8 graden.. Kan je vertellen, dat klopt dus niet ;-) ... het is kouder. Heb ik gewoon pech met deze sensor? of hebben andere ook slechte ervaring met dit type sensor?

Comments

  • Vermoedelijk houdt de behuizing van de koelkast de signalen tegen? Is met BT in ieder geval ook een probleem...
  • Heb hem hier ook in de Amerikaanse koelkast liggen maar geeft netjes 4 graden aan. 
  • @reemster temperatuurbereik van de beide temperatuur sensoren volgens de specificaties is -20 tot 60 graden C (+-0.3)... 
    let wel op dat, wat Bas ook aangeeft, het bereik van de sensor behoorlijk verkleint in de gemiddelde koelkast...
  • Homey staat bij mij in de keuken, ongeveer 1 meter naast de koelkast. Dus denk dat het bereik geen issue is. Ook veranderen de waardes regelmatig. Ik denk dat ik gewoon pech heb.

    Er komt zeker geen functie aan dat ik temperatuur met de hand kan kalibreren?  ;)
  • Reemster said:
    Homey staat bij mij in de keuken, ongeveer 1 meter naast de koelkast. Dus denk dat het bereik geen issue is. Ook veranderen de waardes regelmatig. Ik denk dat ik gewoon pech heb.

    Er komt zeker geen functie aan dat ik temperatuur met de hand kan kalibreren?  ;)
    Natuurlijk wel... check Github (issues) maar... is niet moeilijk om toe te voegen...
  • ik gebruik hem ook voor de vloerverwarming in de badkamer ....tot nu toe perfect
  • Haha, ja ja.. bij iedereen werkt het, behalve bij mij  :D story of my life..
  • ik heb er 1 buiten hangen, en 1 in de badkamer, beide geven vrijwel correcte temperatuur weer. 
  • rtnartna Member
    1 in de koelkast, 4 meter van de homey, en 1 in de badkamer een verdieping hoger. Beide werken prima.
  • yemoHyemoH Member
    Hen je de sensor ook getest buiten de koelkast met een andere thermometer? Voor een ander merk had ik een afwijking van een paar graden. 
  • TedTolboomTedTolboom Member
    edited March 2018
    @Reemster Is -10 tot 10 voldoende als correctie factor?

    Zit in de volgende Xiaomi Mi Zigbee app update...
    voor zowel de Xiaomi temperature & humidity sensor als de Aqara temperature & humidity sensor
    2018-03-15 23:05:00 [log] [ManagerDrivers] [sens] [0] measure_temperature 27.7 + temperature offset 2
    2018-03-15 23:05:18 [log] [ManagerDrivers] [weather] [0] measure_temperature 21.3 + temperature offset 0
    
Sign In or Register to comment.