This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

HUE buiten huis

vraagje, ik wil wat HUE lampen buiten hangen in een natuurlijke IP65 behuizing.
Het makkelijkste is natuurlijk deze continu onder 230v spanning te laten staan, maar mag dit officeel want iets staat me bij dat buiten verlichting dubbelpolig afgeschakeld moet worden.

Comments

  • @Slofware tuurlijk mag jij vaste spanning zetten op je buitenverlichting, het enige wat ik afvraag is wat de levensduur is van de lampen als het winter is geweest.
  • Welke winter?
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited October 2017
    Heb al 3 jaar een E27 Hue in de buitenlamp zitten zonder schakelaar. Idd geen winters gehad nog dus. Ben wel benieuwd want ik heb ondertussen ook een handvol GU10 buiten en een ledstrip. Ben niet op de hoogte van wat officieel mag eigelijk.
    En allemaal zonder schakelaar, direct aan de stroom.
  • Buiten verlichting dubbel polig afgeschakeld?
    Ze maken niet eens standaard (spatwater dichte) schakelaars die dubbelpolig afschakelen (voor consumenten).

    er staat in de NEN1010 (uit 2010) (reglement voor elektra, voor de non elektro mensen) niks in over het afschakelen van verlichting, sterker nog, er staat helemaal niks in over verlichting buiten naast dat elektrische materialen (dat wil zeggen algemeen het elektra, niet alleen verlichting) voldoende afgedicht moet zijn voor de elementen en afgeschermd met een aardlek schakelaar in de meter kast.
    Maar ik ga er toch even van uit je meterkast voldoet aan dit soort eisen al.
  • SlofwareSlofware Member
    edited October 2017
    @caseda het is nieuwbouw dus de meterkast voldoet.
    Ik dacht ook al dat er geen extra regels aan verbonden waren, maar wou het even checken en kijken wat ervaringen van anderen mensen waren.
Sign In or Register to comment.