This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Zichtbaarheid status in App

Wie heeft er een idee om de status van de woning zichtbaar te krijgen in de app?

Heb thuis een wallmote ophangen om de status van Thuis, Weg, Slapen te selecteren door het veranderen van een variabele in better logic. Maar zou dit graag zichtbaar krijgen in de app om te controleren of de status juist is. Of nog mooier zoals in home wizard deze status te kunnen veranderen in de app


Comments

  • Make a bitflip with betterlogic app or use the homey virtual device app. You can place these buttons in the homey dashboard app.
  • Dank voor de tip ziet er leuk uit virtual device app. 

    Maar kom er nog niet zo mee uit de voeten hoe ik dit moet vertalen naar de status in better logic
  • Homdom said:
    Dank voor de tip ziet er leuk uit virtual device app. 

    Maar kom er nog niet zo mee uit de voeten hoe ik dit moet vertalen naar de status in better logic
    I only use to exactly for the same as you want, just to see the status. But the benefit of this that you can also use it to set the status manual through the app. i put some screenshots ..... that wil help you i think. the first 2 just showing how to make a flow for the virtuel device it self. the 3 just put a extra card in your already existing status flow


  • Dank Oy1974 voor de screenshots. Het werkt inderdaad op deze manier. 

    Alleen merk ik dat het niet betrouwbaar is. Druk bijvoorbeeld op afwezig dan zie ik in better logic de tijd veranderen maar de status blijft hetzelfde. Druk ik nogmaals dan veranderd de tijd weer en dan ook de status. Andere keren werkt het wel in een keer juist.

    Ervaar jij dit ook zo?

    ps zit in het Nederlandse gedeelte van het forum vandaar dat ik reageer in het NL
  • Was me nog niet opgevallen eerlijk gezegd, aangezien mijn statussen automatisch veranderen en dus de knoppen nog niet heb gebruikt. Ik heb het getest en inderdaad je hebt gelijk. Als ik bijvoorbeeld op weg druk, veranderd de status in de kaart wel naar weg maar krijg geen trigger. moet dan nogmaals drukken. Dit werkt inderdaad soms wel soms niet.

    Heb een github report gedaan, misschien even handig voor jou om hier ook op te reageren zodat duidelijk is dat meer mensen dit ervaren. Dan zal Arjen er vast en zeker na kijken. 

    https://github.com/ArjanKranenburg/virtual-devices/issues/33
  • Met 0.7.1 (beta) is het probleem verholpen. (althans heb een aantal dagen getest en geen gemiste setting meer gezien) 
  • Homdom said:
    Met 0.7.1 (beta) is het probleem verholpen. (althans heb een aantal dagen getest en geen gemiste setting meer gezien) 
    Inderdaad met de app versie 0.7.1 lijkt het verholpen te zijn. Althans tot op heden werkt het prima
Sign In or Register to comment.