This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed Solved

NEO coolcam contact alarm gaat niet meer uit

EsmirandaEsmiranda Member
edited February 2018 in Archive
Ik heb 4 NEO coolcam deursensoren (voordeur, achterdeur, tussendeur en dakraam zolder).  Achterdeur en zolder werkten in eerste instantie niet (ivm de afstand), maar na toevoegen van twee fibaro tussenstekkers werkte het allemaal prima.

Nu werkt sinds korte tijd de sensor op zolder niet meer. Eerst nog wat uitgeprobeerd met verplaatsen en ontkoppelen/herkoppelen van de tussenstekker, maar dat maakte geen verschil. Dus de sensor van het dakraam afgehaald, verwijderd uit het z-wave netwerk en naast de homey  weer opnieuw gekoppeld. Leek even te werken. Ik kreeg een contactalarm. Maar .... het contactalarm blijft aan. Dus hij ' ziet'  niet als de magneet er weer tegenaan komt. Zojuist de batterij eruit gehaald en de melding blijft nog steeds hetzelfde. Dus hij werkt de informatie niet meer bij.  Is er iets wat ik nog kan proberen?

Tagged:

Comments

  • canedjecanedje Member
    edited January 2018
    Bij mijn NEO PIR moet ik eerst weer een "beweging"maken om de PIR actief te krijgen en de beweginsalarm uit.
    Misschien moet je hier de contacten een keer opnieuw verbreken en maken?
  • Helaas deursensor en magneet meerdere keren tegen en van elkaar gedaan maar zonder effect. 
  • Esmiranda said:
    Helaas deursensor en magneet meerdere keren tegen en van elkaar gedaan maar zonder effect. 
    Jammer
  • Dit wordt waarschijnlijk door een zwave bug in Homey veroorzaakt. Er zijn veel meer gebruikers met zwave problemen waarbij sensor alarmen niet uit gaan.
  • Bedankt voor je reactie. Wel vreemd dat mijn andere deursensoren en ook mijn bewegingssensoren er geen last van hebben. Hopelijk komt er snel een update met een oplossing.

  • Probleem is inmiddels opgelost. Sensor teruggestuurd naar de leverancier. Zij kwamen ook tot de conclusie dat deze defect was en ik heb een nieuwe gehad. En nu werkt het weer correct. Dus deze melding kan worden afgesloten.
This discussion has been closed.