This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed Solved

spoor bijster bij stem commando's

marvandmarvand Member
edited October 2017 in Archive
Kan iemand mij helpen. Ik zie allerlei topics over stem bedieningen, maar helaas kom ik er niet uit.

Ik wil graag met een stemcommando homey wat laten doen. 

voorbeeld opdracht: Het stormt
gewenste actie: alle screens omhoog.

hoe moet ik dat in een flow verwerken. ik heb van alles geprobeerd, maar helaas krijg ik constant de boodschap dat hij mij niet begrijp. 




Tagged:

Comments

  • Om te zien wat Homey denkt dat je zei, ga in google chrome naar my.athom.com en log daar in. Verander daarna de URL in http:// [ip adres hier] /manager/speech-input/
    Ook kan je hier handmatig spraak-commando's intypen.

    Je kan ook spraakcommando's aan je telefoon geven, wellicht werkt dit beter? De akoestiek in een kamer is erg van invloed op de commando's die Homey begrijpt. Probeer eens een andere plek voor Homey, misschien werkt dit beter?
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited October 2017
    Je gebruikt de verkeerde kaarten, zo te horen gebruik je de kaart dat er iets gezegd werd en stop je in de "EN/AND" een logica kaart waarin je zegt de spraak bevat deze woorden. Al sinds 1.2 werkt dit niet meer en krijg je de reactie dat Homey je niet begrijpt(https://forum.athom.com/discussion/comment/49280/#Comment_49280) Even zoeken op het forum kan je een hoop moeite besparen (en vaak ook tijd haha :) )

    Onder de microfoon kaart moet je de kaart met een gebruiker zei iets gebruiken als je een specifieke tekst wilt gebruiken. Let op deze kaart geeft ook aan wanneer je woorden gebruikt die je niet kunt gebruiken omdat deze al gekoppeld zijn aan standaard commando's





  • super die ondersteuning hier :-)  

    als ik naar http://192.xxx.xx.xxx/manager/speech-input/ ga, dan zie ik niks. Ik zie alleen een lege regel waar " type a sentence" staat. Hier staan geen opdrachten die ik net heb gegeven. Ik geef wel de opdrachten via mijn mobiel. Homey staat in de woonkamer.

    volgens mij zit ik redelijk in de goede richting. Ik zie namelijk wat lubbertkramer laat zien. Ik krijg namelijk conflicterende opdrachten. Het is jammer dat je bepaalde standaardopdrachten niet kan uitzetten. Ik moet nu mijn screens openen en sluiten via de opdracht " doe de gordijnen in de woonkamer open/dicht"  Daarom wilde ik graag via een flow een eigen opdracht aanmaken. 

    Helaas kost het zoeken op het forum juist veel moeite, omdat ik een overkill krijg aan informatie en ik als groentje niet weet welke informatie nu bruikbaar is :-(  vandaar mijn hulpvraag.



  • Als je daar de spraakopdrachten die je via je telefoon hebt gegeven niet terugziet dan ben ik niet goed ingelogd. Kan je wel een spraakopdracht (bijvoorbeeld "test" of "hoe laat is het") daar intypen en reageert Homey dan?
  • marvandmarvand Member
    edited October 2017
    @bvdbos naar aanleiding van jouw opmerking net even de koekjes opgeruimd en ouwe zooi geruimd. Nu zie ik inderdaad alle spraakopdrachten verschijnen. ik was inderdaad net niet goed ingelogd.

    Ik heb het nu werkend gekregen:

    bij als:  gebruiker zei iets met: ,, het waait hard"

    bij en: logica: tekst bevat " het waait hard"

    bij dan:  alle screens op omhoog
    bij dan: spraak: ik doe alle screens omhoog 

    is dit de juiste manier?? (of is er een handigere manier)

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited October 2017
    marvand said:
    @bvdbos naar aanleiding van jouw opmerking net even de koekjes opgeruimd en ouwe zooi geruimd. Nu zie ik inderdaad alle spraakopdrachten verschijnen. ik was inderdaad net niet goed ingelogd.

    Ik heb het nu werkend gekregen:

    bij als:  gebruiker zei iets met: ,, het waait hard"

    bij en: logica: tekst bevat " het waait hard"

    bij dan:  alle screens op omhoog
    bij dan: spraak: ik doe alle screens omhoog 

    is dit de juiste manier?? (of is er een handigere manier)

    Zonder de EN variant, de logica ziet al in je ALS:

    bij als:  gebruiker zei iets met: ,, het waait hard"

    bij en: logica: tekst bevat " het waait hard"

    bij dan:  alle screens op omhoog 
    bij dan: spraak: ik doe alle screens omhoog 

    Bij de EN zou je bijvoorbeeld kunnen plaatsen als de screens naar beneden zijn  (bv dat een variabele gezet is die aangeeft of de screens omlaag zijn) als dat niet het geval is hoeft er namelijk niets gedaan te worden :) 
This discussion has been closed.