This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Klik aan Klik uit wordt niet meer herkend [NL]

ArthurNLArthurNL Member
edited July 2018 in Nederlands
Ik heb sinds 2 weken een probleem met mijn klik aan klik uit herkenning. De flows en handmatige bediening via de app werkt niet meer. Ik heb de app gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Bij het koppelen aan Homey (klik op een willekeurige knop) komt er totaal geen reactie. Maw. het werkte niet meer en nu ben ik ook niet meer in staat de boel de herinstalleren. Help, want nu zijn een aantal flows nutteloos geworden.

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    Ik ben er van overtuigd dat als je de stekker een keer uit Homey trekt en een paar minuten wacht met er weer insteken dat alles weer werkt ;)
  • LJSVVLJSVV Member
    Bovenstaande oplossing werkt inderdaad, heeft bij mij echt al een aantal keer gemoeten ook.

    Persoonlijk verbaas ik me erover dat je als doodnormale consument met dit antwoord moet leven.

    €299,- is best wel een beetje geld. Komt er nog een oplossing voor het PTP syndroom?
  • Verplaatst naar Nederlands .
  • Ik merk ook dat ondanks de recente update (het herstel van de één na laatste) dat KaKu toch minder goed wordt herkend. Waar voorheen alles deursensoren keurig worden herkend zie ik bij een status check (flow die ik heb gemaakt) dat er regelmatig sensoren aan staan terwijl ze uit zijn en andersom. Ik hoop dat Athom hier opnieuw naar gaat kijken zodat ik niet genoodzaakt wordt uiteindelijk een ander type sensor aan te schaffen.
  • FvHuizen said:
    Ik merk ook dat ondanks de recente update (het herstel van de één na laatste) dat KaKu toch minder goed wordt herkend. Waar voorheen alles deursensoren keurig worden herkend zie ik bij een status check (flow die ik heb gemaakt) dat er regelmatig sensoren aan staan terwijl ze uit zijn en andersom. Ik hoop dat Athom hier opnieuw naar gaat kijken zodat ik niet genoodzaakt wordt uiteindelijk een ander type sensor aan te schaffen.
    Dit gedrag heb ik ook al een paar keer gemerkt. Echter houd er rekening mee dat Kaku 1 weg is. Oftewel Homey stuurt een signaal naar de kaku om aan te gaan maar Kaku geeft niet terug of dat het ook daadwerkelijk is gelukt. 
  • Zelfde probleem hier, de laatste paar dagen werken mijn KAKU schakelaars aan de muur slecht/niet meer. Een herstart van Homey lijkt het tijdelijk te verbeteren.......
  • Ik ga het even doorgeven aan de ontwikkelaar van de KaKu app! Ik heb verder nog geen andere klachten gezien van KaKu na de update van 1.5.1
  • Ik heb dit ook gehad na de update, even homey rebooten, en dan even de 433 chip herstarten.
    Dit werkte bij mij.
  • In zijn algemeenheid werkt even de stekker eruit halen beter dan reboot en herstart 433, is mijn ervaring :)
  • Bij mij blijft het probleem terugkomen. Het kan toch niet zo zijn dat Homey dagelijks uitgezet moet worden?
Sign In or Register to comment.