This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

3 ideetjes voor Homey

XtypeXtype Member
edited December 2017 in Nederlands
Ik weet niet of het de bedoeling is om dit in het Engels te doen, in ieder geval mijn excuses als dat zo is. Ik krijg het niet netjes verwoord in het Engels.

Ik heb de volgende ideetjes die mij erg veel gemak zouden opleveren.

1: Ik zou graag een knop zien om alle notificaties in één keer te verwijderen in plaats van elke notificatie los weg te moeten klikken. Dit zijn bijvoorbeeld de notificaties dat iemand van huis ging of juist thuis kwam.

2: Wat erg prettig zou zijn is een knop om een flow te deactiveren. Nu dien ik een flow te verwijderen of te verminken om deze tijdelijk uit te zetten, dit lijkt mij niet in alle situaties even fijn omdat je ongewenst gedrag kan introduceren of juist niet meer weet hoe het wel stond. Een simpele 'actief' of 'inactief' zou dit volgens mij kunnen oplossen.

3: Als je een wijziging in een flow hebt aangebracht en deze niet hebt opgeslagen dan lijkt het alsof de desktop app vast is gelopen omdat je nergens meer op kan klikken. Pas als je op opslaan of annuleren hebt gedrukt kan je weer navigeren.
Is het mogelijk dat je een melding krijgt dat je flow nog opgeslagen dient te worden in plaats van geen melding?

De eerste weken Homey heb ik telkens de app gekilld omdat ik niet wist wat er aan de hand was en het leek dat de app gecrashed was.

Comments

  • XtypeXtype Member
    edited December 2017
     
  • casedacaseda Member
    edited December 2017
    Mod break: verplaatst naar Nederlands topic

    1. Die is er al, kijk bij homey zijn settings -> notificaties
    2. Als je met je rechter muisknop op een flow klikt staat er "uitschakelen" tussen.

    Dit is ook mogelijk via flows te doen
    3. Er zou al een melding moeten verschijnen als je weg klikt en je hebt nog niet opgeslagen.
    Het kan zijn dat dit een foutje is in de desktop app, je kan beter de chrome browser gebruiken.
  • XtypeXtype Member
    edited December 2017
    caseda said:
    Mod break: verplaatst naar Nederlands topic

    1. Die is er al, kijk bij homey zijn settings -> notificaties
    2. Als je met je rechter muisknop op een flow klikt staat er "uitschakelen" tussen.

    Dit is ook mogelijk via flows te doen
    3. Er zou al een melding moeten verschijnen als je weg klikt en je hebt nog niet opgeslagen.
    Het kan zijn dat dit een foutje is in de desktop app, je kan beter de chrome browser gebruiken.
    1: Daar had ik hem eerlijk gezegd niet gezocht, ik heb zelf het volgende idee:



    2: Dankje, ik heb nog niet de rechter muisknop gebruikt in de desktop app, een wereld ging voor me open ;-)

    3: Werd er niet geadviseerd om juist geen browser te gebruiken?


  • casedacaseda Member
    edited December 2017
    1. Correct, die optie is all vaker aangeboden aan athom maar nog niet door gevoerd.
    Zie https://github.com/athombv/homey/issues/1751

    3. Op het moment klopt dat, maar de desktop app zal langzaam uitgefaseerd worden voor de nieuwe mobile app. 
    Ook de melding zal in een toekomstige update weg zijn.
  • Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de desktop app gaat verdwijnen. Ik zie mezelf niet op een frut schermpje van mijn mobiel uitgebreide flows maken en onderhouden.
  • Rex said:
    Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat de desktop app gaat verdwijnen. Ik zie mezelf niet op een frut schermpje van mijn mobiel uitgebreide flows maken en onderhouden.
    Eens, ik heb het al geprobeerd met de nieuwe beta app (op android). En nu weet ik dat de lay-out nog niet af is. Maar zelfs de simpelste flow die ik heb is niet overzichtelijk op mijn telefoon. Laat staan de complexe flows met variabelen etc. Maar goed, we gaan het zien. Zolang de nieuwe app nog niet 100% af is kunnen we gewoon van de browser en de desktop app genieten.
  • Ik kan het me ook niet helemaal voorstellen, maar ik heb er nu een tijdje mee gespeeld en word er steeds meer bedreven in.
    Maar bedenk wel dat de app links en rechts nog wat hapert,  en nog niet helemaal af is.
    Ik vind hem er iig tof uitzien en;  het komt zeker goed!!
  • canedjecanedje Member
    edited January 2018
    Vreemde keuze in mijn beleving om de desktop app te laten verdwijnen. Volgens het mij is het ideaal om beiden naast elkaar te laten bestaan. Ik zie mij zelf echt niet freubelen op een mobieltje.
    Of wordt er bedoeld dat je via een broswer Homey benaderd, zoals nu ook kan? Daar zou ik wel mee kunnen leven.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited January 2018
    Zullen we de discussie bij het topic houden anders kan dit topic gesloten worden. Er zijn genoeg topics met betrekking tot bovenstaande discussie over 2.0 te vinden op het forum 
Sign In or Register to comment.