This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Welke fibaro module beste voor dubbele schakelaar?

boes20boes20 Member
edited September 2017 in Nederlands
Ik heb mijn module boven de schakelaar gemonteerd 
Net zoals op deze site
https://www.robbshop.nl/domotica/z-wave-projecten/z-wave-hotelschakeling
Optie 4

Maar als ik de stroom er op heb begint mijn lamp snel te knippen 
Het was mij gelukt om hem met homey te koppelen. Maar het knipperen bleef
Er zit een 70w halogeenlamp in

Comments

  • Heb je al calibratie geforceerd?
  • Ik ben nog niet weg in de z wave. Hoe werkt dat?
  • Heb je het ook geprobeert met een andere lamp? Of de schakeling te vereenvoudigen om 1 en ander uit te sluiten?
  • @boes20 In de instellingen van je dimmer kan je bij de optie forceer auto kalibratie met en zonder bypass toepassen. Waar staat deze op?
  • Ik had hem op auto-calibratie zonder bypass.

    Ik heb de module nu achter een normale schakelaar gedaan dus met de module is niks aan de hand.

    Is er denk toch iets verkeerd in de hotelschakeling.

  • boes20boes20 Member
    edited September 2017
    Welke fibaro module het beste voor een dubbele schakelaar
  • Hen je het al geprobeerd met een andere lamp zoals eerder gevraagd?

    boes20 said:

    Is er denk toch iets verkeerd in de hotelschakeling.

    En hier zeg je: " ik denk dat ik iets verkeerd heb aangesloten" want zonder de Fibaro module werkt de hotelschakeling wel?

    En schreeuwen met grote lettertype heeft natuurlijk weinig zin, misschien wil je dat even aanpassen.
  • Sorry ik denk ik maak geen nieuw onderwerp maar verander deze gewoon. Dus niks te maken met hotelschakeling.
  • Meer iets te maken met de draadjes aansluiten of zoiets. En probeer een andere lamp voor de zekerheid.
  • De hotelschakeling is gelukt.
    Ik had gewoon een nieuw onderwerp moeten aanmaken. 
    Mijn vraag is nu welke mudule ik het beste kan gebruiken voor een dubbele schakelaar.
    Ik heb in me badkamer een dubbele schakelaar waar aan 2 lampen zijn aangesloten.
  • Ik heb een Fibaro dimmer2 in mijn badkamer zitten. En ik vind dat die het beste tot zijn recht komt met een pulsdrukker.
  • Oke ik dacht dat je maar 1 lamp aan kon sluiten met de dimmer 2.
    Dus je kan 2 verschilende lampen aansluiten op de dimmer 2?
  • Is inderdaad voor 1 lamp ja. Je zou een Hue lamp (of iets gelijkwaardigs) kunnen doen voor de 2de lamp en met een dubbele puls schakelaar flows maken voor de Hue lamp.
  • Of de fibaro double switch
  • Ik heb een Fibaro double switch. Met de linker schakelaar worden mijn tafellampen geschakeld (zoals een normale schakelaar doet) en met de rechter schakelaar heb ik verschillende scenario's geprogrammeerd in mijn homey als Film kijken, weggaan, agenda voorlezen, etc..

  • Oke bedankt
  • @Count_B
    Kun je svp even uitleggen hoe je zoveel functies onder 1 knop hebt gekregen...

    Dank! 
  • Dat kan je instellen in je homey. Daar heb je flow cards waarbij je kunt kiezen uit: 1x drukken, 2x drukken, 3x drukken, etc..
  • Dank je wel !
Sign In or Register to comment.