This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Homey Dash

Het spijt me, maar daar ben ik weer :).

Ik zit te kijken naar de app Homey Dash. 
Het is een super mooie app met veel mogelijkheden.
Zie de mooiste plaatjes en filmpjes voor bij komen en ik word er gewoon blij van.

Maar nu me vraag, hoe kom ik aan al dat moois?
Ik heb het forum door gebladerd, en buiten dat alles in het engels is, is het mij ook wat te technisch.

De code in de app plakken lukte me nog wel. In de settings kan ik dingen instellen, maar ik kom niet verder dan 2 neo stekkers en een neo alarm. Meer zie ik niet staan.

Op sommige plaatjes, zie ik allemaal sensors enz staan, vermeld onder de ruimtes waar ze zich bevinden. 
Ik heb die ruimtes wel in Homey zelf, maar niet in Homey dash. En ik heb ook niet me tv, rookmelder en deur sensors.

Ik zag zelfs weerstations, buienrader en noem maar op voorbij komen. 
Zag er allemaal heel mooi uit. Maar hoe krijg ik dat ook?

En hoe krijg ik Homey dash op me tablet? 
Moet ik dan eerst in my homey inloggen, dan naar Homey dash en dan dashboord, of kan ik gewoon het ip adres wat in me browser op me pc staat als ik in de homey dash zit overtikken op me tablet?

Zoals jullie zien, ik begrijp er gewoon helemaal niets van.
Ik ben misschien niet zo technisch als sommige hier, waar meer dingen vanzelf sprekend zijn. 
Tot nu toe is alles nog redelijk gelukt, met hulp van jullie, waarvoor nog steeds eeuwige dank. 
Ik ben benieuwd of dit ook gaat lukken, volgens mij is dit moeilijker dan een flow maken.


«1

Comments

  • swtttswttt Member
    Gebruik je wel de beta? ;) 
  • ChicoChico Member
    swttt said:
    Gebruik je wel de beta? ;) 
    Nee, is dat het geheim?
  • WillemWillem Member

    Zo moeilijk is het eigenlijk niet. Eigenlijk staat er vertaald zoiets als:

    Na installatie van de ( Béta ) Dashboard app, open in je browser een nieuw venster en ga naar  http://my.athom.com
    Daar log je gewoon in en wacht tot je de grote Homey in beeld ziet. Klik met de rechtermuis toets op de Homey en kies voor de optie link kopiëren. Plak deze link in een tekstverwerker als Notepad, Word of zoiets. Nu zie je in je tekstverwerker je 'bearer token' staan. 

    Ga nu terug naar je Homey en daar naar 'settings'  en kies voor de Homeydash app. Plak daar de gevonden  'bearer token' in het rechter venster. Kies of je het dashboard bij opstart automatisch wil laten opstarten en start de server.

    Nu heb je toegang tot je dashboard via de URL:  http://YOURHOMEYIP:1337
    Bij de tekst 'YOURHOMEIP' vul je het IP adres van je Homey in. Weet je dit niet vraag je het aan Homey zelf door 'OK Homey, wat is je IP adres?' 


  • bvdbosbvdbos Member
    Beta installeren vanuit de appstore kan je kiezen:

    De beta van Homeydash gebruikt poort 1337 niet meer maar:
    http://<ip>/app/com.swttt.homeydash/
    Op de settings-pagina van Dash zit nu een knop waardoor je naar dash gaat...
  • ChicoChico Member
    bvdbos said:
    Beta installeren vanuit de appstore kan je kiezen:

    De beta van Homeydash gebruikt poort 1337 niet meer maar:
    http://<ip>/app/com.swttt.homeydash/
    Op de settings-pagina van Dash zit nu een knop waardoor je naar dash gaat...
    Ik heb de beta versie nu, en buien rader.

    Kan ik ook me wunderground er op zetten? en zo ja hoe?

    Dus als ik Homey dash op me tablet wil, moet ik eerst inloggen op Homey, Naar instellingen, Homey dash en dan de dash knop?
     is er geen makkelijkere manier?
  • swtttswttt Member
    Directe link is uit m'n hoofd http://jehomeyip/app/com.swttt.homeydash/
  • swtttswttt Member
    Aah zie net spuit 11. Bvdbot had hem al gepost. Die readme daarboven is namelijk oud
  • ChicoChico Member
    Die directe link werkt niet bij mij.
    Miss licht het aan me bejaarde tablet?

