This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Alarm Flow maken

Wie heeft er ervaring met een alarm-flow maken. 

Mijn idee is:
Zodra mijn vrouw of ik in ''the homey area'' zijn moet het alarm uitschakelen. Zodra we uit de area gaan moet jij automatische inschakelen. 

Ik wil beginnen met een aantal deursensoren. 

Een ander idee is om het alarm uit te schakelen met mijn NFC van onze telefoons. Kan iemand vertellen waar ik het specifieke nfc nummer kan vinden om in homey in te voeren (Sony xperia z3). Het is natuurlijk niet de bedoeling dat met het nfc van iedere telefoon het alarm gedeactiveerd kan worden. 

Ik hoop op nuttige inpute zodat ik kan gaan bouwen. 

Comments

  • Wat betreft de NFC je kan in de EN/AND een logica kaart gebruiken waar je de NFC tag (die je eerst uitleest) plaatst zodat het uitschakelen altijd jouw NFC is of die van je vrouw (plaats je die in een OR). NFC uitlezen doe je door middel van de kaart NFC is gedetecteerd te gebruiken en de tag daarvan bv aan jezelf te sturen via een mobiele notificatie of laten loggen door middel van de app simple log.

    Wat betreft het automatisch in/uit schakelen van je alarm op locatie zou ik niet aanraden ik zou hier toch iets slimmers voor maken zoals NFC (maar dan een NFC reader bij de ingang van je woning die gekoppeld is aan Homey).

    Uiteraard kun je je deursensoren gebruiken om zodra niemand thuis is en een van je deursensoren gaat af (kan met de multiple trigger kaart) je lampen laten flikkeren, alarm laten afgaan of wat je maar wilt bedenken om indringers af te schrikken :) 
  • GeurtDijkerGeurtDijker Member
    edited August 2017
    Probeer even de Engelstalige how to
    https://forum.athom.com/discussion/3664/how-to-use-nfc-tags-with-homey-main-discussion-topic

    Volgens mij geven alle telefoons willekeurige IDs en zin dus niet te gebruiken. Een (oude) ov chip of treinkaartje  kan al werken net als veel RFID  tags te koop uit China.

    Maar let op dat er kaarten zij  die geprogrammeerd  kunnen worden dus een key is relatief makkelijk te kopieren, net als gewone sleutels.
Sign In or Register to comment.