This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Iemand al ervaring met de Ikea Smart Light?

Iemand al ervaring met de Ikea Smart Light? 

Het lukt mij niet om Homey samen met de mijn Ikea afstandsbediening en Ikea verbindingshub samen te laten werken.

Het lijkt er op dat je een keuze moet maken om een Ikea lamp via de Homey te laten besturen of via de Ikea afstandsbediening/verbindingshub. 

Een lamp kan dus niet gekoppeld worden aan beide te gelijk. 

Mvg,

Albert

Comments

  • Lijkt me logisch, dat is nu ook voor zwave bijvoorbeeld, een lamp kan maar aan één controller gekoppeld zijn. Ik wist niet eens dat er HUB's waren voor Ikea lampen....
  • IKEA heeft zijn eigen hub inderdaad. Maar de kracht is juist dat je met Homey geen andere hub nodig hebt. Dus je moet ze eerst van je IKEA hub ontkoppelen en daarna kan je ze linken aan Homey :)
  • Hier alvast een video hoe je je lampen kunt resetten :) 


  • Ik heb 2 lampen en die werken nu prima zonder hub.
    Dimmen en de Kleur veranderen tegelijk gaat soms niet goed.
    Maar ik heb er nu een seconde vertraging tussen gezet en voorlopig geen problemen meer.
  • Vandaag een IKEA Tradfri GU10 spot gekocht. Werkt prima, koppelen met Homey was geen enkel probleem.
  • Is het ook mogelijk om een Ikea lamp te koppelen aan de Ikea draadloze dimmer en aan de Homey te gelijk?
    Zodat buiten de Homey om, de lamp bedient kan worden rechtstreeks met de dimmer.


  • Qx5Qx5 Member
    Het lijkt me dat dat alleen werkt als je de dimmer ook direct met homey koppelt en dus niet via de IKEA Bridge. 
  • Qx5 said:
    Het lijkt me dat dat alleen werkt als je de dimmer ook direct met homey koppelt en dus niet via de IKEA Bridge. 
    De ikea dimmer wordt 1 op 1 gekoppeld aan een lamp.
    Hier is geen ikea bridge voor nodig.
    Helaas zijn de ikea dimmers niet los te koop en kan het zelf niet proberen.
  • Je kan een flow maken voor de dimmer. Maar en Homey en de dimmer aan een lamp gaat niet 
Sign In or Register to comment.