This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Neo coolcam wallplug

iwaniwan Member
edited June 2017 in Nederlands
Hallo,

Ik heb 3 wallplugs en ik krijg ze niet in het z-wave netwerk. De Homey staat vrij dichtbij bij de wallplug.
Ik draai op stable 1.3.0. 
Wanneer ik al contact krijg met de wallplug (3 keer snel indrukken van het knopje bij de wallplug), dan krijg ik allemaal meldingen.
Toegevoegd, masterclass, etc. En uiteindelijk timeout. Vervolgens is die zichtbaar bij geek-stuff, maar geen lijntje naar de homey.
Van alles al geprobeerd, maar het lukt niet.

Comments

  • Hi, je post eigenlijk in het Engelse deel van het forum, maar een MOD kan dit topic vast verplaatsen naar het NL deel.

    Het is me niet duidelijk of het je nou wel of niet lukt. Is de plug nu zichtbaar bij je apparaten in Homey? Je moet de tekening onder Geek Stuff even negeren, die klopt niet (altijd). Als hij bij je apparaten staat, dan is het goed gegaan.

    Is het niet goed gegaan, probeer eens:
    - Reset de Neo wallplug (zie Neo handleiding)
    - Herstart je Homey
    - Check of je de Neo Coolcam App hebt geïnstalleerd
    - Bij het toevoegen, je plug het liefst in het zicht van Homey, en zo dicht bij mogelijk inpluggen. Ikzelf plug de plug echt recht naast Homey in een stopcontact.
    - Dan nog eens proberen om toe te voegen.

    Als het nog niet lukt, laat dan even weten wat er precies niet lukt. Krijg je een foutmelding? Zie je hem niet bij je apparaten? Of iets anders?
  • TedTolboomTedTolboom Member
    edited June 2017

    Mod break:
    Verplaatst naar Nederlands sectie

  • iwaniwan Member
    manager.vdevice.drivers.zwavebasic.pair.senddata_timeout

     :'(  :'( :'(
  • JulianJulian Member
    Is mij ook een paar keer gebeurd, in die zin dat hij dan aan het einde een out of reach melding gaf. Het beste is dan idd even de plug te resetten en ook onder Z-wave 'apparaat verwijderen' (soms kreeg ik de melding dat ie al aanwezig was in Homey als ik hem weer wilde toevoegen ook al was die nergens te zien). Na het resetten weer even opnieuw pairen. Heb je idd de NEO app geïnstalleerd zoals keverjeroen hierboven aangeeft of probeer je het via de standaard z-wave?
  • iwan said:
    Hallo,

    Ik draai op stable 1.3.0. 

    Weet jij iets wat wij nog niet weten??
  • Bekend probleem, heb ik ook meerdere keren gehad. Je moet de wallplugs eerst even verwijderen bij <Instellingen>, <Z-Wave>, <verwijder een apparaat>, ook al zijn de plugs nog nooit toegevoegd geweest aan het Z-Wave netwerk.
    Daarna kunnen de plugs probleemloos worden toegevoegd.
    Credits: Lourens.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited June 2017
    iwan said:
    Hallo,

    Ik heb 3 wallplugs en ik krijg ze niet in het z-wave netwerk. De Homey staat vrij dichtbij bij de wallplug.
    Ik draai op stable 1.3.0. 
    Wanneer ik al contact krijg met de wallplug (3 keer snel indrukken van het knopje bij de wallplug), dan krijg ik allemaal meldingen.
    Toegevoegd, masterclass, etc. En uiteindelijk timeout. Vervolgens is die zichtbaar bij geek-stuff, maar geen lijntje naar de homey.
    Van alles al geprobeerd, maar het lukt niet.
    Homey 1.3 is (nog) niet stabiel beschikbaar maar heb je geïnstalleerd vanuit het experimentele kanaal, zie de laatste update van Emile van 9-6-2017 of https://firmware.athom.com/.

    Wat betreft je vraag, heb je de stappen die @keverjeroen en @grootma gepost hebben geprobeerd en is dit inmiddels succesvol verlopen? We kunnen dan je vraag of beantwoord zetten waardoor andere gebruikers kunnen zien dat hier een passend antwoord gegeven is op je vraag.
  • Ik had hetzelfde probleem. Oplossing van @Grootma werkte voor mij. Thanks!
  • Graag gedaan! Heb het ook niet zelf bedacht hoor, zoals ik al zei zijn de credits voor @lourens.
    Als we elkaar zo een beetje kunnen helpen, dan is het goed toch?
  • iwaniwan Member
    Hallo,
    Tijdje geleden alweer, maar heb ze nu in schema staan (met streepje naar Homey).
    Het is alleen, dat degene die het dichtst bij staat het doet.....
    Helaas, erg jammer allemaal.
    Ik heb nu in de woonkamer een wallplug dichtbij de homey staan, die het doet.
    Daarnaast een wallplug in de bijkeuken en op de 1e verdieping bij de wasmachine(beide wel geïnstalleerd vlakbij de Homey).
    De laatste 2 zijn niet te bedienen, maar dus wel zichtbaar in de homey.
    Je hoeft de wallplugs toch niet heel dichtbij elkaar te hebben?

  • bvdbosbvdbos Member
    Als de wallplugs dichter bij Homey zijn ingeplugd, doen deze het dan wel?

    Hoe groot is de afstand tussen de bijkeuken en Homey danwel de wallplug dichtbij Homey en wat voor muren staan ertussen?

