This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Z-Wave
Hoe verwijder ik een niet meer bruikbare z-wave module ?
Homdom
Member
in Nederlands
Hoe verwijder ik op de juiste manier een Z-wave module die niet meer werkt? Ik bezit een NEO COOLCAM WANDSCHAKELAAR. Maar deze heeft de geest gegeven. De module blijft wel zichtbaar in Homey. Nu kan ik deze wel verwijderen bij zones en apparaten maar is dat de juiste manier ?
Wat ik ook vreemd vind is dat de node (22 de defecte)) na herstart gewoon deel blijft uitmaken van het mesh netwerk. Dit terwijl deze niet meer aanwezig is ???
Zitten hier nog fouten in bij de weergave ?
Wat ik ook vreemd vind is dat de node (22 de defecte)) na herstart gewoon deel blijft uitmaken van het mesh netwerk. Dit terwijl deze niet meer aanwezig is ???
Zitten hier nog fouten in bij de weergave ?
Tagged:
Comments
In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een Spirit thermostaatkraan die wel wordt vermeld, maar niet aanwezig is:
Ik krijg deze niet verwijderd....en de node lijkt ook verbonden te zijn, maar hij is beslist niet fysiek meer aanwezig. Ik heb hier een GITHUB melding van gemaakt (klikerdeklik).
Ook van de "Unknown Node's":
Ik heb een GITHUB issue aangemaakt.
Goed nieuws is wel, dat jouw NODE's geen connectie hebben met andere devices. Dat maakt verwijderen nog ingewikkelder, verwacht ik.
Maar hoe geef je dat aan zodat weejewel de reactie ziet ??
heb het idee dat nu niks gedaan wordt zonder geregistreerde reactie
Ik wacht dus toch maar nog even geduldig af. Mijn Github issue heeft de aandacht, is mij verzekerd.
Ook maakt die perfect verbinding met andere modules (terwijl die al lang terug bij Amazon in 't magazijn ligt :-) )
DAT is pas een zwave bereik :-)
Hoe komen jullie trouwens aan zo'n mooi overzicht ?
Ik zit nog hier mee
Duidelijk toch ? :-)