This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Input en Outputs

Zijn er modules te vinden op Z-wave die rond de 8 inputs of outputs hebben?
Met de Fibaro RGBW kan je 4 inputs aansluiten maar wil er meer ;)

Comments

  • Dit komt het dichts in de buurt, 4in 10 out. Er is alleen (nog) geen Homey app voor. 

    https://www.robbshop.nl/din-rail-module-logichomecontrol
  • Dit komt het dichts in de buurt, 4in 10 out. Er is alleen (nog) geen Homey app voor. 

    https://www.robbshop.nl/din-rail-module-logichomecontrol
    Er is voor Logichome wel een app (gemaakt door de fabrikant zelf als ik het goed heb), maar nog geen driver voor deze module...
  • Dan kan je toch beter 2x een  rgbw module kopen denk ik, heb je 8in 8uit en je kan dimmer mocht je dit willen voor minder geld.
  • Mmm inderdaad dan kan je zeker beter voor de 2x RGBW gaan. Alleen is die 8 uit toch niet helemaal waar omdat deze gewoon de inputs voor koppelen?
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited August 2017
    Slofware said:
    Mmm inderdaad dan kan je zeker beter voor de 2x RGBW gaan. Alleen is die 8 uit toch niet helemaal waar omdat deze gewoon de inputs voor koppelen?
    https://www.robbshop.nl/amfilerating/file/download/file_id/105/

    Wat ik begrijp uit de handleiding is dat je sensoren aan de inputs kan hangen, en die dus los zetten van de outputs.

    Edit: dit kan met homey ook zie ik, kies voor een sensor de 0-10v analoog


  • Oke dus je zou dan de uitgangen los daarvan kunnen schakelen. Kan je dat dus ook in je Flows selecteren

    ?

  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited August 2017
    Slofware said:

    Oke dus je zou dan de uitgangen los daarvan kunnen schakelen. Kan je dat dus ook in je Flows selecteren

    ?

    yup, uitgangen worden gedefineerd als kleurtjes.

    Ik weet alleen niet hoe het er uitziet als je daad werkelijk een sensor er aan zet en dit als dus danig programmeerd.




  • De in en uitgangen zijn wel aan elkaar gekoppeld, dus schakel je ingang 1 in schakelt met een schakelaar, zal uitgang 1 ook schakelen, dit is niet los van elkaar te schakelen.

    Plus de uitgangen zijn geen schakel contacten, het is een PWM signaal, die je met een kleine extra module kunt gebruiken voor 0-10v dimmen
  • Niet zitten kneien he sloffie
  • In de handleiding staan toch echt sensoren aangesloten op de ingangen, hoe schakelen deze de uitgangen mee?
  • SlofwareSlofware Member
    edited August 2017
    micha35w said:
    Niet zitten kneien he sloffie
    Haha je kent me toch jochie  ;)
  • In de handleiding staan toch echt sensoren aangesloten op de ingangen, hoe schakelen deze de uitgangen mee?
    Ja dat is een goeie, vraag ik me ook af.
    Iemand heeft toch wel zo een ding liggen om te testen?
  • casedacaseda Member
    edited August 2017
    de ingangen zijn alleen 0-10v (analoog) of aan/uit (een schakelaar, wat dan weer 2 vormen kan hebben, wissel of kortstondig)
    dus als je een sensor aansluit op een ingang =
    0v = de uitgang 0%(uit)
    5V = de uitgang op ~50%
    en 10v = de uitgang op 100%

    en ja, ik weet dit omdat ik dit zo heb getest bij het maken van de driver
  • Oke top bedankt!
  • caseda said:
    de ingangen zijn alleen 0-10v (analoog) of aan/uit (een schakelaar, wat dan weer 2 vormen kan hebben, wissel of kortstondig)
    dus als je een sensor aansluit op een ingang =
    0v = de uitgang 0%(uit)
    5V = de uitgang op ~50%
    en 10v = de uitgang op 100%

    en ja, ik weet dit omdat ik dit zo heb getest bij het maken van de driver
    Dit is echt zo iets wat je moet weten of uitproberen, kan je nergens terug vinden in de handleiding.

    Excuus voor mijn misinterpretatie, ik dacht echt aan de handleiding te zien dat het los van elkaar te schakelen was.

    Dit betekend dus wel dat je dan liever die din-rail module wilt hebben, om even terug te komen op het onderwerp.
  • SlofwareSlofware Member
    edited October 2017

    @Caseda

    Om weer even terug te komen voor ik het verkeerde bestel.
    Een RGBW controller kan ik gebruiken voor 4(digitale) inputs.
    En een Double Switch 2 kan ik gebruiken voor 2 outputs?

  • casedacaseda Member
    edited October 2017
    Om misschien een beter advies te geven kan je beter je use-case schetsen hier, aangezien er ontzettend veel modules zijn :wink:

    Maar de rgbw controller zijn eigenlijk analoge inputs geen digitale, ook met een schakelaar verbind je met de 0 (nul).
    je kan er geen spanning op zetten wat met een digitale ingang wel zou kunnen.
    En werkt alleen op 12-24 volt.

    Een double switch 2 heeft 2 ingang en uitgangen, maar de uitgang schakelt altijd bij het schakelen van de ingang.
    Maar zal niet werken op 12-24 volt als dat je enige optie is.
    Als je 12-24 volt wil schakelen hiermee zul je moeten gaan voor de relay modules.

    Maar je zou ze aan elkaar kunnen koppelen (direct associatie, maar ook gewoon via homey) als je op die plek 12/24 volt hebt EN 230 volt
  • SlofwareSlofware Member
    edited October 2017
    Oke, dus met de rgbw schakel je naar de nul, npn.
    dat is geen probleem.
    Ik wil 3 lichtschakelaars inlezen en aan de hand daarvan HUE lampen schakelen. Maar met 1 schakelaar wil ik ook een ventilator van stand 1 naar 2 schakelenen dmv een relais uitgang. Tijdje geleden had je een relais module van Fibaro, maar die staat niet meer op hun site. Wel bij Robbshop.
    goed omschreven zo?
  • Welke relais module?
    de fgs-222 staat gewoon op de fibaro website:
    http://manuals.fibaro.com/#3

    ook de oudere modellen staan nog gewoon op de site als je het zoekt.

    Maar fair enough, genoeg uit gelegd ja, weinig makkelijke opties, ligt er maar aan hoeveel ruimte je hebt.
  • Mmm dan toch misschien eens een bril kopen ;)
    Oke dus dan wordt het gewoon de RGBW module om de schakelaar inputs naar de Homey te halen en dan een fgs-222 module om te schakelen.
Sign In or Register to comment.