This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Mijn aanwezigheid.

Hoe kan het zijn, dat Homey me steeds wel en niet aanwezig ziet, terwijl ik echt thuis ben?

Comments

  • Ik neem aan dat je de app op je telefoon hebt gezet.
    Onder settings in de app vind je een slider met afstand.
    Voor sommige helpt het om die slider iets ruimer te zetten.

    Ik gebruik ook better smartpresence
    (ik laat smartpresence alleen bepalen dat ik er ben, niet dat ik weg ga)
  • ChicoChico Member
    0burner0 said:
    Ik neem aan dat je de app op je telefoon hebt gezet.
    Onder settings in de app vind je een slider met afstand.
    Voor sommige helpt het om die slider iets ruimer te zetten.

    Ik gebruik ook better smartpresence
    (ik laat smartpresence alleen bepalen dat ik er ben, niet dat ik weg ga)
    Ja ik gebruik de Homey app en die staat op 150 meter. Smart presence heb ik ook geinstaleerd, maar dan ben ik ook steeds weg thuis weg. Wifi valt uit als me scherm uit gaat volgens mij, terwijl er in de telefoon ingesteld staat dat dat niet mag.
  • iOS of Android? Want ik weet van iOS dat dit bij mij ook gebeurde. Daarom dat ik je laatst verwees naar Owntracks als app. Die doet het echt zoveel beter!
  • Hoe stel je Smart presence in dan? Ik heb diverse apparaten op de WiFi maar zie niets in het log voorbij komen.
    Welke poorten moet ik scannen?
  • Je moet de wifi apparaten toevoegen aan je apparaten in de zones
  • Oke duidelijk, en hoe kan je eigenlijk de WIE kaart gebruiken in de flows?
  • Je kan de logic functie met tags gebruiken.

    Wanneer
    Iemand kwam thuis

    Is gelijk aan (gebruik de juiste tag)
    naam van je apparaat

    Dan
    acties hier
  • @ tallguy
    zou je me kunnen vertellen in jip en janneke taal hoe je owntracks op homey kan gebruiken?
    De app heb ik al in de google app store gevonden. Maar wat zijn de settings die je in de app moet invoeren, en hoe kan je hem met je Homey verbinden?

    De homey app en smartpresence werken eigenlijk niet echt geweldig. 
    Homey app ziet me niet weg gaan, of wel terwijl ik thuis ben. Ik ben nu al weken van huis zegt de app  :/.

    En smartpresence die zegt dus steeds weg thuis weg thuis. 

    Dus me hoop is nu op own tracks gericht.
  • De smartpresence app kijkt puur of je telefoon verbonden is met wifi. Ook in mijn geval gaf dit regelmatig problemen, wat niet ligt aan de app maar puur aan me telefoon die nog wel eens de wifi verbinding verbrak tijdens het scherm uit. of dat je net even geen wifi verbinding hebt.

    Door gebruik te maken van een deursensor en een paar flows, zal homey mij nu alleen op afwezig zetten als de wifi van me telefoon weg valt EN de deur wordt geopend.

    Heb dit nu ongeveer een half jaar zo, en sindsdien werkt het volkomen feiloos en 100 procent betrouwbaar
  • Oy1974 said:
    De smartpresence app kijkt puur of je telefoon verbonden is met wifi. Ook in mijn geval gaf dit regelmatig problemen, wat niet ligt aan de app maar puur aan me telefoon die nog wel eens de wifi verbinding verbrak tijdens het scherm uit. of dat je net even geen wifi verbinding hebt.

    Door gebruik te maken van een deursensor en een paar flows, zal homey mij nu alleen op afwezig zetten als de wifi van me telefoon weg valt EN de deur wordt geopend.

    Heb dit nu ongeveer een half jaar zo, en sindsdien werkt het volkomen feiloos en 100 procent betrouwbaar
    Wil je die flow eens delen?
  • Oy1974Oy1974 Member
    edited September 2017
    Komt er simpel gezegd op neer,  je maakt een flow als... deurcontact open gaat  dan gaat er een zandloper (countdown) lopen.
    Volgende flow als....iemand gaat weg En.... zandloper loopt Dan ..... Markeer als weg en stop zandloper.

    De zandloper, is er voor de reden als je weg gaat .... heb je vaak nog een aantal meters wifi verbinding.

