This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Z-Wave

Hoe verwijder ik een niet meer bruikbare z-wave module ?

Hoe verwijder ik op de juiste manier een Z-wave module die niet meer werkt? Ik bezit een NEO COOLCAM WANDSCHAKELAAR. Maar deze heeft de geest gegeven. De module blijft wel zichtbaar in Homey. Nu kan ik deze wel verwijderen bij zones en apparaten maar is dat de juiste manier ?

Wat ik ook vreemd vind is dat de node (22 de defecte)) na herstart gewoon deel blijft uitmaken van het mesh netwerk. Dit terwijl deze niet meer aanwezig is ???


Zitten hier nog fouten in bij de weergave ?
Tagged:

Comments

  • EternityEternity Member
    edited January 2018
    Dat is problematisch.... als het goed is wordt een NODE verwijderd als deze niet gevonden wordt. Dat gaat meestal goed, maar soms niet. Klik op 'verwijder ' en Homey verwijdert de node, ook als deze niet netjes in zijn exclusion stand staat. Helaas werkt dat niet altijd. 


    In mijn geval heb ik bijvoorbeeld een Spirit thermostaatkraan die wel wordt vermeld, maar niet aanwezig is:



    Ik krijg deze niet verwijderd....en de node lijkt ook verbonden te zijn, maar hij is beslist niet fysiek meer aanwezig. Ik heb hier een GITHUB melding van gemaakt (klikerdeklik).

    Ook van de "Unknown Node's":



    Ik heb een GITHUB issue aangemaakt.
  • Hier de link naar de Gitgub issue: http://github.com/athombv/homey/issues/1975
  • Hm als ik op github kijk zit er niet veel schot in de zaak. Je bent al 25 dagen verder zonder aanvulling  :|
  • Tja....ik moest geduldig zijn, werd mij verteld. Maar, nu zijn we samen!
  •  :)  Heb de node verwijderd en nu zit er bij mij ook een Unknown node tussen
  • EternityEternity Member
    edited January 2018
    Oh, dan lig ik er 25 voor..... :p

    Goed nieuws is wel, dat jouw NODE's geen connectie hebben met andere devices. Dat maakt verwijderen nog ingewikkelder, verwacht ik.
  • Als ik kijk op github staat daar waiting for user feetback sinds 14 december

    Maar hoe geef je dat aan zodat weejewel de reactie ziet ??

    heb het idee dat nu niks gedaan wordt zonder geregistreerde reactie 
  • Mij werd verteld geduldig te zijn. Sindsdien houd ik me stil...
  • :) Tja we kunnen er ook niet kijken :D dan hebben we er geen last van
  • Ik vrees dat er een full reset aan status te komen. Niet blij mee, want dat is een hoop gedoe, met het repairen van alle z-wave en Zigbee nodes. En natuurlijk alle flows opnieuw creëren. 

    Ik wacht dus toch maar nog even geduldig af. Mijn Github issue heeft de aandacht, is mij verzekerd. 
  • Waha ze zijn weg bij mij :) Waarom nu wel ?? heb homey wel een aantal malen herstart de laatste dagen
  • Ik heb zo al een zwave repeater die er 1 jaar in staat, en die op geen enkele manier te verwijderen is.
    Ook maakt die perfect verbinding met andere modules (terwijl die al lang terug bij Amazon in 't magazijn ligt :-) )
    DAT is pas een zwave bereik :-)

    Hoe komen jullie trouwens aan zo'n mooi overzicht ?
    Ik zit nog hier mee


    Duidelijk toch ? :-)
Sign In or Register to comment.