This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Milight

Na alle updates van de laatste tijd dacht ik vandaag "ik probeer mijn Milight nog maas een keer te koppelen"

Eerdere pogingen zijn steeds mislukt en helaas deze nieuwe poging lukte opnieuw niet. Ik heb mij Wifi box opnieuw geïnstalleerd en mijn lamp opnieuw gekoppeld. Ging allemaal vlekkeloos en de lamp is prima te bedienen via de MIlight app op mijn IPhone.

Helaas vindt Homey de lamp niet. Ik kan niet meer bedenken wat er mis gaat. Is er iemand die dit wel weet? 

Comments

  • casedacaseda Member
    welke versie van de brug heb? aangezien de nieuwste versie nog niet ondersteunt word. (athom is bezig om deze te ondersteunen)
    ziet hij de brug wel als je die probeert te koppelen? aangezien je eigenlijk de brug koppelt met homey (en de 4 kanalen die elke type heeft), en niet de lampen.
  • OctoOcto Member
    Ik weet niet of Homey de brug ziet, ik kan bij toevoegen apparaten alleen kiezen uit 3 type bulb's geen van 3 wordt gezien. melding, er zijn geen nieuwe apparaten gevonden, je mag het venster sluiten
  • rtnartna Member
    Dat is versie 1. Die werkt bij mij prima. Werkt hij via de Milight app wel?
  • OctoOcto Member
    werk wel via de App op mijn iPhone prima.
  • rtnartna Member
    Dan moet hij ook met de Homey prima werken. 
  • rtnartna Member
    Wat doe je precies om toe te voegen?
  • OctoOcto Member

    bij apparaten toevoegen kies ik voor Milight (Easybulb) daarna heb ik de keuze uit 3 lampen en kies voot RGBW Lamp dan gaat Homey zoeken en komt met de melding er zijn geen nieuwe apparaten gevonden, je mag het venster sluiten.

    als ik de andere lampen probeer krijg ik dezelfde melding

  • rtnartna Member
    Dat is vreemd. Ik heb het op dezelfde manier gedaan en hier werkt het prima. Het enige wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat je de Homey op een ander netwerk hebt aangesloten maar dat lijkt me sterk.
  • bvdbosbvdbos Member
    Het lijkt wel alsof de lamp nog in Homey staat. Ik zou milight even verwijderen, dan de stekker uit Homey trekken en na vijf minuten opnieuw milight toevoegen en daarna de lampen toevoegen. Anders zou je nog kunnen kijken of je met nsa.logger iets kunt zien over milight-lampen:
    https://apps.athom.com/app/gov.nsa.logger
  • OctoOcto Member

    Beste rtna, ik weet nu in ieder geval dat ik de juiste spullen heb en dat de procedure die ik volg om Milight toe te voegen de juiste is. Bedank daarvoor.

    Beste bvdbos, zoals je hebt aangegeven heb ik de Milight App verwijderd en ik heb Homey opnieuw opgestart zoals aangegeven. Daarna de App opnieuw geïnstalleerd maar het heeft helaas de oplossing niet gebracht. ik heb de nsa.logger geïnstalleerd en alleen de Milight App laten loggen. de logger geeft de melding  

    24-6-2017 16:57:33.944Milight (EasyBulb)Not connected

    This app does not support realtime logging.

    Is het mogelijk dat de Milight App in de weg wordt gezeten door een van mijn andere geïnstalleerde App's?

    ik heb de volgende App's geïnstalleerd:

    • Homey (150.03 MB)
    • LED-Ring collectie (54.32 MB)
    • Sonos (29.22 MB)
    • Homey Logger (26.89 MB)
    • Milight (EasyBulb) (26.02 MB)
    • Nest (25.89 MB)
    • KlikAanKlikUit (21.60 MB)
    • Spotify voor Sonos (21.51 MB)
    • IFTTT (21.33 MB)
    • Image Grabber (21.08 MB)
    • Fibaro (20.92 MB)
    • Smartwares (19.39 MB)
    • iTunes (18.98 MB)
    • Flamingo (18.43 MB)
    • Virtuele Apparaten (17.62 MB)
    • HomeyDash (17.13 MB)
    • CountDown (17.12 MB)
    • Simple LOG (17.10 MB)
    • Systeem (-30.88 MB
Sign In or Register to comment.