This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey zegt kan geen lampen vinden

ReemsterReemster Member
edited August 2017 in Nederlands
Iemand ervaring met het probleem dat Homey zegt dat hij geen lampen kan vinden? ik heb een flow aangemaakt dat wanneer ik zeg 'zet de lampen aan in de keuken' dat dus de lampen in de keuken aangaan. Alleen zegt Homey dan altijd dat hij geen lampen kan vinden om aan tezetten.. wat doe ik fout? ben ik iets vergeten..

Comments

  • Wat voor soort lampen worden gebruikt?
  • Fire69Fire69 Member
    edited July 2016
    Is 'lampen' en 'keuken' geen ingebouwd commando? 
    Probeer eens een ander spraakcommando waar geen 'keuken', 'lampen' of 'lichten'  in voorkomt. 
    Ingebouwde commando's en flows werken elkaar anders soms tegen... 
  • probeer eens ok homey licht aan en ok homey licht uit
    als hij lampen heeft zet hij ze allemaal aan en uit met dit commando
  • Webster said:
    probeer eens ok homey licht aan en ok homey licht uit
    als hij lampen heeft zet hij ze allemaal aan en uit met dit commando
    hoe 'geef'je Homey lampen? mijn KaKu schakelaars zijn toegevoegd als lampen, toch geeft Homey aan "geen lampen"te hebben..

  • Gek Thijs, heb twee kaku lampen en die reageren wel op commando turn lights on. Andere flows gebruik ik zonder lights/lampen. Probeer als trigger anders Zet keuken aan" en voeg dan de lampen toe. 
  • @DieterKoblenz ; Ik heb ook een flow gemaakt, welke start met "licht aan". ik krijg dan, net als @Reemster  de mededeling dat Homey "geen lampen kan vinden", waarna Homey mijn KaKu netjes aan doet. Het werkt dus wel, maar de gesproken tekst van Homey komt niet overeen met dat wat Homey doet... Of doe ik iets mis? Je geeft aan dat je lampen toevoegd. Ik zie wel een lamp icoon naast de naam van de lamp-schakelaar staan,, maar is dat voldoende?

    Thijs
  • ReemsterReemster Member
    edited July 2016
    Ik heb een berg Philips Hue lampen, en wat kaku schakelaars. Maar wat ik ook zeg 'zet lampen aan" "zet verlichting aan" zegt altijd dat die geen lampen kan vinden. Omdat het niet werkte had ik flows aangemaakt - omdat ik al had begrepen dat Homey ingebouwde commando's heeft - maar schijnbaar werkt dat nog niet.
  • BumblezBumblez Member
    edited July 2016
    [edit] sorry, saw your last post a bit too late...

    Yes, I have read posts from some other people who received a similar message on their Homey. My impression is, that there is conflict between Homey's built-in commands and the commands from one of the apps (as you already mentioned in your last post). So until Athom adds an option to disable the built-in commands, it may be smart to create your own alternative flows for it. When you do, make sure to use a different voice command (NOT containing "light/lights on" or "lamp/lampen aan")!   (this latter part is unclear from your post)
  • @Reemster

    Ik heb ook de Philips Hue
    bij mij werken de volgende commando's
    Licht aan ( Alle Lampen hue en zwave gaan aan)
    Licht uit ( Alle Lampen gaan uit )
    Licht woonkamer aan / uit (Philips Hue )
    Licht Keuken aan / uit Fibaro zwave dimmer


  • @Webster

    Bedankt voor de commando's. Helaas blijft Homey zeggen dat hij geen lampen kan vinden om aan te zetten (of uit te zetten) Ik had alle spraak flows sowieso al uitgeschakeld/delete voor eventuele conflicten. Maar helaas heeft dat niet geholpen.

    Ik hoop dat @Emile misschien hier antwoord op kan geven waarom het niet werkt bij mij, maar wel bij andere schijnbaar?  Misschien dat de update eind deze week ook dit probleem verhelpt?
  • ook bij mij zegt Homey dat hij geen lampen kan vinden terwijl ik mijn KaKu ACD-200 als "lamp" heb toegevoegd aan mijn apparaten. 
  • There are some known problems with pairing as lamp. 
    Is there on the device page a light-bulb to see then it should have to work.
  • Ik vermoed dat het hier boven beschreven probleem te maken heeft met welk ' etiket' je een tussenstekker geeft.
    In eerste instantie heb mijn Fibaro tussenstekkers als 'lamp' vastgelegd. De commando's zoals 'licht aan' werkt dan prima, zonder dat Homey aangeeft dat het geen lampen kan vinden. Nadeel is dat ik het stroomverbruik niet kan zien. Door de tussenstekkers als 'anders' vast te leggen zie ik nu wel het stroomverbruik, maar geeft Homey nu het commentaar dat het geen lampen kan vinden en schakelt ze vervolgens aan.
    Tot nu toe geen oplossing gevonden.

  • Rudie said:
    Ik vermoed dat het hier boven beschreven probleem te maken heeft met welk ' etiket' je een tussenstekker geeft.
    In eerste instantie heb mijn Fibaro tussenstekkers als 'lamp' vastgelegd. De commando's zoals 'licht aan' werkt dan prima, zonder dat Homey aangeeft dat het geen lampen kan vinden. Nadeel is dat ik het stroomverbruik niet kan zien. Door de tussenstekkers als 'anders' vast te leggen zie ik nu wel het stroomverbruik, maar geeft Homey nu het commentaar dat het geen lampen kan vinden en schakelt ze vervolgens aan.
    Tot nu toe geen oplossing gevonden.

    Is er inmiddels wel een oplossing? Ik heb hetzelfde probleem. Lampen toegevoegd aan de woonkamer, maar homey geeft aan geen lampen te kunnen vinden...

    Wel bijzonder dat het stroomverbruik niet geregistreerd wordt als het een lamp betreft, ook dan vindt ik de informatie nog interessant.
  • Modbreak : verplaatst naar Nederlands
    Een oplossing waarvoor? Als je de pluggen voor lampen hebt toegevoegd maar ze niet als lamp hebt aangegeven in de volgende stap dan kan Homey niet weten of er een lamp of televisie aan de plug hangt.

    Als je energieverbruik voor een lamp bedoeld, dat is lang geleden al opgelost. Maar dat heb je dan zelf al gezien?
    https://github.com/athombv/homey/issues/859
  • Ja, die zijn wel als lampen aangegeven (kun je op een later moment dit ook nog wijzigen). Ik gebruik firmware 1.3.1.

    Ik heb die link gezien, maar die gaat over de fibaro. Ik heb een Neo plug en die laat (nog) niets zien.
  • JaxcJaxc Member
    Bij mij schakelen de Fibaro gestuurde lampen wel netjes aan uit, maar mijn Mi-light lampen, lijken niet mee geschakeld te worden als ik het commando 'alle lampen aan / uit' geef.
  • SuperDaveNLDSuperDaveNLD Unconfirmed, Member
    beetje oud topic maar is nog steeds van toepassing. ik denk dat het met commando woonkamer te maken heeft. als ik alles verplaats naar "keuken" werkt het wel.
Sign In or Register to comment.