This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Somfy Rolluiken omhoog voor een aantal seconden en dan stoppen

Hallo
Ik ben volledig nieuw en heb net een Homey gekocht en ben met mijn eerste Flow begonnen. Ik wil graag mijn Rolluik omhoog doen bij zonsopgang echter deze moet niet volledig open maar voor de helft, dus omhoog voor 5 seconden en dan stoppen. Is dat mogelijk met een flow ?

Comments

  • Ik heb geen Somfy rolluiken, maar alleen via Fibaro. Daar kun je door de kaarten scrollen in de actie kolom en kiezen voor een percentage volgens mij. 
  • glijieglijie Member
    edited February 2018
    in dezelfde flow als waar je rolluiken open gaan een kaart plaatsen dat je rolluiken stoppen met een vertraging van 5 seconden

    dus:
    ALS.....EN......DAN zet status rolluiken open DAN na 5 seconden zet status Rolluiken stil( rechtsboven in de kaart staat een klokje waar je de vertraging kan instellen.

    Als je trouwens begint een flow kaart dat je somfy stil moet staan dan gaat ie naar de stand die je geprogrammeerd hebt....de MY stand.
    Dus:

    ALS...EN....DAN zet status op stil--> rolluik gaat naar de MY stand
  • ik gebruik inderdaad de MY stand, die heb ik ingesteld op halverwege het raam, dus......ff je somfy's via de AB instellen (positie kiezen en dan de my knop lang indrukken), vervolgens in je flow zeggen dat ie naar de stop/my stand moet
  • Bedankt, heb het idd werkend met de timer vertraging
Sign In or Register to comment.