This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Vraag over het zetten van een "merker"

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om "merker" te setten,  een soort virtuele schakelaar.

Als er dus iets gebeurd zou ik graag een merker zetten. om te controleren of dit voorval al eerder is gebeurd.

Voorbeeld: Sensor in huis registreert een beweging en schakelt een lamp aan en set een merker.

Als nu de sensor weer iets registreert dan wordt er ook afgevraagd of de merker 0 of 1 is om vervolgens een andere actie te starten.

Hoop dat ik het een beetje uit heb kunnen leggen wat ik bedoel.

Groeten,

Rex

Comments

  • swtttswttt Member
    Dit zou je in ieder geval met een better logic variabele kunnen doen.(true of false) Die variabele is dan weer te koppelen aan een better logic device.
  • MarcelKuijperMarcelKuijper Member
    edited July 2017
    Wat swttt idd zegt, je moet er alleen wel rekening mee houden dat als je een beweging ziet en je schakeld je knop om naar 1 dat die dan altijd 1 blijft tenzij je een tegen actie maakt.

    Dit kan bijvoorbeeld met de countdown app, voorbeeld: Als er beweging is en knop "x" is 1 dan gebeurt er wat, dan kan je ook nog een "else" actie aan koppelen die dus actief word als knop"x" 0 is, bijvoorbeeld dat er dan een tijd gaat lopen die knop "x" op 1 zet voor 5 minuten.

    Wel moet je dan nog een flow maken die knop x weer op 0 zet als de timer verlopen is.
    Hoop dat je er wat aan hebt.
  • RexRex Member
    Het is me bijna duidelijk. Maar er zijn verschillende variable, tekstuele (tekst), numeriek (cijfers) maar ook een boolean. Wat wil dit zeggen. Heeft Athom een handleiding waar dit soort dingen staan uitgelegd?
  • Tia, ik moet toegeven op de support site van athom zie ik inderdaad geen onderwerpen alsik op variabele of boolean zoek.
    Maar een tekst variabele kan tekst bevatten,
    Een numerieke  variabele een getal,
    En een boolean waar of nietwaar.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boolean 
  • RexRex Member

    Ok ik gebruik de tekst variable om een true of false te zetten.

    Dus de boolean is vinkje TRUE en vinkje uit FALSE?

  • De boolean is in feite gewoon een knop die je aan of uit kan zetten, je kan een boolean ook toevoegen als virtuele schakelaar bij je apparaten.
  • casedacaseda Member
    Er is overigens ook een "virtuele apparaten" app in de store die je hier voor zou kunnen gebruiken
Sign In or Register to comment.