This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

HUlp bij flow "post in brievenbus"

Hallo,

Ik ben een flow aan het maken voor een melding wanneer er post in mijn brievenbus ligt. Ik een xiamoi Mi deur/raam sensor gekoppeld bij de apparaten en bij het openen van de brievenbusklep zegt homey nu dat er post is.

Nu wil ik de flow zo maken dat ik de melding krijgen om 18:00, en dat lukt me niet. Moet ik gebruik maken van de EN/OF kolom of is er een andere manier.

Bart

Comments

  • Even voor mezelf: Je wilt graag dat als er om 1500 uur post in de bus gedaan is dat je daar om 1800 uur een berichtje van krijgt??
  • Je zou ook even de POST.NL app op je smartphone kunnen installeren. Daar zit tegenwoordig ( na aanmelding ! ) de optie in dat je een notificatie op je telefoon krijgt als er post voor je is. Er zit zelfs een foto van de voorkant van je poststuk bij ,dus je kan direct zien of het van de belastingsdienst afkomstig is.   :D
  • Je kan met beter logic brievenbus aanmaken, deze schakelt van 0 naar 1 bij het openen van de brievenbus. En als de trigger 18uur is en de logica brievenbus is 1 dan notificatie of lamp knipperen en zet brievenbus naar 0.
  • Willem said:
    Je zou ook even de POST.NL app op je smartphone kunnen installeren. Daar zit tegenwoordig ( na aanmelding ! ) de optie in dat je een notificatie op je telefoon krijgt als er post voor je is. Er zit zelfs een foto van de voorkant van je poststuk bij ,dus je kan direct zien of het van de belastingsdienst afkomstig is.   :D
    Minder uitgebreid dan de app op je smartphone, maar toch ook leuk: https://apps.athom.com/app/nl.postnl
  • Even voor mezelf: Je wilt graag dat als er om 1500 uur post in de bus gedaan is dat je daar om 1800 uur een berichtje van krijgt??
    Klopt, iedere keer wanneer iemand wat (post, folders of de krant) in de bus gooit wil ik een melding instellen

  • Willem said:
    Je zou ook even de POST.NL app op je smartphone kunnen installeren. Daar zit tegenwoordig ( na aanmelding ! ) de optie in dat je een notificatie op je telefoon krijgt als er post voor je is. Er zit zelfs een foto van de voorkant van je poststuk bij ,dus je kan direct zien of het van de belastingsdienst afkomstig is.   :D
    Willem said:
    Je zou ook even de POST.NL app op je smartphone kunnen installeren. Daar zit tegenwoordig ( na aanmelding ! ) de optie in dat je een notificatie op je telefoon krijgt als er post voor je is. Er zit zelfs een foto van de voorkant van je poststuk bij ,dus je kan direct zien of het van de belastingsdienst afkomstig is.  Post

    De postnl app kan maar dan mis ik wanneer iemand iets anders in de bus gedaan heeft :-)
  • micha35w said:
    Je kan met beter logic brievenbus aanmaken, deze schakelt van 0 naar 1 bij het openen van de brievenbus. En als de trigger 18uur is en de logica brievenbus is 1 dan notificatie of lamp knipperen en zet brievenbus naar 0.
    Top tip zal het even testen
  • Hallo mede-homey's

    Geprobeerd mijn brievenbu flow werkend te krijgen. Hij werkt nu 1 keer en stopt dan. Ik denk dat ik de " teller" of LOGICA weer op nul (uit) moet zetten maar hoe ?

    Gebruik ik wel de goede tag's, onderstaand de screen shots van mijn 2 flows

    Bart
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited February 2018
    Het lijkt er op dat je de tag van het contact alarm gebruikt?
    Ik zal wat screenies maken, misschien helpt dat.
  • Eerst maak je een variable met de Better logic App:





    Daarna maak je wat flows. Ik heb zomaar even wat flows gemaakt om te laten zien wat er mogenlijk is.
    Je kan dit eerst proberen en later de flows aanpassen naar eigen inzicht.
    Gebruik de kaart van de Better Logic app voor de variables!!








    Als je een tag gebruikt dan heb je de blauwe tag nodig, van de variable die je net gemaakt hebt met de Better Logic app.



    Dit zijn zomaar voorbeelden om je te helpen, kan altijd beter en met minder flows natuurlijk en met andere triggers maar eerst maar kijken of dit voor jou werkt.
  • dank je , goede uitleg !!!
  • Ik zou als logica waar of niet waar gebruiken. En als een trigger niet als hij logica veranderd is maar een tijdstip dat je wilt met voorwaarden dat logica waar moet wezen, en dan notificatie en op niet waar zetten.
  • micha35w said:
    Ik zou als logica waar of niet waar gebruiken. En als een trigger niet als hij logica veranderd is maar een tijdstip dat je wilt met voorwaarden dat logica waar moet wezen, en dan notificatie en op niet waar zetten.
    Vandaar dat ik ook zei dat dit zomaar voorbeelden zijn. Voordeel van de nummer variabele is dat je weet hoe vaak er post bezorgd is. En trigger is voor iedereen ook anders natuurlijk. Ik zou niet om 1800 uur een berichtje willen krijgen dat er om 1500 uur post is bezorgd, wil ik gelijk weten. En zoals jij aan geeft: het is voor iedereen anders.
  •  En trigger is voor iedereen ook anders natuurlijk. Ik zou niet om 1800 uur een berichtje willen krijgen dat er om 1500 uur post is bezorgd, wil ik gelijk weten. En zoals jij aan geeft: het is voor iedereen anders.
    Ik persoonlijk nog een flow maken die direct een signaal geeft dat er post is.
Sign In or Register to comment.