    Andersom met thuiskomen werkt het opzich het zelfde, alleen krijg je in de En kolom er is iemand thuis is 
  • Ik moet zeggen, het is niet eens zo gek bedacht  ;).
    Je moet er maar opkomen. 

    Als je de zandloper een naam geeft, hoeveel seconden staat hij dan?

    En in het flow kaartje, hoeveel seconden?
  • Oy1974Oy1974 Member
    edited September 2017
    De tijd van de zandloper moet je even mee spelen wat voor jou situatie het beste is. Gewoon een paar dagen gebruiken en finetunen.

    Edit. Tijdens het testen de eerste dagen zou ik als advies geven om zowel op het moment dat je afwezig gezet word als als thuis, een extra flow kaart te gebruiken om een push notificatie naar je telefoon te sturen van "je bent weg" en andersom "je bent thuis" 

    Dit maakt het testen een stuk gemakkelijker je hebt dan meteen een indruk wanneer die de status veranderd.

    Werkt het uiteindelijk, kun je de notificarie kaart weer verwijderen
  • @Chico gebruik je android of IOS?
  • Daar ben ik weer eens.

    @ Bram ik gebruik android.

    Hoe ver is de nieuwe Homey app? En als die er is, doet de aanwezigheid het dan wel goed?

    @ Tallguy dank je, ik zal het eens gaan bestuderen. Enige nadeel, die app werkt niet op windows phone van me vriendin.


  • Daar ben ik weer, ik had weer een vraag over de aanwezigheid.

    Sinds een paar weken gebruik ik de owntrack app voor de aanwezigheid.
    Nu is me vriendin sinds gister thuis volgens de own track app op homey, maar ik heb haar nergens kunnen vinden, overal gezocht.
    Op haar telefoon geeft de own track app wel de juiste locatie aan, maar homey ontvangt die locatie niet of zo iets.
    Ik heb niets aan de flows , telefoon of homey veranderd. De app op homey heb ik opnieuw gestart, maar zonder succes.
    Bij mij werkt de app wel goed. En tot gister werkte hij bij haar ook goed.
    Iemand een idee?

    En werkt de locatie van de nieuwe Homey app voor je telefoon beter dan de oude app?
    Kortom, kan ik nu via de homey app betrouwbaar registreren dat iermand thuis is?
    Dan kan ik die misschien weer gaan gebruiken ipv owntrack
  • De own track app  op de telefoon van me vriendin geeft de juiste locatie door ( coordinaten) en de juiste batterij percentage, aan homey. Te zien in de owntrack app.
    Maar als ik aan homey vraag waar ze is, is ze thuis. 
    Ze is ook niet weg geweest, maar ze is er echt niet.
    Heb de app en homey al gereset, weet iemand wat je nog meer kan doen?
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited October 2017
    Heb je wel flows gemaakt om de status te wijzigen van thuis/niet thuis met de owntracks flowkaarten? :) 

    Wat betreft de nieuwe app, die werkt beter alleen nog niet voor locatie. Vergeet niet er hangt een label BETA aan de nieuwe app wat aangeeft dat de app werkt maar onverklarbare problemen kan geven.  :)
  • @lubbertkramer
    Bedankt voor je reactie. 
    Ja er hangen flows aan. De eerste 2 weken deed hij het goed, en sinds maandag ineens niet meer. Mijn owntracks werkt wel goed. 

    Ik heb de beta gezien in de nieuwe app. Zal het met de tijd een goed alternatief worden? 


  • Aanwezigheid (pressence) beweert dat ik altijd slaap, wat ik ook wel doe 's nachts maar niet overdag. Hoe krijg ik deze status (zichtbaar onder Tags) weg.
  • Open je app opmje mobile device en zag goedemorgen....
  • MaanMaan Member
    Homey dacht dat ik ook de hele dag lag te slapen. 
    Ik heb dat opgelost door als ik naar bed ga een flow te laten starten die bij de eerste keer dat ik door een sensor heen loop na 8 uur in de morgen, mij als wakker te registeren. 

    Er gaat iemand slapen- dan--> schakel flow in "wakker sensor"
    (wakker sensor) bewegingsensor gaat aan---- en het is tussen 8.00 uur en 15.00 --dan--> start flow "wakker"
    (wakker) deze flow is gestart ---dan---> zeg goede morgen, markeer als wakker, schakel flow "wakker sensor"uit.
Sign In or Register to comment.