This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Move doet vreemd (niet gekoppeld aan Homey)

HarmStellingaHarmStellinga Member
edited December 2017 in Nederlands
Mijn Move van Teptron doet vreemd.
Programeren gaat wel op tijd, maar soms zet
hij zoals vannacht gewoon de lamellen open, zonder dat er op dat tijdstip wat moet gebeuren.
Heb ook maar 2 timers aangemaakt voor de hele
week zelfde open om 8:00 en dicht op 17:00.
Wie herkent deze problemen, en loopt hier ook tegenaan ?


Comments

  • Mijn Move van Teptron doet vreemd.
    Programeren gaat wel op tijd, maar soms zet
    hij zoals vannacht gewoon de lamellen open, zonder dat er op dat tijdstip wat moet gebeuren.
    Heb ook maar 2 timers aangemaakt voor de hele
    week zelfde open om 8:00 en dicht op 17:00.
    Wie herkent deze problemen, en loopt hier ook tegenaan ?


    Move is toch nog niet met homey te koppelen of mis ik iets? Anyways dat probleem heb ik ook wel eens gehad. De oorzaak zoals ik die heb ontdekt is dat het apparaat niet genoeg stroom heeft waardoor de interne klok van slag raakt. Ik heb de mijne daarom via USB aan netstroom hangten. En lijkt wel goed te werken. 

    Al moet ik eerlijk bekennen dat de move's niet doen wat ze beloven. Ik heb twee rolgordijnen. Beide hetzelfde, even groot etc. De linker gaat naar beneden maar terug om hoog lukt de move niet. De rechter heeft nooit problemen. 
  • Je hebt niks gemist hoor, maar bedankt voor de tip van de stroom zal dat eens gaan bekijken, hij wordt nu opgeladen door dat zonnecelpaneeltje, met deze donkere dagen zou het kunnen te weinig stroom.
    Ik heb maar 1 move en laat daar de verticale lamellen mee los en dicht gaan, dat werkt goed, op timing na dan.
    Ik ga het uitproberen, en of HOMEY die ooit kan aansturen, ik meen dat ze de api niet wilden vrijgeven.

  • Ik heb inmiddels een raspberry Pi Zero W, die middels bluetooth BLE Mesh de Move kan aansturen (https://github.com/nkaminski/csrmesh ). Met meerdere Moves is het nog niet helemaal stabiel. 

    Teptron heeft wel net een firmware update uitgebracht die met name de betrouwbaarheid van de BLE Mesh moet verbeteren. Software update moet met een Android toestel gedaan worden. Ik heb een IOS dus ik moet even op zoek naar een Android toestel. 

    Als het stabiel is dan ga ik de Raspberry Pi (11 euro) als gateway gebruiken en middel MQTT o.i.d. aansturen vanuit Homey.

    Ik heb bij Teptron al meerdere malen aangedrongen dat ze de API vrijgeven, zoals ze ook beloofd hebben op Kickstarter. Maar volgens mij verkopen ze liever de veel duurdere ZWAVE versie vd Move en steken ze daar al hun energie in.
  • Thanx for this project on github
Sign In or Register to comment.