This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

[Solved] Homey heeft geen zin meer om te reageren - intern defect

DeneshDenesh Member
edited November 2017 in Nederlands
Sinds 10 okt (jl.) heeft homey besloten om niet meer te reageren op mijn directe stemcommando`s.  Wanneer ik "OK Homey" roep dan gaat zijn LED ring wel fanatiek aan, dus luisteren doet hij nog wel. Maar wanneer ik vraag of hij het licht wil uitdoen in mijn huiskamer (wat voorheen wel werkte) dan geeft Homey mij de silent treatment. 

Zijn er nog andere gebruikers die hier last van hebben? Een aantal maanden had ik hetzelfde probleem en toen bleek dat meerdere gebruikers hetzelfde ervoeren, vandaar mijn navraag om uit te sluiten dat het niet alleen mijn homey betreft.
Tagged:

Comments

  • Werkt voor mij. Heb je een herstart geprobeert (instellingen-systeem) of een PTP (stekker een minuut of twee er uit en er weer in)?
    1. Heb hier geen problemen. Maar wat zie je als je naar <ip adres van homey> / /manager/speech-input/ gaat met je browser? Daar zou moeten staan wat homey vertaald wat je hebt gezegd. 
    2. Kun je de verlichting nog wel aan zetten met de app? 
  • Update: 

    Homey is weer braaf aan het luisteren en reageren. Waar het nou door kwam weet ik ook niet, maar voor nu ben ik weer blij.
  • Gisteren een Homey aangeschaft, nadat de setup was doorlopen, komt er geen geluid meer uit.
    Er is wel reactie op mijn stem (gele ring) en er wordt ook geschakeld. 
    Verbind ik een koptelefoon aan de homey, dan krijg ik daar dus ook geluid uit.
    Is de speaker nu al defect?
    Heb zelf het idee dat het na het updaten is gebeurd, dus heb een stille hoop op een oplossing.

    Heb hem nu al meerdere malen herstart en zelfs volledig naar fabrieksinstellingen gezet.
    Aftellen en zeggen dat ik naar setup.athom moet gaan doet die dus ook niet via de speaker.

    Iemand nog een suggestie?


  • Maybe a stupid question, but have a look at your volume setting to see if thats not on 0...
  • Peter1982 said:
    Gisteren een Homey aangeschaft, nadat de setup was doorlopen, komt er geen geluid meer uit.
    Er is wel reactie op mijn stem (gele ring) en er wordt ook geschakeld. 
    Verbind ik een koptelefoon aan de homey, dan krijg ik daar dus ook geluid uit.
    Is de speaker nu al defect?
    Heb zelf het idee dat het na het updaten is gebeurd, dus heb een stille hoop op een oplossing.

    Heb hem nu al meerdere malen herstart en zelfs volledig naar fabrieksinstellingen gezet.
    Aftellen en zeggen dat ik naar setup.athom moet gaan doet die dus ook niet via de speaker.

    Iemand nog een suggestie?

    Peter,
    Het probleem bij jouw lijkt me anders dan voorgaande, maar ik weet niet hoe je het test.
    Ik neem aan dat je  zoals boven het volume hebt gecontroleerd.

    Maar als je geen melding hebt gehoord  dat je naar  setup.athom.com moet gaan na een reset naar fabrieksinstellingen denk ik dat het inderdaad hardware is.
    Stuur dan even een email aan support@athom.com met je bevindingen.
    Er kan inderdaad een draadje los zitten.
  • Goedemiddag,

    Volumes staan beide op 100%.
    Bij het veranderen van het volume gaan de oranje leds aan, maar geen geluid te horen.
    Via de 3,5mm aansluiting komt er dus wel geluid uit.

    Nergens toevallig per ongeluk een koppeling met een bluetooth speaker kunnen maken?
    Of zouden die koppelingen allemaal moeten vervallen na een fabrieksreset?

    Anders ga ik ze maar eens mailen.
  • Helaas bestaat er in de huidige versie nog geen Bluetooth audio koppeling.  
    Dus mail ze maar, moet m.i. hardware zijn. Ik denk zelfs alleen een los contractje.
  • JPeJPe Member
    de interne speaker wordt door het inpluggen van een koptelefoon uitgeschakeld, mischien is het contactje van de connector niet goed terug geschakeld, een flink aantal keren de plug er in en er weer uit kan soms helpen.
  • Ha Peter,

    Kun je een e-mail sturen naar support@athom.com? Dan kunnen we even kijken of we het snel voor je kunnen oplossen!
  • Bram said:
    Ha Peter,

    Kun je een e-mail sturen naar support@athom.com? Dan kunnen we even kijken of we het snel voor je kunnen oplossen!
    Zit inmiddels in jullie postvak!
Sign In or Register to comment.