This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

Trigger als device te pingen is

XtypeXtype Member
edited November 2017 in Nederlands
Ik zoek een oplossing. Ik zou graag een trigger willen hebben als een apparaat te pingen is. Bijvoorbeeld als ik mijn PC aan zet (deze te pingen is) dat ik daar acties aan kan koppelen (lamp kantoor aan, lamp woonkamer uit etc)
Kan ik hier een oplossing voor maken?

De app 'Smart Presence' is eigenlijk de app die ik zoek, echter ondersteunt deze alleen mobiele devices.
Tagged:

Comments

  • Je kan toch gewoon een extra phone aanmaken in smart presence en die computer noemen? Je hoeft alleen een ip te hebben en te zorgen dat de pc te scannen is.
  • Eigenlijk wil je dan verder denken en de pc aan doen als je je kantoor binnen loopt. Kan ook gelijk het licht in het kantoor aan en in de woonkamer uit.
  • De app net scan doet volgens mij wat je wilt,
    En Wake on Lan is om je pc aan te laten gaan vanuit Homey. 
  • bvdbos said:
    Je kan toch gewoon een extra phone aanmaken in smart presence en die computer noemen? Je hoeft alleen een ip te hebben en te zorgen dat de pc te scannen is.
    Dat had ik gedaan, echter dacht ik dat het niet zou werken omdat het 'device' offline bleef. Nu heb ik aan de hand van de tip van GeurtDijker NetScan geinstalleerd, echter blijft hier ook het device offline. Doe ik dan iets verkeerd? Mijn netwerk is niet dusdanig dichtgetimmerd dat er niet meer gepingt kan worden.
  • JeroenvanoJeroenvano Member
    edited November 2017
    Net Scan in de app store doet wat je zoekt 

    https://apps.athom.com/app/nl.terryhendrix.netscan

    Als ping niet werkt kijk dan of je op poort niveau kan werken. 
  • Ik zou inderdaad even kijken of je computer die poorten niet blokkeerd...
  • XtypeXtype Member
    edited November 2017
    bvdbos said:
    Ik zou inderdaad even kijken of je computer die poorten niet blokkeerd...
    Het is inderdaad de windows firewall die Net Scan blokkeert. Welke poort(en) moet ik hiervoor toestaan?
    Ik gebruik Net Scan al in de IP modus.
  • Is er iemand met een suggestie wat ik open moet zetten in mijn firewall om dit te laten werken?
  • Heb je met behulp van nmap gekeken op welke poort je de activiteit van je computer kan controleren. Ik test op poort 445. 

    Kijk eens in de uitleg van netscan in de app store.
  • Misschien doe ik iets heel erg fout, ik zou graag willen weten wat.

    Ik heb met nmap getest, echter is dit programma voor mij 1 brug te ver. Ik heb Net Scan nu in TCP modus gezet waarmee ik het IP van mijn computer en een willekeurige TCP poort scan. Met windows firewall aan komt de PC niet online in homey en met de windows firewall uit werkt het wel goed.

    Er is dus een regel in windows firewall die de boel blokkeert. Maar wat?

    Ik heb meerdere binnenkomende regels gemaakt om mee te testen, waaronder de TCP poort welke is ingevuld in Net Scan, maar de pc blijft offline binnen Net Scan. Doe ik wat verkeerd in de windows firewall?

    Ik volg dit stappenplan voor het openen van een poort:
    http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-3114787/open-firewall-ports-windows.html

  • Een willekeurige poort scannen, dan is het lastig om een poort op je firewall uit te zetten ;-) Smartpresence geeft bij mj dit instellingen-scherm:


    Daar kan je dus poort-nummers instellen. Als je die ook op de pc openzet, dan zou het moeten werken...

  • bvdbos said:
    Een willekeurige poort scannen, dan is het lastig om een poort op je firewall uit te zetten ;-) Smartpresence geeft bij mj dit instellingen-scherm:


    Daar kan je dus poort-nummers instellen. Als je die ook op de pc openzet, dan zou het moeten werken...

    Ik wil het graag bij Net Scan houden omdat de delay in Smart Presence gewenst is voor mijn mobiele devices maar ongewenst is voor mijn computer uitdaging.

    In ieder geval heb ik het wel geprobeerd met Smart Presence maar krijg ik hetzelfde resultaat, namelijk niet werkend met Windows Firewall aan en wel werkend met Windows Firewall uit. Er gaat dus iets fout binnen de firewall en zelfs als ik een regel maak 'alles toestaan' dan wordt het alsnog geblokt.
  • @Xtype bij een Windows 10 machine heb ik volgens mij het zelfde probleem. Wanneer ik met een ander apparaat de Windows computer ping, komt er een reply. Met netscan werkt dit niet. Netscan geeft niet aan dat de Windows computer online is.
    Hiervoor zou ik eigenlijk een issue moeten aanmaken in github bij de app. Echter zocht ik een oplossing een heb dat gedaan door de controle op een open poort te doen. Toen werkte netscan wel voor mijn situatie.

    Heel vreemd dat het niet werkt, bij andere niet Windows 10 machines werkt het wel.

    Misschien helpt bij jou het volgende: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/access-protection/windows-firewall/create-an-inbound-icmp-rule
    Bij mij niet.
  • Het is echt heel stom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken. Ik heb inderdaad een reeds openstaande poort gebruikt (9009) en nu werkt het wel. Ik vraag mij dan ook af wat Net Scan doet zodat deze geblokkeerd wordt in de firewall.

    Voor nu is het opgelost. Dankjewel @WRos.
Sign In or Register to comment.