This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
RF-433

433 mhz apparaten koppelen is meestal een uitdaging.

Verschillende schakelaars krijg ik niet werkend op de Homey. Is er geen universele app voor de 433 apparaten waar je de waarden handmatig of door te klikken op de schakelaar in kunt stellen ?
Net zoals bij Domotics. Nu ga je naar de apparaten, tik het merk, of het type. En ga proberen of er eentje tussen zit die werkt. Helaas kun je niet zien of er nieuwe producten van het zelfde merk toegevoegd zijn. Of is dit er wel ?
De vorige bijeenkomst in Harderwijk hebben we een temperatuurmeter gekregen (Oregon Thermo Sensor) bij aankoop van de Homey. Helaas deze krijg ik ook niet gekoppeld. Met domotics werkt het meteen via de RFX Com. Dit moet toch ook kunnen met Homey.

Ook bij Z-wave apparaten die je aanschaft is het lang niet zeker dat deze ondersteund wordt door Homey.

Wie kan mij hier in helpen ?  Inmiddels een waslijst aan apparaten die ik niet gekoppeld krijg.
Tagged:

Comments

  • Oy1974Oy1974 Member
    edited January 2018
    app store, en dan kun je bij elke app zien welke apperaten van dat merk ondersteund worden. 

    Blind apperaten kopen en dan maar verwachten dat ze werken, is best wel krom lijkt me. Dus even een beetje inlezen dan weet je ook welke spullen die in princiepe met homey moeten kunnen werken. Scheelt een boel frustratie ;)

    Dus gratis advies.....start met lezen
  • ThijssenGThijssenG Member
    edited January 2018
    Dat zeg je nu wel, maar neem nu de Oregon Thermo Sensor. deze wordt cadeau gedaan bij aankoop van een Homey. 
    Het apparaat staat in de app store, maar helaas wat ik ook probeer, Homey ziet het apparaatje niet. Terwijl ik deze zonder problemen kan koppelen met RFX Com receiver.  Daar komt nog bij dat ik de apparaten al had, voordat ik de Homey aangeschaft had. 
  • Hey.... Ik geef toe dat als je iets krijgt bij Homey dat je mag verwachten dat het er ook mee werkt ja, kan je hier bij ook niet helpen aangezien ik geen ervaring met die thermo nog wat heb. 

    En apperaten die je al had, tja ....zou dan leuk zijn inderdaad dat ze met homey te koppelen zijn. Echter je mag niet verwachten dat elk apperaat te koppelen is....das onmogelijk. Uiteraard worden er veel apps geschreven door Athom en nog meer door gebruikers dus de hoeveelheid neem toe. En dan hopen dat jou apperaten erbij zitten.

    Of als je de skils hebt......zelf een poging doen
  • En welke app heb je uit de appstore gehaald om die sensor te koppelen?
  • De Oregon scientific sensors daarbij het apparaat THN132N geselecteerd.
    Als je deze opent krijg ik niets anders dan "geen nieuwe apparaten gevonden. Je mag het venster sluiten."
  • En heb je ook al geprobeerd om de sensor te resetten?
  • Ja diverse malen. 
  • bvdbosbvdbos Member
    edited January 2018
    Je zit op 1.5.6 experimentele firmware? Daar is nog een probleem met de 433 oregon sensors:
    https://github.com/athombv/homey/issues/2075

  • Nee, de stabiele versie 1.5.3.
  • bij mij was het gelukt om met de app draadloze weersensoren een rf433mhz temp sensor werkend te krijgen. De 2e die ik had liggen werkt niet, tis proberen met al die apps

Sign In or Register to comment.