This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Fibaro rookmelder

Als de rookmerlder afgaat, kan je op het knopje drukken dat hij ze kop houd. Alleen gebeurt het vaak, dat ik op het knopje druk en hij gewoon door blijft piepen. Ik heb het idee dat het knopje niet goed reageert soms of zo iets.
Meer mensen die dit hebben?

Comments

  • casedacaseda Member
    mijn rook melders gaan alleen af als er echt rook is... dus ik snap dit probleem niet helemaal? :tongue:
  • rtnartna Member
    Als het goed is gaan die dingen nooit piepen dus ik snap het probleem ook niet  B)
  • ChicoChico Member
    Dan kennen jullie mij niet :).
    Ik heb een neo alarm net binnen, en wilde kijken of het werkte. En toen viel me op, dat je hem haast niet uit krijgt
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited June 2017
    Chico said:
    Dan kennen jullie mij niet :).
    Ik heb een neo alarm net binnen, en wilde kijken of het werkte. En toen viel me op, dat je hem haast niet uit krijgt
    Ik volg het even niet meer, je praat hier over een neo alarm maar je topic titel spreekt over een fibaro rookmelder, daar zit nogal verschil tussen dus waar hebben we het hier over en wat is het probleem? Zoals hierboven aangegeven zou een rookmelder alleen mogen piepen bij rook/brand. Hier meerdere fibaro rookmelders en neo sirenes liggen maar deze gaan niet uit zichzelf zomaar aan. Daarnaast kun je hem met een flow ook automatisch weer uit laten gaan
  • ChicoChico Member
    Chico said:
    Dan kennen jullie mij niet :).
    Ik heb een neo alarm net binnen, en wilde kijken of het werkte. En toen viel me op, dat je hem haast niet uit krijgt
    Ik volg het even niet meer, je praat hier over een neo alarm maar je topic titel spreekt over een fibaro rookmelder, daar zit nogal verschil tussen dus waar hebben we het hier over en wat is het probleem? Zoals hierboven aangegeven zou een rookmelder alleen mogen piepen bij rook/brand. Hier meerdere fibaro rookmelders en neo sirenes liggen maar deze gaan niet uit zichzelf zomaar aan. Daarnaast kun je hem met een flow ook automatisch weer uit laten gaan
    Ik heb een Neo sirene aan me Fibaro rookmelder gekoppeld vandaag. 
    En dat moest ik dis ff testen, ik onder de rookmelder een sigaret gehouden, en hij ging af.

    En normaal als je het knopje indruk, houd het gepiep op. Maar bij mij rookmelder, moet je wel vaker drukken dan 1 x voordat hij het pakt.
  • casedacaseda Member
    edited June 2017
    dan moeten we de gebruiksaanwijzing maar eens beter lezen :wink:
    If fire alarm is triggered, but the level of smoke did not exceed concentration equal to three times of the sensitivity set in parameter 1 (the individual levels of sensitivity are printed on the device casing), user can mute sound alarm by holding the B-button (temporarily reducing the sensor’s sensitivity). Visual indicator will still indicate an alarm state by blinking red.

    If smoke level concentration is greater than three times of the sensitivity set in parameter 1, mute will automatically turn off and the device will alarm fire again (using visual and audible indicator).


  • ChicoChico Member
    caseda said:
    dan moeten we de gebruiksaanwijzing maar eens beter lezen :wink:
    If fire alarm is triggered, but the level of smoke did not exceed concentration equal to three times of the sensitivity set in parameter 1 (the individual levels of sensitivity are printed on the device casing), user can mute sound alarm by holding the B-button (temporarily reducing the sensor’s sensitivity). Visual indicator will still indicate an alarm state by blinking red.

    If smoke level concentration is greater than three times of the sensitivity set in parameter 1, mute will automatically turn off and the device will alarm fire again (using visual and audible indicator).


    Ja hoor, dat meen je niet <span>:neutral:</span>.
    Je heb gelijk, die had ik moeten lezen. 
    En ik stond op het punt om met een hamer op dat klote knopje te gaan slaan. Kreeg koppijn van dat gepiep.

    Zover ik het kan vertalen, staat er:
    Als de rook minder is dan 3 x de ingestelde waarde kan je hem op stil zetten door het knopje, is de rook meer dan 3 x de ingestelde waarde werkt het knopje niet.

    Verbeter me als ik het verkeerd heb :)
  • bvdbosbvdbos Member
    Klopt inderdaad, de lamp blijft dan nog wel branden.
  • ChicoChico Member
    Oke, bedankt. Dan is dit raadsel ook weer opgelost.
    Nu vraag ik me alleen af, wat ik zou doen.
    Fibaro piep uitzetten en alles via de neo Sirene laten gaan.
    Fibaro piep en neo sirene
    Of geen sirene aan Fibaro.

    Hoe hebben jullie het geregeld?

  • casedacaseda Member
    Ik zelf heb geen geluid gekoppeld aan de brand melders, aangezien de brand melders meer dan genoeg lawaai maken als het af gaat.

    Ik zet alleen alle schakelaars/apparatuur uit en zet de verlichting op maximaal, helder wit.
    En stuur een bericht naar mijn telefoon.
  • ChicoChico Member
    Duidelijk. Ik had bedacht om een sirene in de slaapkamer te hangen, aangezien als ik slaap de rookmelder in de gang misschien niet hoor :)
  • rtnartna Member
    Een sirene kan inderdaad wel handig zijn als je op meerdere plekken brandmelders hebt hangen. JE kunt dan alle alarmen koppelen aan de sirene en zo mis je niks ;-)
Sign In or Register to comment.