This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

FA21RF niet verbonden

Aanbieding gekocht met 3 x Flamingo FA21RF maar krijg ze helaas niet verbonden. Volg de instructies (druk op testknop) maar gebeurd weinig op de Athom. Ondertussen al aardig doof aan het worden.

Iemand een idee?

Comments

  • OctoOcto Member

    Toevallig heb ik mijn rookmelders afgelopen zondag gekoppeld. Ging vlekkeloos.

    Heb je de Flamingo App gedownload? Daarna de rookmelder redelijk in de buurt brengen van Homey (metertje of 3) en de instructies van Homey volgen.

    Mijn rookmelder in de keuken (5 meter) ging vlekkeloos, de rookmelder boven zit iets te ver weg maar is wel gelukt nadat deze op 3 meter lag. Ik hoop dat na de update van Homey naar versie 1.2 het bereik verbeterd is.

  • In een ver verleden, een maand of 5 is het me ook gelukt om een zo een rookmelder aan te sluiten. Nu dacht ik gister. Ik ga ze allemaal maar eens doen. Maar ik krijg er geen een gepaired. Zelfs die ene die ooit wel gelukt was.
  • Enkele weken geleden heb ik er vier aangeschaft. 2 komen gekoppeld worden, de 2 andere niet. Vind het onbetrouwbaar, dus teruggestuurd.

    Zou graag zwave rookmelders willen aanschaffen. Echter vind ik deze nog erg duur. Daarom wacht ik nog even.
  • heb ze ook maar aan elkaar gekoppeld en opgehangen.  op een dag maar eens overstappen op Nest rookmelder..

    Liever een werkende rookmelder die niet aan homey gekoppeld kan worden dan geen rookmelder.. :)
  • OsAOsA Member
    Ik heb de eerste kunnen koppelen bij het 2e exemplaar komt te melding dat deze reeds gekoppeld is. Hoe kan er een ander ID geforceerd worden?
  • canedjecanedje Member
    edited January 2018
    OsA said:
    Ik heb de eerste kunnen koppelen bij het 2e exemplaar komt te melding dat deze reeds gekoppeld is. Hoe kan er een ander ID geforceerd worden?
    Hem eerst weer verwijderen bij instellingen->z-wave->verwijder een apparaat
Sign In or Register to comment.