This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

IPSUM Slim inzicht

Even een interessant (NL) apparaat onder de aandacht brengen: IPSUM Slim inzicht (https://www.ipsumenergy.com/consument/)
Je koppelt deze aan je slimme meter en deze meet de energieconsumptie van je verschillende apparaten. Voor meer uitleg zie de website. Deze komt rond het 3e kwartaal van dit jaar waarschijnlijk op de markt. Waarschijnlijk ook interessant om aan Homey te koppelen. Ik heb begrepen dat het Zigbee ondersteund.

Ik ben zelf niet betrokken bij Ipsum, maar vind het een interessant en innovatief product.


Comments

  • Er zijn meer van dit soort meters in de markt (ook NL) bijvoorbeeld Homewizard en Iungo, waar beide al apps voor zijn voor de Homey :)
  • casedacaseda Member
    Modbreak: verplaatst naar Nederlandse gedeelte aangezien het onderwerp in het Nederlands word gedaan


  • mueslimuesli Member
    caseda said:
    Modbreak: verplaatst naar Nederlandse gedeelte aangezien het onderwerp in het Nederlands word gedaan


    Excuus, over het algemeen denk ik er wel aan ...
  • mueslimuesli Member
    Er zijn meer van dit soort meters in de markt (ook NL) bijvoorbeeld Homewizard en Iungo, waar beide al apps voor zijn voor de Homey :)

    IPSUM werkt heel anders dan deze meters. Homewizard en Lungo lezen het overall energieverbruik uit en met die data kun je aan de slag. Er zijn ook devices die je tussen het stopcontact en het apparaat moet plaatsen om per apparaat uit te lezen. IPSUM koppel je rechtstreeks aan de energiemeter en deze kan het energieverbruik toch per apparaat apart uitlezen zonder aanvullende hardware, omdat elke apparaat zijn eigen 'electrische vingerafdruk' heeft.
  • bvdbosbvdbos Member
    Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in Ipsum maar laat me graag verrassen ;)

    Ik zie alleen geen enkele manier om de data uit te lezen behalve de website of heb ik iets gemist? Is er een api?
  • mueslimuesli Member
    Ik zal e.a. gaan testen wanneer het product compleet is. 'k ben benieuwd naar de nauwkeurigheid en ondersteuning. De focus ligt nu in ieder geval op het live krijgen van de dienst. De data zal dan beschikbaar zijn via de website en een app. Daarna volgt uitbreiding en koppelingen met andere diensten, verwacht ik. Ik weet niks over een API. Ik heb via e-mail begrepen dat de hardware beschikt over een Zigbee module, maar ik weet niet wat de mogelijkheden daarvan zijn.

Sign In or Register to comment.