This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

Virtuele Homey omgeving, bestaat deze?

B3rtB3rt Member
edited February 2018 in Nederlands
Bestaat er een test omgeving van Homey waar je je omgeving kan simuleren?

Dus waar je bv flows kunt maken en deze kunt testen en kijken of deze het doen alvorens je dit dan implementeerd in de werk omgeving?

Ik wil bv een hele hoop flows herschrijven maar ook vooraf testen zonder dat ik mijn Homey om zeep help zodat er niets meer werkt.

Zo kan ik op mijn gemak de flows herschrijven, dan een export/backup maken en deze inlezen in de werkende/live Homey.

Iemand een idee of dit bestaat?
Tagged:

Comments

  • Zover ik weet, bestaat dat nog niet. Je kan wel eerst een bestaande flow "Uitschakelen" en dan een nieuwe vervangende flow maken en testen. Op deze wijze bewaar je de oude flow nog even tot je nieuwe flow goed werkt.

  • ja dat wist ik, maar kan niet mijn hele homey disablen etc..

    Het zou mooi zijn als ik Homey kan simuleren op de PC bv om te kijken of de flows werken of beter nog om ze eerst te maken / optmaliseren en daarna pas live zetten.

    Het gaat niet om 1 flow, ik heb echt een hoop flows (geloof ruim 400) en sommige zijn al erg oud, in begin waren ze niet zo geoptimaliseerd als dat ik ze nu maak, wil deze dus 1 voor 1 nalopen en optimaliseren maar zonder dat dit invloed heeft op de werkende omgeving.

    Nadeel van automatiseren is dus dat je afhankelijk wordt, als Homey uitvalt kan ik in huis niet veel meer......
    Vrijwel alle lampen in huis zijn geauotmatiseerd en worden aangestuurd door flows dmv sensoren en parameterers of timers, dus als iets niet meer werkt dan werkt 90% van het huis niet meer......
    Dit laatste wil ik dus voorkomen om vooraf te testen of te bouwen.

    Ik kom er nu pas eigenlijk echt achter dat Homey niet echt geschikt is voor het grote of echte automatiserings werk om echt je hele huis te laten aansturen.

    Homey heeft dus geen fallback of backup optie (ingeval van defect van homey zelf) en Homey loopt ook tegen de hardware limieten aan, meldingen dat je bv te veel apps hebt, geheugen verbruik is redelijk hoog, reageert soms traag hierdoor etc... 
    Hopelijk komt athom op termijn met een verbeterde versie die bv:
    - verbeterde cpu/mem specs heeft zodat ie ook alle beschikbare apps kan aansturen etc..
    - enkele aansluitingen op Homey zelf zodat je ook apparaten direct op hoemy kunt aansluiten (denk aan eth/usb/optic out, etc) Ik zou graag ipv wifi eth willen maar ook rand app direct op homey kunnen aansluiten.
    - backup/restore optie in geval van defect/crash van Homey dat je zo een werkende snapshot snel kan terug zetten van als je gepairde apparaten en gemaakte flows en instellingen.
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited February 2018
    Dit begint met een vraag over een virtuele omgeving en gaat nu al over verbeterde CPU specs. Hoe snel kan je afdwalen van een onderwerp.
    Als je je flows 1 voor 1 gaat nalopen/optimaliseren  dan zou ik adviseren om een kopie te maken van je bestaande flow. De naam van je kopie krijgt dan ook een andere naam zoals:

    Ancilla slideshow 1 word dan Ancilla slideshow 1 (dupliceren)

    Hoe makkelijk wil je het hebben.
    Laten we wel bij 1 onderwerp blijven om het voor iedereen overzichtelijk te houden.


  • De vraag was niet om ze te dupliceren maar of er ergens een test omgeving is om dus in te spelen zonder dat dit enige invloed heeft op de live omgeving..

    De mogelijkheid om flows uit te schakelen is geen oplossing, zeker niet als je de flow weer door andere flows triggered.

    Ik zocht voor een oplossing om in een SCHONE lege omgeving de flows te herschrijven en te testen zonder dat deze ook live worden uitgevoerd, als ze dan goed zijn om ze dan dmv bv een backup en restore live te zetten in de live omgeving....

    Maar dat gaat bestaat dus niet helaas, dan wordt het behelpen.
  • Dan zet ik deze even op solved en gaat hij naar het archief.
  • B3rt said:
    Bestaat er een test omgeving van Homey waar je je omgeving kan simuleren?
    [...]

    Iemand een idee of dit bestaat?

    Ja, als ik me goed heb laten informeren bestaat het ;-)

    Ik weet wie een Virtuele Homey op zijn Laptop heeft.

    Randvoorwaarde 1: voor de aan te sturen Hardware heb je een echter Homey nodig aan je USB poort (€299,-)
    Randvoorwaarde 2: je dient ontwikkelaar bij Athom te zijn ;-)
    ( en mogelijk  moet er DGA of zo op je kaartje staan, ik neem aan dat niet iedere werknemer dat kan/mag!) (https://www.athom.com/nl/careers/

    Zelf heb ik voor stap 2 geen moeite gedaan, ik ben geen goede programmeur en te oud voor Athom (en ik wil niet verhuizen)  ....

    dus ik heb net een derde Homey besteld voor de Hobby naast de productie.

    En flows backup - restore is een ander verhaal..... zolang de devices er niet zijn kan dat niet. (of devices hebben andere IDs) 
  • Weliswaar geen direct antwoord op de gestelde vraag, maar het is mij inmiddels gebleken dat het toch wel handig is om een aantal producten van een fysieke schakelaar te voorzien. En vooral niet te verwijderen als die er toevallig toch al zit.

    Als om wat voor reden dan ook homey uitvalt, de geest geeft of vul maar in, is het wel handig (lees: noodzakelijk) om zaken als bijvoorbeeld een lamp fysiek in te kunnen schakelen. 

    Ik heb dit eveneens zo gemaakt voor mijn screens. Stel dat het hoogzomer is en homey door de warmte bevangen raakt... :) Toch wel fijn als je dan ouderwets je screens handmatig kunt bedienen.
Sign In or Register to comment.