This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Fibaro The button.

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over de fibaro button. 
Zo ver ik kan zien op het internet kan je die button vast plakken, maar is er ook een mogelijkheid om hem vast te schroeven?

Wil hem voor slaap en wakker gebruiken, en ik denk dat ik hem de eerste dag er al afsla als hij geplakt zit :P.

Comments

  • swtttswttt Member
    In het algemeen weinig goeds gehoord over de Fibaro Button. Maar ik denk dat @caseda hier antwoord op kan geven ;)
  • ChicoChico Member
    swttt said:
    In het algemeen weinig goeds gehoord over de Fibaro Button. Maar ik denk dat @caseda hier antwoord op kan geven ;)
    Oke, dat klinkt al niet echt positief helaas

  • @chico alternatief is de Remotec Scene Master die 8 Fibaro buttons vervangt en met een appart bracket bijna onzichtbaar opgehangen (geschroefd / tape) kan worden...
  • casedacaseda Member
    edited June 2017
    mmm, als je al bang bent je hem van je nachtkastje af slaat als die geplakt is zou ik niet gaan voor de button, ook al kan je hem gewoon schroeven (je kan van de onderkant nog een extra kunststof schijfje los draaien)
    dat gaat de button zelf niet leuk vinden als je van de zijkant slaat.

    Maar om op @swttt verder in te gaan, inderdaad de button heeft een waarschijnlijke productie fout waar de meeste buttons last van hebben (zelfs de nieuwst, nog niet gefixed door fibaro in de fabricatie van)
    hij verliest (waarschijnlijk) contact met de nul van de batterij, redelijk goed op te lossen door het pennentje waar hij contact mee maakt iets te verbuigen zodat het contact steviger is.
    als hij de batterij nul verliest stuurt hij alleen het batterij niveau en niet meer de "er is gedrukt" melding
    gebruik hem zelf op het moment ook voor slapen gaan (verder niet), en daar werkt hij verder wel goed.

    ik zou inderdaad een alternatief aanraden, zoals de Remotec (niet helemaal 8x de fibaro button, sinds de button meer keer klikken heeft (tot 5x klikken, waar de remotec het doet tot 2x voor elke knop)) gebruik er zelf 1 voor in de woonkamer.
    vond alleen 8 knoppen teveel voor in de slaapkamer.
    teveel keuze als je met een dronken kop wil gaan slapen en de knop van "slapen" in wil drukken en zocht dus nog iets anders klein daarvoor:

    en zag dan ook twee nieuwe kleine remotes (enkele button, en 4-voudige button) van het merk Hank, al zijn die nog niet uit, heb ik er daar zelf wel interesse in (er komt dus gegarandeerd een app voor :tongue:) aangezien die ook lekker klein zijn, en maar 1 (wil die zowiezo voor een (z-wave) deurbel idee gebruiken/proberen) en 4 knoppen hebben
  • Die HANK spullen zien er leuk uit !

    Heb zelf de Remotec in gebruik en ben daar tevreden mee.  Nu nog op zoek naar de ideale (sic) deurbel oplossing.. dus de HANK 1 knop versie zou ook best aardig kunnen zijn.

    OT
    Liefst zag ik een integratie van mijn Bellmann & Symfon (klik) systeem; dat systeem draait nu nog helaas volledig los van Homey.
  • ChicoChico Member
    @ allen
    Bedankt voor de info.
    Jammer dat de button niets is. Vind hem er wel leuk uitzien.
    Dacht het is de zelfde kwaliteit als een rode knop die je overal ziet. Die krijg je bijna niet kapot.

    Die Hank is ook een goed optie, je moet wel het goede knopje indrukken als je wakker word en je ogen nog half dicht zijn :). Dus de 1 knops variant lijkt me wel wat.
    Ik wacht dus geduldig af.





  • swtttswttt Member
    Als het dus voor op je nachtkastje is en je wilt gaan doe-het-zelfen, zou je natuurlijk een vergelijkbare knop kunnen kopen en dmv een fibaro binary sensor of door/window sensor kunnen schakelen. (of heb ik dit verkeerd @caseda?)
  • casedacaseda Member
    met binary sensor kan dat inderdaad, je hebt dan wel een voeding nodig die werkt tussen de 9 en 30 volt.

    En de raam/deur sensor ook oppassen dat het niet de laatste versie is (van fibaro), die heeft geen schakel ingang meer.

    De echte mushroom knoppen zijn wel een stuk steviger ja.
  • Oh, dit is goed om te weten:

    caseda said:
    En de raam/deur sensor ook oppassen dat het niet de laatste versie is (van fibaro), die heeft geen schakel ingang meer.
    Ik was aan het denken aan een oplossing om mijn standaard deurbel - die  u een draadje legt naar mijn Bellman systeem - ook te koppelen aan een Fibaro door/window sensor. Maar nu begrijp ik dat die niet meer voorzien zijn van een extra ingang....?!?!?
  • casedacaseda Member
    edited June 2017
    @Eternity De oude versie word nog steeds verkocht (zonder ingebouwde temperatuur sensor, wel zwave plus), dus het kan nog wel, maar dan dus wel rekening houden je niet de verkeerde versie koopt
  • @caseda

    Dank je wel!
Sign In or Register to comment.