This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey voice control

Hallo mensen,

Ik overweeg een homey aan te schaffen.
Ik begreep dat voice control in het verleden niet altijd goed werkte, hoe is dat nu na de 1.5 update?

Tweede vraag verstaat hij nederlands goed?


Comments

  • Nederlands doet het voor mij goed maar Engels minder. Dat kan natuurlijk aan mijn uitspraak liggen ;) Wat in ieder geval heel belangrijk is, is de akoestiek in de ruimte waar Homey staat en de plaats waar Homey staat. Een meter of 4 afstand werkt voor mij (bijna, 90%) altijd, er zijn echter ook gevallen waar de spraakherkenning minder goed is. Via de Homey app op de de telefoon werkt 100%.

    Als je voor Engelse taal kiest dan kan je Homey uitbreiden met google Assistant of Amazon Echo. Deze zijn echter niet voor Nederlandse herkenning beschikbaar alhoewel Google afgelopen week begonnen lijkt te zijn met de voorbereidingen voor Nederlandse taal.

    Meer informatie voor spraakgerelateerde dingen : https://www.athom.com/nl/homey/speech/

    Maar Homey is veel meer dan alleen spraak. Alle andere controllers kunnen maar een klein deel van wat Homey allemaal kan en dat met een veel minder gebruiksvriendelijk interface en, ook niet onbelangrijk, met minder actieve en toegankelijke ontwikkeling...
  • Het wisseld per persoon. Voor sommige doet hij het slecht, voor mij en andere weer goed.
    Maar hun nieuwe mobile app wordt een killer app. 
    Ikzelf gebruik voornamelijk ook de online commandeer systemene zoals de huidge app maar ook de facebook messenger friend die ik aan Homey heb gebruik ik vaak.

    Lekker snel en simpel even een chatberichtje naar homey met lampen uit , garnalen aan, garage open. Het werkt altijd en snel. Eventueel met gebruik van je voice recon van je phone kan het zo ook via spraak.

    1000 mensen , 1000 wensen en stemmen
  • werkt bij mij niet heel goed
    ik moet soms wel 5 keer iets herhalen voor hij het snapt
    dan hoort hij simpele dingen als "ik ben wakker" opeens als "ik ben boos", "ik ben ontdaan" of "ik ben moe" 
    wat niet eens lijkt op wat ik zei
  • Via de Homey app  op mijn Iphone werkt spraak herkenning goed. Omdat ik 2 dwergpapagaaien heb werkt Homey direct aanspreken niet tot nauwelijks. Deze beestjes zorgen voor veel te veel ruis tijdens de spraak herkenning vooral als ze er vrolijk doorheen kwetteren.
  • Nederlands werkt via de app voor mij heel goed, via Homey zelf absoluut niet (10% van de tijd misschien, als ik er recht naast sta).
    Als je het vooral voor de voice vooral doet, zou ik het niet meer doen.

    Voor de rest werkt alles wel zoals het hoort :)
  • spraak herkenning door homey is drama, alles 6 keer herhalen.
  • voor spraak zelden zoiets slechts gezien,voor het overige schakel en ander geneuzel,het beste
    wil je toch spraak gebruiken neem homey en de echo dot,samen een perfecte koppeling voor spraak
  • Mm, ken geen controllers die betere Nederlandse spraakherkenning doen dan Homey? Zoals gezegd : echo dot werkt alleen voor Engels, niet voor Nederlands.
  • wow,

    Dank jullie wel voor de vele eerlijke antwoorden!
    Ik zal me eens verdiepen in de google assisten/echo dot.

    Het idee is z-wave muur controllers en spraak te gebruiken ism homey om verschillende apparaten aan te sturen.
    Dus ik heb een fall back mocht spraak niet werken.
    (maar als het even kan wil ik lekker op mijn kont blijven zitten en het star trek gevoel hebben).
    Ik zal de 2.0 app in de gaten houden!

    bedankt mensen!
  • We zijn er hier in huis achter dat ik een te zware stem heb , bij de jongens en mijn vrouw werkt het vele malen beter dan bij mij <span>:smiley:</span>
  • Ik had in het begin ook problemen meet spraakherkenning maar ik ontdekte dat het ook uitmaakt hoe je spreekt. Aanvankelijk ging ik langzamer spreken, maar dat maakte het alleen maar erger. Je moet vlot spreken, dus niet lettergreep voor lettergreep wat je normaal doen als iemand je niet verstaat. En het helpt als je keyword niet aan het begin of einde van de zin zit. Er moeten nog een paar worden omheen. 
  • Drama

    Voicecontrol is voor mij vanaf het begin al een drama. Via de app wat beter maar via Homey heb ik er geen vertrouwen meer in dat het ooit nog iets gaat worden.
  • Hoi Allemaal, sinds gisteren is de google assistent ook in het nederlands te gebruiken. Op mijn android telefoon werkt ie echter (nog) niet. Kan een week duren zeggen ze. Kan ik nu de google assistent van mijn android telefoon koppellen aan een nederlands ingestelde homey? Zodra de assistent wel in het nederlands werkt natuurlijk.
Sign In or Register to comment.