This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

wifi connection problem

rinusrinus Member
edited August 2017 in Nederlands
Even een probleem met mijn wifi verbinding.

Ik heb de Homey nu ongeveer een jaar en alles werkte prima.
Onlangs een MKB-abonnement bij ziggo afgesloten (daarvoor had ik een particulier abonnement).
Ook nieuwe router AC2600 geplaatst.

Alles werkt prima alleen lukt het niet om Homey verbinding te laten maken met het wifi netwerk.
Homey zegt structureel "kan geen verbinding maken met dat wifi netwerk".
Heb in die router van alles uitgeprobeerd maar geen effect.
Ook via een range-extender (met dhcp uit, dus ip van de hoofd-router) krijg ik hetzelfde resultaat.

Als ik met een telefoon (s6) via tethering een mobiele hotspot maak lukt alles prima.
Maar ik kan toch niet altijd via m'n telefoon met homey het internet op ?

Het lijkt al met al iets met homey----en----dat mkb-abonnement van ziggo te zijn.
Dit omdat het via de mobiele-telefoon-verbinding perfect lukt en omdat alle pogingen via de vaste (=zzp-ziggo) verbinding mislukt.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn.

Ik hoor het wel.

Alvast bedankt,

Rinus 06-51422054


Tagged:

Comments

  • Wat werkt er niet als ik vragen mag? Zie je het wifi netwerk niet bij het scannen (voor zover ik geprobeerd heb zie ik alleen 2.5ghz ssid's) of zie je dit wel maar wilt hij niet verbinden.

    Ik weet niet precies welke router je hebt maar misschien moet je hem toegang verlenen, dus eerst zeggen dat er een nieuw apparaat verbinding wil maken en dan verbinding maken er mee?
  • En je 5G WiFi ff uitzetten wil ook nog wel eens helpen
  • Bedankt voor de reacties.

    Marcel,
    jou opm 1:
    Ja, dat is het gekke, hij ziet het wifi netwerk wel bij het scannen.
    Als ik dan aangeef maak er maar verbinding mee en het wachtwoord intyp zegt die stem in homey dat er geen verbinding gemaakt kan worden met wifi netwerk.
    Ik heb ook geprobeerd zonder wachtwoord, zelfde resultaat.
    Als ik hotspot van telefoon gebruik werkt alles zonder probleem.
    (dan uiteraard andere telefoon/computer gebruikt om in te loggen)

    jou opm 2:
    Aan die router hangen zeer veel telefoons/repeaters enz.
    Allemaal verbinding gemaakt zonder probleem.
    Er is ook nergens een optie om toestemming tot verbinden te geven.

    Rocodamelshe,
    5g uitzetten heb ik al geprobeerd, geen resultaat.
  • @rinus
    Welkom,  jammer dat je problemen ondervind.
    Gelukkig zie ik dat je al wat geprobeerd hebt.

    Om het beter te kunnen troubleshooten: 
    met het nieuwe Ziggo Abonnement heb je ook een nieuwe router, een AC2600. wat is het merk? ik zie als ik google op AC2600 verschillende merken langs komen en ben niet bekend met wat Ziggo voor MKT levert. 

    Heb je daarnaast ook een nieuwe SSID met WPA2 key die je gebruikt?

    Kun de volgende test doen:
    1) SSID/WPA2 Key controleren vs Router 
    - Router even uit!
    - Hotspot op de Telefoon configureren met je nieuwe SSID en Wachtwoord van de router. (schakel eventueel ook een paar andere Wifi apparaten uit, je telefoon kan soms max maar 5 of 7 apparaten verbinden!)
    - Homey via in recovery mode zetten (https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000026/) en via een notebook o.i.d verbinden met dat netwerk.
    - kies natuurlijk voor instellingen behouden! (anders ben je Flows, Devices etc kwijt!)

    Als het werkt is je SSID en WPA2 key goed (en homey daarmee geconfigureerd.)
    je kunt dan kijken of het verder werkt
    2 - Telefoon AP uit, Homey uit, Router aan en even later Homey starten.

    Werkte 1 niet dan zit het in je SSID en WPA2 key (allean die heb je gewijzigd, je Homey aan de Telefoon deed het toch? )
    kun je dan aangeven welke netwerk security geselecteerd is in de router en welke vorm je SSID en WW heeft?  geeft vooral even aan de vorm ( lengte en waar letters cijfers, leestekens zitten abcd1234#$%  daar zijn wel eens problemen mee geweest) 

    dus: 
    Radio:  802.11b/g/n ? 
    Security: WPA2-Personal / AES  ?
    SSID: EenHeleLangeSSIDmetEen1enEen$
    KEY: abcd1234%^&*

    Misschien wekt het na het koppelen via je mobile AP dus wel en werkt alleen de Setup niet. 
    Zo niet gaan we verder Troubleshooten...

  • Je hebt repeaters zeg je, hebben deze het zelfde ssid?
    Zo ja verander dit even naar "ssid-rep1" of iets dergelijks, dit is zoiezo aan te raden anders gaan je apparaten staan "stuiteren" tussen acces points.

    Verder even proberen wat hier boven vermeld staat door @GeurtDijker
  • Bedankt voor de snelle antwoorden.

    Marcel,
    Repeaters had ik al een verschillend ssid gegeven, maar bedankt voor de info.

    Geurt,
    Die truck werkte perfect.
    Eerst mobiele hotspot de ssid gegeven die ik op router wilde gaan gebruiken.
    Toen mobiele hotspot uit en router aan, alles werkte in één keer perfect.
    Nog geen 10 minuten werk !!! Geen idee waarom.

    Wel moest ik met een wachtwoord werken, zonder wachtwoord wilde homey ook niet inloggen op die mobiele hotspot.
    Dat is geen probleem, dwingt mij om wachtwoorden te gebruiken wat op zich niet verkeerd is.

    In ieder geval bedankt,

    Rinus


  • @rinus
    Ik begrijp dat je geen ww gebruikte? Ik denk dat dat het was, er staat mij bij dat Homey geen netwerk zonder ww ondersteund.

  • Dat was het niet hoor. Ik heb het diverse keren ook met allerlei wachtwoorden geprobeerd. Ging echt niet. En via de hotspot dus wel. Echt onbegrijpelijk !!
    Maar ik heb er nu dus geen last meer van.
    Alleen voelt het niet lekker dat we de oorzaak niet weten.
    Dat gaat denk ik nog wel een keer "boven water" komen.
    Wel een erg leuk apparaat hoor die Homey, zeker nu hij ook Zigbee ondersteunt !!
  • Ik zou aan raden als je geen programmeur bent geen experimentele releases te gebruiken, aan gezien je aan geeft dat hij nu zigbee ondersteunt, dit is nog niet in de stabiele versie.
  • Nou, als je er rekening mee houdt dat dingen mis kunnen gaan en dat je dan dus niet Athom de schuld kan geven, dan is experimental goed te doen. Ik ben ook geen programmeur maar draai altijd de nieuwste versies...
Sign In or Register to comment.