This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Kan fibaro co sensor niet koppelen met homey

Ik heb onlangs een fibaro co sensor en enkele fibaro rookmelders (V2) aangeschaft.
De rookmelders waren heel eenvoudig te koppelen maar ik krijg de co sensor niet gekoppeld op dezelfde manier.
Wat doe ik fout of kan iemand mij aangeven hoe het wel zou kunnen.
bvd

Comments

  • Eerst een ontkoppelen bij de Z-wave bij settings helpt meestal
  • heb ik ook geprobeerd. De rookmelders kon ik daar ook gewoon ontkoppelen maar de co sensor reageerde ook niet met ontkoppelen. Ik heb ook de z-wave terug gezet naar fabrieks instellingen en toen kon ik de rookmelders weer probleemloos koppelen en de co sensor weer niet.
    Zou het ook kunnen dat de co sensor kapot is? Ik heb hem nieuw gekocht maar kan hem nog retour sturen?
  • Heb je al geprobeerd om de sensor te resetten naar defaults?
  • Ja heb ik ook al geprobeerd
  • mruitermruiter Member
    edited February 2018
    hoever komt hij in het pair process. ziet hij hem wel maar loopt vast op een bepaald stuk en geeft dan een time out ?
    Wat meer info geeft heel wat meer inzicht. 
  • Marco001Marco001 Member
    edited February 2018
    Als ik bij homey via de fibaro app een rookmelder toevoeg dan geeft homey aan dat ik drie keer op de knop van de rookmelder moet drukken, nadat ik dit bij de rookmelder gedaan heb gaat deze automatisch verder met verbinden.

    Als ik bij homey de co sensor toe wil voegen geeft homey ook weer dat ik drie keer op de knop van de co sensor moet duwen. Als ik dat gedaan heb is er helemaal geen reactie en geeft homey na een tijdje dat er er geen apparaat gevonden is. (homey ziet de co melder dus niet)
  • Ik druk nooit 3 x op een knop.
    Als ik een nieuwe 'noems eens wat' wil toevoegen, en hij is nieuw uit de doos, dan maak ik die sensor open, en druk ik alvast op koppelen in het Homey scherm. Daarna stop ik de batterij er in en dan pakt hij hem altijd. 
    Misschien helpt dat?
  • Ook dat heb ik nu geprobeerd en dat werkt helaas ook niet.
  • Als laatste zou ik dan de batterij meten. Mocht deze ook goed zijn dan heb je alles gedaan wat je kon en zou ik hem terug brengen. Batterij meten is de enige manier om te kijken of hij goed is. Batterij er uit en met multimeter meten. Er vanuit gaan dat de sensor nieuw is en dat dan dus ook de batterij goed is is niet voldoende.
  • Bedankt voor jullie reacties en ik zal de batterij nog proberen.
Sign In or Register to comment.