This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Suggesties gevraagd

Ik ben nu ongeveer een kleine maand gebruiker van Homey.
E.e.a. met mixed feelings moet ik eerlijk zeggen. Met name de (niet) stabiliteit is frustrerend. Ik ben net overgegaan naar de experimentele versie omdat bijvoorbeeld mijn Fibaro inbouw switches stoppen na een uur. Dat is nu over na de update naar rc7 (Gelukkig) maar ik krijg er problemen met mijn NEO powerpluggen voor terug...  >:)
Ondanks dat vind ik Homey nog steeds een heel mooi systeem o:)

Ondertussen ben ik begonnen met automatiseren en heb het volgende operationeel:
  • De deurbel vervangen voor een Alecto. Als iemand belt gaat het buitenlicht en licht in de gang (na zonsondergang) aan en krijg ik een pushbericht op mijn mobiel. Homey geeft aan dat er gebeld wordt.
  • Ik heb in de gang een PIR opgehangen die het licht aanstuurt (wederom na zonsondergang) in de gang en na 3 minuten weer uitzet.
  • Idem in de garage.
  • In de kamer heb ik twee PIRS opgehangen die het licht in de kamer aanstuurt na zonsondergang. Alle verlichting met een snoer wordt aangestuurd.
  • Homey schakelt het licht aan als er iemand als eerste thuiskomt. (Dit werkt niet perfect omdat presence niet goed werkt)
  • Het licht gaat automatisch uit als er niemand thuis is.
  • In de TV hoek heb ik 3 Ikea Tradfri lampen die dimmen als de tv aangaat. En weer vol aan als de tv uitgaat (Een Neo plug meet het vermogen)
  • Om 20.00 uur waarschuwt Homey dat het nieuwstijd is en zet de tv aan op kanaal 1 (Als er iemand thuis is)
  • 5 minuten voor een regenbui waarschuwt Homey met een melding en een pushbericht
  • Mijn kerstverlichting wordt door Homey aangestuurd
  • Ik heb een Fibaro Rookmelder aangesloten
  • De avond voor de vuilnis geeft Homey aan welke bak bij de weg gezet moet 

Ik ben nu op zoek naar suggesties om verder nog dingen aan te pakken. Het werkt verslavend. :p Zijn er nog leuke ideeën?

Comments

  • Een van de dingen waar ik nog mee bezig wil/ga is NFC.
    Mijn idee is om CD covers op een soort karton te printen (of laten printen) met daarin/onder een NFC sticker.
    Door dan het karton tegen Homey aan te houden speelt hij via spotify dat album af.

    Daarnaast wil ik nog met happy bubbles bezig om room based presence voor elkaar te krijgen, zodat zowel het licht als muziek je kan volgen.

    Voor de rest heb ik basic automatisering van de verlichting, gewoon zoveel mogelijk automatisch.
  • canedjecanedje Member
    edited January 2018
    swttt said:
    Een van de dingen waar ik nog mee bezig wil/ga is NFC.
    Mijn idee is om CD covers op een soort karton te printen (of laten printen) met daarin/onder een NFC sticker.
    Door dan het karton tegen Homey aan te houden speelt hij via spotify dat album af.

    Daarnaast wil ik nog met happy bubbles bezig om room based presence voor elkaar te krijgen, zodat zowel het licht als muziek je kan volgen.

    Voor de rest heb ik basic automatisering van de verlichting, gewoon zoveel mogelijk automatisch.
    Gaaf idee. Ik gebruik nu NFC om Homey te laten slapen. Ik heb uit China een aantal druppels gekocht  :D 
    Mijn vrouw had een hekel om tegen Homey te praten... o:)

    Presence werkt nog k.t. happy bubbles ken ik niet, ga ik uitzoeken. Dank je
  • Ik heb op amazon een paar vellen NFC stickers gekocht... Volgens mij 10 euro ofzo voor 2 velletjes (geen idee hoeveel er op zaten/zitten) maar werkt ook prima :)
  • swttt said:
    Ik heb op amazon een paar vellen NFC stickers gekocht... Volgens mij 10 euro ofzo voor 2 velletjes (geen idee hoeveel er op zaten/zitten) maar werkt ook prima :)
    Die heb ik ook besteld maar nog niet binnen
  • Ik gebruik Homey met plezier voor de zonneschermen.
    Ook doe ik veel met muziek, voor het starten van een playlist wanneer ik bijvoorbeeld ga eten.

    Voor de lol wil ik nog een welkom bericht naar bekende bezoekers sturen die op het Wi-Fi netwerk aanmelden. Een bericht met de huisregels.

    De wasmachine en droger zijn ook leuk om te volgen. Qua energie verbruik, de aantal keren dat ze aangaan. Maar vooral wanneer ze klaar zijn.

    De ventilatie automatiseren is ook handig.
  • Ik heb een Fibaro Push Button aan het nachtkastje bevestigd. Als ik wakker word geef ik er een klap op en het licht (Hue) knippert een keer en gaat een par minuten later aan. Tevens gaat de verwarming aan, zodat het wat aangenamer is als ik op sta.
  • Helaas ook pittig aan de prijs. Jammer dat de ordinaire magneetcontacten bijna niks kosten.... maar om te gebruiken erg veel moet gebeuren. Misschien een powerbuy om een betere prijs af te dingen. 
  • Excuus verkeerd topic
Sign In or Register to comment.