This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Fibaro oog dans 001

Ik heb 2 fibaro ogen 2de hands op de kop getikt. Nu wil ik ze aan homey koppelen, zo als homey en de gebruiksaanwijzing zegt, 3x op de knop drukken en de ogen lichten blauw op voor de leer modus. Dat werkt allemaal. 
Alleen zegt homey steeds kon geen apperaat vinden. 
Heb ff snel het forum geraadpleegd, maar kon niet zo snel wat vinden. 
De overige zwave dingen werken wel gewoon. 
Wie heeft tips? 

Comments

  • Zijn het wel Z-wave motion sensors of de HomeKit (Bluetooth variant); maw wat is het type nummer?
  • 2017-10-05T13:49:08.646Z] Command[67] start: addNode
    [2017-10-05T13:49:08.658Z] Command[67] status: addNode, status: ADD_NODE_STATUS_LEARN_READY
    [2017-10-05T13:49:38.710Z] Command[67] status: addNode, status: ADD_NODE_STATUS_DONE
    [2017-10-05T13:49:38.710Z] ProcessAddNode[46]: Error: timeout
    [2017-10-05T13:49:38.711Z] Command[67] end: addNode
  • Of probeer eens in settings->z-wave eerst het apparaat te verwijderen.
  • fgms 001

  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    Batterijen niet leeg? Of zo goed als
  • @swttt

    Je bent de winnaar. 
    Je mag kiezen tussen een kusje of eeuwige roem :).

    Ik vraag me alleen af, hoe kan je een apperraat verwijderen, terwijl hij niet eens is aangemeld op homey ?
  • Chico said:
    @swttt

    Je bent de winnaar. 
    Je mag kiezen tussen een kusje of eeuwige roem :).

    Ik vraag me alleen af, hoe kan je een apperraat verwijderen, terwijl hij niet eens is aangemeld op homey ?
    Door een apparaat te verwijderen (zelfs als hij niet aan Homey gekoppeld is) doe je eigenlijk een reset van het apparaat waardoor de link met de vorige controller verwijderd wordt.
    Daarna kan je hem dan terug in learning/inclusion mode zetten en herkent Homey hem wel om hem te kunnen toevoegen.
  • Fire69 said:
    Chico said:
    @swttt

    Je bent de winnaar. 
    Je mag kiezen tussen een kusje of eeuwige roem :).

    Ik vraag me alleen af, hoe kan je een apperraat verwijderen, terwijl hij niet eens is aangemeld op homey ?
    Door een apparaat te verwijderen (zelfs als hij niet aan Homey gekoppeld is) doe je eigenlijk een reset van het apparaat waardoor de link met de vorige controller verwijderd wordt.
    Daarna kan je hem dan terug in learning/inclusion mode zetten en herkent Homey hem wel om hem te kunnen toevoegen.
    Hartelijk bedankt voor deze info.
    Dit wist ik niet, maar is zeker zeer handig voor de toekomst.
  • Begrijp ik hier ook uit dat het opgelost is en dat Bas zijn kusje heeft gehad?
    Dan kan deze op "solved" namelijk, laat maar even weten als je wil.
  • @Rocodamelshe

    Het is idd opgelost. Maar ze kusje is hij nooit komen halen
Sign In or Register to comment.