This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Flow vraag (Variabelen bij elkaar op tellen)

Beste Allemaal.

Voor mijn nieuwe koeienstal ben ik bezig om het klimaat systeem zelf uit te denken.
nu is mijn denkvermogen niet oneindig dus daarvoor wil ik vragen of jullie een beetje mee willen denken.

Mijn stal heeft 4 grote gordijnen waarmee de luchtinlaat wordt geregeld. deze zijn ca 40 meter lang en 3 meter hoog.
Nu had ik om het 1 en ander uit te proberen de motoren eerst aangesloten via 4 KaKU asun schakelaars. 
Dit werkte opzich goed maar ik wil graag de hoogtes van de gordijnen bij houden en daar op kunnen  sturen.

Nu heb ik sinds deze week 2 fibaro rollerschutter2 schakelaars op de 2 grootste gordijnen aangesloten en dit werkt prima.
Hiermee kan ik de hoorgte in percentages aangeven en dus heel precies (handmatig) de gewenste hoogte bereiken.

De bedoeling is dat dit dus helemaal van zelf gaat dus heb ik een aantal flows gemaakt ( ik maak gebruik van better logic)
Er zijn 2 flows voor de regen
Als het regent --> zet regen score op 75
Als het niet regent --> zet regen score op 0

Voor de wind en temperatuur heb ik iets soortgelijks met dus : wind score en temp score.

Nu wil ik graag deze 3 scores bij elkaar tellen om daarmee de hoogte van het gordijn in te stellen. maar hoe ?

En mocht iemand een heel ander idee hebben om deze aansturing te realiseren hoor ik het graag.

Comments

  • NienixNienix Member
    Ik geloof dat ik het inmiddels al voor elkaar heb. 
    Ik hou jullie op de hoogte.
Sign In or Register to comment.