    En ik zie op de pc wel het kaartje lampen in de dash, maar niet het licht schuifje aan en uit

  • swtttswttt Member
    in de settings staan 2 buttons, 1 naar de setup en 1 naar het dashboard. Klik op die van het dashboard en je hebt de juiste pagina. Kijk dan naar de url en type die in op je tablet.

    lampen en geen schuifje zien klinkt of je in het setup gedeelte zit en niet in de dashboard zelf.
  • Chico said:
    Die directe link werkt niet bij mij.
    Miss licht het aan me bejaarde tablet?

    En ik zie op de pc wel het kaartje lampen in de dash, maar niet het licht schuifje aan en uit

    Ik hoop wel dat je "jehomeyip" vervangen hebt door het IP adres van jouw Homey?
    http://VUL-HIER-HET-IP-ADRES-VAN-JE-EIGEN-HOMEY-IN/app......................enzo
  • ChicoChico Member
    Chico said:
    Die directe link werkt niet bij mij.
    Miss licht het aan me bejaarde tablet?

    En ik zie op de pc wel het kaartje lampen in de dash, maar niet het licht schuifje aan en uit

    Ik hoop wel dat je "jehomeyip" vervangen hebt door het IP adres van jouw Homey?
    http://VUL-HIER-HET-IP-ADRES-VAN-JE-EIGEN-HOMEY-IN/app......................enzo
    Ohwww, moest dat dan :P.
    Ja had ik gedaan. 
  • ChicoChico Member
    swttt said:
    in de settings staan 2 buttons, 1 naar de setup en 1 naar het dashboard. Klik op die van het dashboard en je hebt de juiste pagina. Kijk dan naar de url en type die in op je tablet.

    lampen en geen schuifje zien klinkt of je in het setup gedeelte zit en niet in de dashboard zelf.
    Heb echt op het knopje Go to Homey dash gedrukt. Maar geen schuifje te zien.
    Als ik nu in het kaartje lamp druk met me muis gaat wel het licht aan of uit. Maar geen schuifje.

    En ik kom op me tablet niet eens op my athom terecht. die site laad hij niet.
    Missschien is 6 jaar toch iets te oud :)

  • En wat altijd handig is voor de meest basale stukjes engels tekst waar je niet uitkomt.

    https://translate.google.com/

    Kan je net het stukje info geven dat je niet zelf in het engels snapt. Tis geen DokterAnders de Vertaal Guru maar moet zeggen dat het redelijk goed functioneert.


  • swtttswttt Member
    @chico je hebt de widgets wel goed toegevoegd? met de juiste capabilities etc?
    Dus voor een slider verwacht je capability dim...
  • arndarnd Member
    Ook hier een leek :-)   heb alles gedaan en heb de beta .  
    wat doe ik verkeerd ? 
  • @arnd first you have to add (read make) a page in the setup
  • arndarnd Member
    mbalik79 said:
    @arnd first you have to add (read make) a page in the setup
    Dank je wel  , het werkt inderdaad ..  # beter kijken :-) 

  • Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited September 2017
    Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


    Klopt het zijn voornamelijk aan/uit knoppen en dim knoppen.
    Dit zijn al gauw lampen, wat je wel kan doen is "virtuele knoppen" maken en daar in een flow acties aan koppelen.

    Dit doe je met een app, better logic of virtual devices daarbij denk ik dat de 2de makkelijker is.
  • Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


    Klopt het zijn voornamelijk aan/uit knoppen en dim knoppen.
    Dit zijn al gauw lampen, wat je wel kan doen is "virtuele knoppen" maken en daar in een flow acties aan koppelen.

    Dit doe je met een app, better logic of virtual devices daarbij denk ik dat de 2de makkelijker is.

    Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


    Die virtuele knoppen maak ik in Homey zelf mbv die app ? Hoe krijg ik die knoppen dan vervolgens toegevoegd in Homeydash ?
  • edited September 2017
    Wat ik wil is 1 skin op mijn tablet waarmee ik alle verlichting in huis kan bedienen maar ook via mijn Ring Video kan zien wie er aanbelt en dan via 1 druk op de knop mijn Nuki slot openen zonder steeds van app te hoeven wisselen. Ik dacht dit via Homeydash te kunnen doen aangezien alles aan Homey is gekoppeld maar misschien zijn er andere of betere oplossingen ?
  • Ring video is een gesloten systeem vanuit Ring.
    Nu heb ik de API gegevens inmiddels om de video's wel te kunnen raadplegen maar dan zou eerst de maker van de APP of iemand anders tijd moeten hebben om deze in de huidige app toe te voegen

    Homeydash kan inderdaad gewoon door jezelf qua indeling worden ingericht. Dus de overige opties zijn geen probleem.
  • mruiter said:
    Ring video is een gesloten systeem vanuit Ring.
    Nu heb ik de API gegevens inmiddels om de video's wel te kunnen raadplegen maar dan zou eerst de maker van de APP of iemand anders tijd moeten hebben om deze in de huidige app toe te voegen

    Homeydash kan inderdaad gewoon door jezelf qua indeling worden ingericht. Dus de overige opties zijn geen probleem.

    Heb inmiddels een virtuele knop "deur openen" aangemaakt met Virtual Devices, via Homey desktop kan ik die testen en dan werkt hij, als ik in Homeydash de knop toevoeg dan kan ik er op drukken wat ik wil maar er gebeurt niets anders dan dat de knop even iets van kleur verandert maar de flow erachter wordt niet uitgevoerd ??? Hoe kan ik de achtergrond van Homeydash wijzigen in een zelf gekozen afbeelding ? De optie "look and feel" is in de Beta versie niet beschikbaar.

  • Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


    Klopt het zijn voornamelijk aan/uit knoppen en dim knoppen.
    Dit zijn al gauw lampen, wat je wel kan doen is "virtuele knoppen" maken en daar in een flow acties aan koppelen.

    Dit doe je met een app, better logic of virtual devices daarbij denk ik dat de 2de makkelijker is.

    Klopt het dat ik alleen KaKu apparaten kan koppelen aan Dash ? Ik kan in Dash bv niet mijn Ziggo-box of Nuki slot selecteren bij Homey Devices maar alleen mijn KaKu apparaten....Of doe ik iets fout en zo ja wat ? Ik gebruik uiteraard de Beta versie van Homeydash


    Die virtuele knoppen maak ik in Homey zelf mbv die app ? Hoe krijg ik die knoppen dan vervolgens toegevoegd in Homeydash ?
    Heb inmiddels een virtuele knop "deur openen" aangemaakt met Virtual Devices, via Homey desktop kan ik die testen en dan werkt hij, als ik in Homeydash de knop toevoeg dan kan ik er op drukken wat ik wil maar er gebeurt niets anders dan dat de knop even iets van kleur verandert maar de flow erachter wordt niet uitgevoerd ???
  • Niemand ????
  • Post anders even een paar screen shots van je flows.
  • Even een update, de virtuele drukknop om de deur te openen werkt inmiddels, de achtergrond van homeydash heb ik ook kunnen wijzigen, nu nog live view van mijn Ring intercom zien te integreren. 
  • edited October 2017
    mruiter said:
    Ring video is een gesloten systeem vanuit Ring.
    Nu heb ik de API gegevens inmiddels om de video's wel te kunnen raadplegen maar dan zou eerst de maker van de APP of iemand anders tijd moeten hebben om deze in de huidige app toe te voegen 

    @DennieDeGroot ; ??
  • Hallo. Allemaal. 

    Ik ben druk bezig geweest met het homeydash. Ben er erg blij mee. 

    Nu zie ik her en der foto voorbij komen waar mensen hun ip camera op hebben. Dat lijkt mij ook wel wat. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen ?? 

  • petertg said:
    Hallo. Allemaal. 

    Ik ben druk bezig geweest met het homeydash. Ben er erg blij mee. 

    Nu zie ik her en der foto voorbij komen waar mensen hun ip camera op hebben. Dat lijkt mij ook wel wat. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen ?? 

    Gebruik je de beta versie ? (zie appstore)
Sign In or Register to comment.