This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Neo coolcam wallplug
iwan
Member
Hallo,
Ik heb 3 wallplugs en ik krijg ze niet in het z-wave netwerk. De Homey staat vrij dichtbij bij de wallplug.
Ik draai op stable 1.3.0.
Wanneer ik al contact krijg met de wallplug (3 keer snel indrukken van het knopje bij de wallplug), dan krijg ik allemaal meldingen.
Toegevoegd, masterclass, etc. En uiteindelijk timeout. Vervolgens is die zichtbaar bij geek-stuff, maar geen lijntje naar de homey.
Van alles al geprobeerd, maar het lukt niet.
Ik heb 3 wallplugs en ik krijg ze niet in het z-wave netwerk. De Homey staat vrij dichtbij bij de wallplug.
Ik draai op stable 1.3.0.
Wanneer ik al contact krijg met de wallplug (3 keer snel indrukken van het knopje bij de wallplug), dan krijg ik allemaal meldingen.
Toegevoegd, masterclass, etc. En uiteindelijk timeout. Vervolgens is die zichtbaar bij geek-stuff, maar geen lijntje naar de homey.
Van alles al geprobeerd, maar het lukt niet.
Comments
Het is me niet duidelijk of het je nou wel of niet lukt. Is de plug nu zichtbaar bij je apparaten in Homey? Je moet de tekening onder Geek Stuff even negeren, die klopt niet (altijd). Als hij bij je apparaten staat, dan is het goed gegaan.
Is het niet goed gegaan, probeer eens:
- Reset de Neo wallplug (zie Neo handleiding)
- Herstart je Homey
- Check of je de Neo Coolcam App hebt geïnstalleerd
- Bij het toevoegen, je plug het liefst in het zicht van Homey, en zo dicht bij mogelijk inpluggen. Ikzelf plug de plug echt recht naast Homey in een stopcontact.
- Dan nog eens proberen om toe te voegen.
Als het nog niet lukt, laat dan even weten wat er precies niet lukt. Krijg je een foutmelding? Zie je hem niet bij je apparaten? Of iets anders?
Daarna kunnen de plugs probleemloos worden toegevoegd.
Credits: Lourens.
Wat betreft je vraag, heb je de stappen die @keverjeroen en @grootma gepost hebben geprobeerd en is dit inmiddels succesvol verlopen? We kunnen dan je vraag of beantwoord zetten waardoor andere gebruikers kunnen zien dat hier een passend antwoord gegeven is op je vraag.
Als we elkaar zo een beetje kunnen helpen, dan is het goed toch?
Tijdje geleden alweer, maar heb ze nu in schema staan (met streepje naar Homey).
Het is alleen, dat degene die het dichtst bij staat het doet.....
Helaas, erg jammer allemaal.
Ik heb nu in de woonkamer een wallplug dichtbij de homey staan, die het doet.
Daarnaast een wallplug in de bijkeuken en op de 1e verdieping bij de wasmachine(beide wel geïnstalleerd vlakbij de Homey).
De laatste 2 zijn niet te bedienen, maar dus wel zichtbaar in de homey.
Je hoeft de wallplugs toch niet heel dichtbij elkaar te hebben?
Hoe groot is de afstand tussen de bijkeuken en Homey danwel de wallplug dichtbij Homey en wat voor muren staan ertussen?
Zie je foutmeldingen in de log in instellingen-zwave-stuff for geeks ?
De anderen doen het dus niet, maar zijn wel zichtbaar in de graph foor geeks.
Afstand tussen bijkeuken en homey is 11 meter en er zit hemelsbreed 3 muren tussen (werkelijk maar 1 muur, omdat die andere 2 muren meer in een rechte lijn er tussen zitten).
De wallplug op de 1e verdieping is op zo'n 15 meter(betonvloer en 2 muren zitten ertussen).
Ik dacht dat z-wave een eigen netwerk op zet. Hoeveel moet er dan steeds tussen de éne wallplug zitten en de andere?
Inderdaad error transmit: no acknowledge
De Neo wallplugs werkt alleen als slave, of kan je met de slave ook gewoon de range van je netwerk vergroten??. ik wil mijn kaku gaan vervangen door neo walplug dus ik ga vanuit mijn woonkamer naar de eerste en tweede verdieping deze wallplugs plaatsen, nu is mijn vraag gaat dit werken bouw je met alleen slaves een netwerk op??? (ik ben een leek op dit gebied).
Also I see (at the moment) that it does not routes/repeats other devices. Is it a repeater? It is. Now they are connected to one another and other devices.
//
Als je muurplug al is gereset, dus je hem alleen nog maar uit homey hoeft te verwijderen, druk op de X van het apparaat en laat hem openstaan (zie de tekst onderaan daar)
Je deur sensor werkt niet (buiten bereik)
Een wallplug vergroot je netwerk (mesh) want er zit geen batterij in.
Andersom werkt het niet want een deur sensor vergroot je netwerk niet.
Heeft iemand een idee hoeveel verschi erl zit tussen een neocoolcam en een fibaro wallplug kwa bereik?
Ik heb de neo plug aan een verleng snoer in mijn schuur geknoopt en toen terug gelopen naar de homey. Op 8mtr vanaf de homey gaat die werken. Haalt een fibaro meer?