This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

associaties instellen tussen fibaro bewegingssensor en dubbele schakelaar

Wie weet hoe ik met associaties tussen bewegingsensor en dubbele schakelaar het licht kan laten aangaan. Heb het ook met een flow geconfigureerd, maar daar zit vaak een vertraging van enkele seconden op. Je bent dan al boven of beneden bij de trap voordat het licht aangaat.
Heb al diverse instellingen geprobeerd om de juiste ID nummers in te stellen bij de juiste groepen. Krijg het alleen niet aan de praat.
Mijn configuratie is fibaro bewegingsensor, fibaro dubbel schakelaar en homey versie 1.5.3

alvast bedankt.

Bart

Comments

  • Volgens mij zou het zo moeten werken idd Bart.

    Ben ook benieuwd naar andere reacties hier

  • Hier zou ik graag ook een goede uitleg over willen.
    Het hele groepen verhaal is me soms nog een raadsel.
  • Ja, interessant topic!

    Ben ook benieuwd of de reactie snelheid dan verbetert! 
  • Ben ook wel benieuwd of iemand dit in het Nederlands kan en wil uitleggen
  • Wat ik lees in 1 van de berichten aan de hand van de link van bvdbos is dat Zwave+ apparaten geen berichten acepteren van non+ apparaten? Dat de Zwave+ apparaten secure zijn toegevoegd en de non+ niet.
  • Bij mij zijn beide apparaten Zwave +, daarmee dan ook beide secure toegevoegd. Ik heb bij instelling ook naar log gekeken. Daarin zijn ook geen sturingen te zien, op basis van de ingevulde associatie.

Sign In or Register to comment.