This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

De dag tussen...

Hallo Allemaal,

Ik krijg een rood kruis bij de "en" actie als ik zeg dat deze alleen om 23:45 mag gebeuren tussen Zondag en Donderdag. Het is vandaag zondag dus snap niet dat ik een kruis krijg. Er staat ook heel duidelijk als de tweede dag eerder is dan de eerste dag wordt deze beschouwd als de volgende week.  Deze actie moet gewoon op zondag, maandag , dinsdag, woensdag en donderdag plaatsvinden.

Bedankt alvast voor je reactie

Rex

(Beginnend Homey gebruiker) :)

Comments

  • swtttswttt Member
    edited July 2017
    Tussen is dus niet zondag zelf. De check zal dus eigenlijk goed gaan op maandag dinsdag en woensdag.

    Edit: Om wel het gewenste resultaat te krijgen stel je hem dus in op tussen Zaterdag en Vrijdag.
  • RexRex Member

    Hoi,

    Met die gedachten zat ik ook al, tussen zondag en donderdag zitten maan, dins en woensdag, dus ook die aanpassing heb ik geprobeerd,  zie hier resultaat:



  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited July 2017
    Rex said:

    Hoi,

    Met die gedachten zat ik ook al, tussen zondag en donderdag zitten maan, dins en woensdag, dus ook die aanpassing heb ik geprobeerd,  zie hier resultaat:



    Wissel de dagen om, zie de uitleg bij het kaartje. Als ik tussen Donderdag - Zondag doe krijg ik wel een groen vinkje :)



  • @lubbertkramer @swttt

    ik ben het met Rex eens, het kaartje is stuk.... maar de work-around werkt!
    draai de dagen om en zet het NIET vinkje. 

    Ik vind het wel onduidelijker 
    Ik maak er een Issue van voor Athom om op te lossen. 
    https://github.com/athombv/homey/issues/1684

  • RexRex Member

    Bedankt voor het meedenken, t is inderdaad een goede oplossing om het vinkje aan te zetten.

    Maar het is me nog steeds niet duidelijk welke dagen er nu worden gebruikt in het schema. Als ik lees de dagen tussen Donderdag en Zondag dan zou ik aannemen dat  Vrijdag en Zaterdag de dagen zijn die hier bedoeld worden en de schakeling betrekking op heeft. Maar na wat testen denk ik toch dat je er de Donderdag en Zondag ook bij moet rekenen. Dus al deze flow moet schakelen op Zondag, Maandag, Dinsdag, Woensdag en Donderdag en NIET op Vrijdag en Zaterdag moet ik de flow instellen op "De dag is niet tussen Vrijdag en Zaterdag". Taalkundig kan het eigenlijk niet want er zit geen dag tussen Vrijdag en Zaterdag maar volgens mij werkt mijn flow dan wel.

    Kan iedereen het nog volgen wat ik bedoel? :).   Graag jullie reactie of ik het nu wel goed (of fout) interpreteer.

    Groeten,

    Rex

  • WillemWillem Member
    Volgens mij is er ook een kaartje met weekend dat je kan gebruiken. Gooi er een kaartje met Vrijdag bij en je bent klaar.
    Jou redenatie is logisch, maar er zijn ook mensen die een nieuwe week al op Zondag starten, en niet op Maandag.  Het is maar net  hoe je er tegen aan kijkt :D
  • RexRex Member

    Hoi Willem,

    Klopt. Maar weekend heb ik niets. De flow moet zondag tot en met donderdag schakelen.

  • Rex said:

    [...] Dus al deze flow moet schakelen op Zondag, Maandag, Dinsdag, Woensdag en Donderdag en NIET op Vrijdag en Zaterdag moet ik de flow instellen op "De dag is niet tussen Vrijdag en Zaterdag". Taalkundig kan het eigenlijk niet want er zit geen dag tussen Vrijdag en Zaterdag maar volgens mij werkt mijn flow dan wel.

    Kan iedereen het nog volgen wat ik bedoel? :).   Graag jullie reactie of ik het nu wel goed (of fout) interpreteer.


    Helemaal mee eens, maar ik denk dat het kaartje te klein was voor tussen maandag 0:00 en Dinsdag 23:59 ...  of tussen maandag 0:00 en Dinsdag,  beide dagen inclusief ;-) 
    Dus zonder niet is het best logisch. maar dat het niet werkt als je over de weekgrens gaat (maakt niet uit waar die is.) is vervelend en de workaround klink vooral  niet logisch.

    Je kunt natuurlijk even een flow maken, 
    • DEze flow is getriggerd
    • De dag is niet tussen Vrijdag en Zaterdag
    • Puls LED-Ring

    (en schuif even met de begin en eind dag dat vandaag er bij zit) 4 x testen en je weet precies wat de developer dacht bij het maken en hoe het werkt. 
  • RexRex Member
    Perfect,  het werk nu zoals het hoort te werken, bedankt allemaal voor de reactie
Sign In or Register to comment.