This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

Waar te beginnen

LexGLexG Member
edited September 2017 in Nederlands
Als nieuweling op zoek naar een goede domotica oplossing zit ik met een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me een stuk op weg helpen.
1- Homey of Google Home
2- ik ben in het bezit van een Harmony Companion ( met hub ) kan ik deze helemaal weg doen als ik een Homey heb.
3- zijn er veel valkuilen als je aan de Homey gaat beginnen, m.a.w volgorde van installatie/koppelen van apparaten.
4- koppeling met Ziggo Horizon ??

graag wat info zodat ik een goede aankoop kan gaan doen of het vooral niet moet gaan doen.
m.v.g. Lex
Tagged:

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited September 2017
    LexG said:
    Als nieuweling op zoek naar een goede domotica oplossing zit ik met een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me een stuk op weg helpen.
    1- Homey of Google Home
    2- ik ben in het bezit van een Harmony Companion ( met hub ) kan ik deze helemaal weg doen als ik een Homey heb.
    3- zijn er veel valkuilen als je aan de Homey gaat beginnen, m.a.w volgorde van installatie/koppelen van apparaten.
    4- koppeling met Ziggo Horizon ??

    graag wat info zodat ik een goede aankoop kan gaan doen of het vooral niet moet gaan doen.
    m.v.g. Lex
    Heb je zelf al enig onderzoek gedaan? Een Google home / alexa naast Homey zetten voor aankoop is appels met peren vergelijken.

    Wil je goede spraak (let op alleen nog maar Engels op het moment) in combinatie met het aansturen van apparaten met een internet api zoals Hue is Google Home de beste keuze.Wil je alleen meer en ook z-wave/zigbee en bijvoorbeeld klik aan klik uit gebruiken met Nederlandse spraak (die wel minder is ten aanzien van home/Alexa) is homey je keuze. Zeker als je daarnaast met je apparaten ook nog logica wilt creëren dmv flows.

    Kijk voor al bestaande koppelingen dmv apps op apps.athom.com of kijk eens naar de hardware zodat je weet wat het nog meer kan als er een app voor is op www.athom.com

    Ik weet zo uit het hoofd dat er een KPN app is dus in theorie kan Ziggo ook als er nog geen app zou zijn maar moet er wel een app gemaakt worden, meer info daarover kun je vinden op developers.athom.com.

    Kort samengevat kan niemand zeggen wat je moet doen maar kijk eens rond op het forum en in de app store 
  • Dank voor de antwoorden zo ver, volgende vraag is of ik mij harmony en hue hub alle twee kan verwijderen uit het huis en deze vervangen door de homey
  • jordenjorden Member
    edited September 2017
    Voor Ziggo ook deze: https://apps.athom.com/app/tv.horizon.ziggo (Die andere werkt via infrarood, dus moet Homey "in zicht" van je Horizonbox staan. Deze werkt via internet dus hoeven ze elkaar niet te zien om toch te werken).
  • EternityEternity Member
    edited September 2017
    LexG said:
    .......of ik mij harmony en hue hub alle twee kan verwijderen uit het huis en deze vervangen door de homey
    Het zou zonder moeten kunnen, maar ik heb ze beide nog gehouden....

    Harmony, omdat het handig is om een fysieke AB te hebben. Gasten (en kinderen) vinden dat fijn en vertrouwd.

    Hue Hub omdat ik dan scenes kan aanroepen ipv de individuele lampen in flows te zetten. Dat is dus eigenlijk gemakzucht (hoewel ik heb begrepen heb dat je HUE niet in een flow in 1x teveel lampen kan laten bedienen... maar dat is een 'ergens in mijn achterhoofd en hier gelezen' issue => weet dat niet zeker.)

    Als voorbeeld hoe het in een flow eruit kan zien:


    Bij inzetten van de avond start Philips Hue Hub met een scene genaamd Dim 1, MITS er iemand thuis is.
    Als dat niet het geval is, wordt de 'anders' actie aangeroepen: start de scene Dim 1 en doet het licht weer na een vertraging uit :-)

    Tussen 'Licht Aan' en weer 'Uit' in de "anders" flow gaan - middels een andere flow - de gordijnen ook dicht. Daarna mogen de lichten dus weer uit als er toch niemand thuis is. 

    Ik hoef dus niet allemaal  individuele Hue lampen mee te programmeren.
    Overigens is ook een mogelijkheid om alle verlichting aan/uit / per zone te sturen:


Sign In or Register to comment.