This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

Kaku deurbel (tijdelijk) uitschakelen

edited July 2017 in Nederlands
Hallo, weet iemand of er een flow is waarmee ik mijn Kaku deurbel (ACDB-6600 of de ACDB-7000) tijdelijk kan uitzetten ? Ik werk onregelmatige diensten en slaap vaak overdags, het laatste waar ik dan op zit te wachten is mijn bed uitgebeld worden door colporteurs. Natuurlijk kan ik de batterijen uit mijn deurbel halen maar een flow in Homey die ik met bv een schakelaar aan en uit kan zetten lijkt mij handiger. Iemand tips of ideëen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ??


Tagged:

Comments

  • Modbreak:
    Verplaatst naar Nederlands

    Als de deurbel aan/uit gezet kan worden zoals bijvoorbeeld met de sirene van Neo (zwave) kun je dit in een flow afvangen maar volledig afhankelijk van het apparaat. Ik heb verder geen kennis van Kaku
  • casedacaseda Member
    er zijn 2 manieren, maar die werken dan alleen als je de deurbel drukker niet direct gekoppeld hebt met de deurbel, alleen als je beide apart aan homey hebt gekoppeld.
    Klik aan klik uit heeft namelijk geen mogelijkheid zelf om de drukker of deurbel uit te zetten.

    1:
    je kan een flow maken die de deurbel flow dan uitschakelt, daar is een "Schakel een Flow uit" flow kaart voor, die kan je op tijd laten schakelen of met wat van ander (virtueel) apparaat hebt om de flow te (de)activeren.

    2:
    Je kan ook een variabel maken met de ingebouwde logic of better logic, en die true/false zette,
    true = actie, false = deactief
    en dan die in de deurbel flow te zetten in de AND kolom

    voordeel van better logic (app in de appstore) vs standaard logic is dat je die kan schakelen met behulp van een boolean switch in je apparaten (eerst een boolean variable maken in de settings, en dan een apparaat toevoegen in je apparaten overzicht)
  • @caseda, thanks, de drukker en bel waren inderdaad al gekoppeld, deze heb ik gereset en apart aan Homey gekoppeld, heb er een schakelaar aan gekoppeld ((WST-8800) die "aan" of "uit" kan sturen en met de door jou beschreven optie 1 is het inmiddels werkend. Bel "aan" en er wordt op de drukker gedrukt dan gaan de bellen (zowel de 6600 als de 7000) af en geeft ook Homey een deurbelsignaal (middels Soundboard), bel "uit" en er wordt op de drukker gedrukt dan blijft alles muisstil...
  • @Danny_Hilversum hmm doe je iets met camera's
  • 0burner0 said:
    @Danny_Hilversum hmm doe je iets met camera's

    vanwaar die vraag ?
  • 0burner0 said:
    @Danny_Hilversum hmm doe je iets met camera's

    vanwaar die vraag ?
    Dan weet ik wie je bent <span>:open_mouth:</span>
  • Oh vertel
  • Oh vertel
    Denk dat die weet waar je huis woont
  • Oy1974 said:
    Oh vertel
    Denk dat die weet waar je huis woont
    Denk dat hij vandaag naar de bieb is geweest
Sign In or Register to comment.