    Zie je foutmeldingen in de log in instellingen-zwave-stuff for geeks ?
  • iwaniwan Member
    De wallplug die nog steeds dichtbij de homey staat, doet het.
    De anderen doen het dus niet, maar zijn wel zichtbaar in de graph foor geeks.
    Afstand tussen bijkeuken en homey is 11 meter en er zit hemelsbreed 3 muren tussen (werkelijk maar 1 muur, omdat die andere 2 muren meer in een rechte lijn er tussen zitten).
    De wallplug op de 1e verdieping is op zo'n 15 meter(betonvloer en 2 muren zitten ertussen).

    Ik dacht dat z-wave een eigen netwerk op zet. Hoeveel moet er dan steeds tussen de éne wallplug zitten en de andere?

    Inderdaad error transmit: no acknowledge
  • bvdbosbvdbos Member
    Dat zijn wel flinke afstanden, zeker als er muren en vloeren tussen zitten. zwave maakt inderdaad een netwerk maar 5-8 meter is voor zover ik begreep wel het maximum voor een betrouwbare verbinding...
  • iwaniwan Member
    Ik heb m nu binnen de 8 meter werkende. Het is dat ik alleen niets bijzonders qua domotica hoef aan te sturen binnen 8 meter....
  • bvdbosbvdbos Member
    Dan kan je je range vergroten door een extra plug tussen de andere plugs te zetten.... geeft niet echt een "spinneweb" maar zo worden de plugs wel aan elkaar gekoppeld...
  • Blijf het bereik niet bijzonder vinden met de neo wallplugs. Hoe krijg ik bijvoorbeeld ooit een werkend circuit naar boven toe, waar de wasmachine en droger staat. Die wil ik graag monitoren. 
  • Op de overloop een extra stekker in het stopcontact?
  • Misschien..... Heeft Fibaro een beter bereik?  En versterken ze ook samen (fibaro en neo)  het mesh netwerk? 
  • bvdbos said:
    Dan kan je je range vergroten door een extra plug tussen de andere plugs te zetten.... geeft niet echt een "spinneweb" maar zo worden de plugs wel aan elkaar gekoppeld...
    Hallo 
    De Neo wallplugs werkt alleen als slave, of kan je met de slave ook gewoon de range van je netwerk vergroten??. ik wil mijn kaku gaan vervangen door  neo walplug dus ik ga vanuit mijn woonkamer naar de eerste en tweede verdieping deze wallplugs plaatsen, nu is mijn vraag gaat dit werken bouw je met alleen slaves een netwerk op??? (ik ben een leek op dit gebied).
  • Alle non-battery devices vergroten je mesh netwerk.

  • Alle non-battery devices vergroten je mesh netwerk.

    Oke duidelijk, top dank je <span>:smiley:</span>
  • jprgometjprgomet Member
    edited December 2017
    I got Neo Coolcam Wall Plug .. is it possible to connect it with secure connection? All 3 showing NO as secure connection. No it is not. Developer said that Neo does not support SHA encription while it is forbiden in China.

    Also I see (at the moment) that it does not routes/repeats other devices. Is it a repeater?
     It is. Now they are connected to one another and other devices.
  • Help asked. I can not remove my neo wall plug. Did reset it to factory settings and removed via settings. Did not work. Also via device remove device, put in learning mode did not work. Any suggestions
  • I have the same with other z-wave devices. I have filed a bug via Github 
  • casedacaseda Member
    edited December 2017
    @marcelklim if your device already has been reset, so you only need to remove it from homey, press the X of the device and let it timeout (read the bottom line of text)

    //
    Als je muurplug al is gereset, dus je hem alleen nog maar uit homey hoeft te verwijderen, druk op de X van het apparaat en laat hem openstaan (zie de tekst onderaan daar) 
  • Alle non-battery devices vergroten je mesh netwerk.

    Wil dit zeggen dat als ik een neo deur sensor tussen de homey en een wallplug(die het nu niet doet omdat het bereik niet voldoende is) plaats het niet beter gaat worden?
  • Klopt dat is mijn ervaring .Mijn eigen oplossing was om twee Fibaro stekkers erbij aan te schaffen om het probleem op te lossen. Ik heb er 1 in de meterkast geplaatst om op die manier de deursensoren in de garage goed werkende te krijgen. Al met al heb ik veel neo coolcam stekkers en twee Fibaro stekkers om het geheel stabiel te krijgen.
  • guzzpower said:
    Wil dit zeggen dat als ik een neo deur sensor tussen de homey en een wallplug(die het nu niet doet omdat het bereik niet voldoende is) plaats het niet beter gaat worden?
    Correct. De deursensor is battery powered dus gaat niet je mesh netwerk vergroten maar gebruikt je mesh netwerk.
  • guzzpower said:
    Alle non-battery devices vergroten je mesh netwerk.

    Wil dit zeggen dat als ik een neo deur sensor tussen de homey en een wallplug(die het nu niet doet omdat het bereik niet voldoende is) plaats het niet beter gaat worden?
    Ik heb je zin 3x gelezen, maar ik denk dat je het andersom bedoelt toch?

    Je deur sensor werkt niet (buiten bereik)
    Een wallplug vergroot je netwerk (mesh) want er zit geen batterij in. 

    Andersom werkt het niet want een deur sensor vergroot je netwerk niet.
  • Oburner, ik bedoel het zoals ik het schreef en helaas gaat dat niet werken. Ook logisch als ik er nu over nadenk anders zou het batterijen vreten., roco, goeie tip ;-)

    Heeft iemand een idee hoeveel verschi erl zit tussen een neocoolcam en een fibaro wallplug kwa bereik?
    Ik heb de neo plug aan een verleng snoer in mijn schuur geknoopt en toen terug gelopen naar de homey. Op 8mtr vanaf de homey gaat die werken.  Haalt een fibaro meer?




Sign In or Register to comment.