This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

fibaro fgr221 shutter module

Hallo,
Sinds kort van Zipato naar Homey overgestapt met veel plezier.
Ik heb echter een probleem met de Fibaro shutter module fgr211 (rolluik bediening) Ik krijg deze niet door Homey opgenomen als zodanig.
ik zie hem alleen als algemene module maar dan kan ik hem niet bedienen.
hij staat wel op het lijstje van de Fibaro app? ik heb ook de andere rolluik modules uit deze app geprobeerd maar helaas zonder resultaat. hij wordt altijd als algemeen module gezien.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Comments

  • casedacaseda Member
    Welke fibaro app versie heb je? Er zijn in de laatste paar updates aantal extra id's toegevoegd aan de fgr221. 

    Als het de laatste versie is (v1.5.3), welke id nummers hebben de module(s)?
    dan kunnen wij die toevoegen aan de app.
    Je kan ze vinden in de module zijn settings als je hem als algemene module hebt toegevoegd.
    Het gaat om de device ID en device product ID
  • Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar bij mij is het pairen ook een aantal keer mis gegaan. Om dit op te lossen heb ik de algemene module verwijdert en Homey opnieuw opgestart voor de zekerheid. 
  • @caseda de methode van jaappelt werkt helaas niet voor mij 
    ik gebruik de v1.5.3 
    device ID 4106  
    device product ID 768

    op mijn module zelf staat  rollershuter fgr211 v2.1
    Alvast beide hartelijk dan voor het reageren

  • casedacaseda Member
    Ziet er naar uit het gewoon de FGR-221 is, de laatste hardware update van dit model.
    fgr211 zal wel een intern type nummer zijn van fibaro (doet fibaro wel vaker op hun modules),
    aangezien fgr211 niet een bestaand model is.

    maar ik zal deze id toevoegen aan de app :+1: (zit nu nog niet in de app)
  • Ik heb de shutter modules werkend.
    Allen bedankt voor de medewerking.
Sign In or Register to comment.