This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Voice commands

Waarom werkt het niet als je  een voice command aanmaakt in een flow. Je test het ..de flow werkt..Maar zodra je opdracht geeft aan Homey werkt het niet. Kijk ik bij input-speech is het commando goed ontvangen en toch doet Homey niets. Wat kan ik nog proberen, zodat Homey ook gewoon reageert op de nieuwe commands, dat zou een flinke stap vooruit zijn bij het gebruik van Homey. 

Comments

  • Voor de zekerheid... je drukt toch wel op opslaan?
  • En misschien post je even een screenshot van je flow, kunnen we zien wat er verkeerd gaat.
  • swttt said:
    Voor de zekerheid... je drukt toch wel op opslaan?
    jawel:--)
  • En misschien post je even een screenshot van je flow, kunnen we zien wat er verkeerd gaat.
    heb er nu wel een aantal werkend, homey wat dichter bij gezet en wat verder van de tv. De TV heeft ook zijn geluid af en toe uiteraard, dat werkt ook door. Nu wel reactie op "tv aan". en "tv uit".. weer een stapje verder, dank voor de reactie.
  • Als ik "Ok Homey" zeg en Homey start met luisteren wordt de tv in mute gezet. Heb dan geen last van tv geluid.
  • @HansieNL: Hoe heb je dat gedaan? Als ik dat in een losse flow doe, werken 'normale' flows niet meer. Ik kan ook niet iets van 'doorgaan' met andere flows of 'spraak emuleren' voor elkaar krijgen.
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited August 2017
    Aparte flow van maken:
    ALS Homey begint met luisteren DAN mute tv.
    En dan nog 1 natuurlijk:
    ALS Homey stopt met luisteren DAN unmute tv.
    Ik doe precies hetzelfde maar dan met mijn SONOS 
  • kukeltjekukeltje Member
    edited September 2017
    Dat is precies wat ik heb. Maar als ik daarnaast een flow heb met "een gebruiker zei iets met" trigger, dan gaat die nooit meer af. Heb dit getest tot en met Homey 1.5.0. Heb nog gekeken of de volgorde van de flows in Homey uitmaakt, maar dat is niet het geval.

  • Dan doe je toch iets niet juist denk ik.
    Exact dezelfde setup hier, werkt perfect (als Homey me begrijpt...)

    Geef anders even een paar screenshotjes.
  • Geen idee welke screenshots je allemaal zou willen hebben, maar die van de flows staan hieronder.

    Het push bericht is om te zien of deze flow ook echt afgaat (zonder is het gedrag hetzelfde)

    Als bovenstaande flow actief is wordt de volgende (of elke andere met een spraakopdracht van mezelf) niet uitgevoerd

    'mijn tekst' kan alles zijn. Wel vaag trouwens dat als je hier het woordje 'aan' bij zet dat het dan al 'conflicteert' met andere spraakopdrachten. De conflict detectie is wel heel streng



    De volgorde van de flows in de flow lijst maakt niet uit. Het gaat in beide gevallen niet goed. Als ik de 'begint met luisteren' flow uitschakel gaat de andere flow wel af.
  • En ik neem aan dat je ook de "Homey stopt met luisteren" flow hebt gemaakt?
  • Ja, heb ik, maar met of zonder die, de andere flows die met spraak werken werden nooit getriggerd.

    Ik heb gisteren nieuwe, identieke, flows gemaakt (bewust geen 'duplicate' maar volledig nieuw via handwerk) en rara, met deze werkt het wel. Ik heb er geen verklaring voor.
  • @kukeltje Gelukkig werkt het nu zoals je het wilt hebben.
Sign In or Register to comment.