This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

ikea lamp Tradfri 1000lm

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben nog niet heel erg bekend met homey.
Nou heb ik 5 lampen gekocht van de Ikea Tradfri led 1000 LM 12,5W.

Ik heb 1 setje gekocht met dimmer maar geen bridge/hub.

Het lukt me niet om de lamp toe te voegen aan homey. Wat doe ik fout?

app geinstalleerd op homey van de Ikea.
apparaat toevoegen aan de woonkamer
wat is het verschil tussen instelbare en dimbare lamp?
daarna zegt homey zet de lamp uit en aan.... maar hij ziet hem niet ook niet na 6x aan / uit.

zijn er nog andere opties? 

Comments

  • Hallo,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben nog niet heel erg bekend met homey.
    Nou heb ik 5 lampen gekocht van de Ikea Tradfri led 1000 LM 12,5W.

    Ik heb 1 setje gekocht met dimmer maar geen bridge/hub.

    Het lukt me niet om de lamp toe te voegen aan homey. Wat doe ik fout?

    app geinstalleerd op homey van de Ikea.
    apparaat toevoegen aan de woonkamer
    wat is het verschil tussen instelbare en dimbare lamp?
    daarna zegt homey zet de lamp uit en aan.... maar hij ziet hem niet ook niet na 6x aan / uit.

    zijn er nog andere opties? 
    Er is een algemeen Ikea topic (in het Engels) maar daarin staan veel antwoorden. Sommige lampen hebben nog een update nodig voor ze gebruikt kunnen worden, hiervoor is de Ikea hub nodig (helaas). Sommige lampen moeten eerst een reset krijgen, zie je hem na 6 x aan/uit wel even knipperen? 
  • nee hij knippert ook niet helaas. Dus voor de update heb ik de hub nodig van de Ikea.... dat is balen.
  • Ligt er aan op welke FW ze nu draaien denk ik?
    Geduld is een schone zaak in het adden van IKEA lampen.
  • En vooral, voeg de lampen een voor een toe en zet die andere even uit.

  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited February 2018
    En dat is dan weer een kwestie van eerst de andere topics lezen, zoals Lubbert al aangaf.
    En even uitzetten is: stroom er af!
  • om te kijken welke fw ze draaien moet ik dan de hub hebben? anders moet ik die morgen maar even gaan halen. Ik dacht juist dat ik met de homey geen hub nodig had.....

    Ik heb alles al geprobeerd wat er op het forum stond........ ik dacht ik probeer het even in het nederlands misschien mis ik iets. Maar uit en aan heb ik ze al gedaan, en ook 6x gereset maar dan gaan ze niet knipperen....... balen dit
  • om te kijken welke fw ze draaien moet ik dan de hub hebben? anders moet ik die morgen maar even gaan halen. Ik dacht juist dat ik met de homey geen hub nodig had.....

    Ik heb alles al geprobeerd wat er op het forum stond........ ik dacht ik probeer het even in het nederlands misschien mis ik iets. Maar uit en aan heb ik ze al gedaan, en ook 6x gereset maar dan gaan ze niet knipperen....... balen dit
    Dan hebben ze dus ook nog geen reset gehad als ze niet knipperen, het is een beetje trial and error de reset. Probeer eens 7 x etc maar het feit dat ze niet knipperen geeft aan dat er iets niet gedaan wordt zoals het moet of dat de lamp defect is
  • Staat ook een batch nummer op de doos als het goed is. Staat in de andere topics welke je minimaal moet hebben

  • Voor alle duidelijkheid. Aan uit is met een schakelaar, niet met de afstandbediening.
Sign In or Register to comment.