This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Tv gids

1246

Comments

  • jovinkjovink Member
    @jjtbsomhorst zou het ook mogelijk zijn om te vragen aan homey wat er momenteel op tv is. 
    " Wat is er op rtl4" of "Welke programma's zijn er bezig op mijn favoriete zenders" ;) 

    En kan je een token toevoegen met "zender" Ik gebruik nu "RTL nieuws begint nu op kanaal 4" ik zou willen zeggen 
     "RTL nieuws begint nu op  RTL4" 
  • mbalik79 said:
    @jjtbsomhorst
    Heb wat tijd gevonden om de app te proberen. Welke versie moet ik installeren van github. De log hierboven heb ik met de beta versie gemaakt. Verder klopt het wat je zegt dat alleen de 1ste favoriet wordt getriggerd, de rest niet. Verder heb ik de mapping voor de kanalen ook ingesteld
    Ik heb er nog eens over na lopen denken en gezien je screenshot is het logisch dat er maar één favoriet getriggerd wordt. de flow die je post maakt namelijk een filtering op de titel.
    jovink said:
    @jjtbsomhorst zou het ook mogelijk zijn om te vragen aan homey wat er momenteel op tv is. 
    " Wat is er op rtl4" of "Welke programma's zijn er bezig op mijn favoriete zenders" ;) 

    En kan je een token toevoegen met "zender" Ik gebruik nu "RTL nieuws begint nu op kanaal 4" ik zou willen zeggen 
     "RTL nieuws begint nu op  RTL4" 

    Dat zijn inderdaad leuke features. Dat betekend wel dat ik in de settings een optie moet toevoegen om je favoriete zenders op te geven. Dat is natuurlijk goed mogelijk. Echter zit ik even met de vraag hoe je de 'wat is er op ' functie zou willen doen. Ik zat zelf te denken aan dat wanneer je dat roept Homey voorleest wat er nu op tv is en wat er direct na dat programma op tv is. En voor de favoriete zenders hetzelfde verhaal.
  • jovinkjovink Member
    Dat zijn inderdaad leuke features. Dat betekend wel dat ik in de settings een optie moet toevoegen om je favoriete zenders op te geven. Dat is natuurlijk goed mogelijk. Echter zit ik even met de vraag hoe je de 'wat is er op ' functie zou willen doen. Ik zat zelf te denken aan dat wanneer je dat roept Homey voorleest wat er nu op tv is en wat er direct na dat programma op tv is. En voor de favoriete zenders hetzelfde verhaal.
    Ja het zou mooi zijn om dat Homey voorleest wat er nu op tv is. Maar het moet niet te lang duren daarom een specifieke trigger per zender (dus rtl4 of rtl5)  en als je wat langer de tijd hebt ook van de favoriete zenders. 
  • Ja inderdaad. De specifieke zekers. Ik zat te denken aan de volgende acties: 

    "Ok Homey, wat is er op tv?" -> Homey roept om wat er nu allemaal op je favoriete zenders bezig is en wat er nog gaat komen. (hierbij is dus op tv de trigger)

    "Ok Homey, wat is er er op RTL4" -> Homey roept wat er nu op RLT 4 bezig is en wat er gaat komen. Hier is dus de trigger OP en RTL 4 zal gezocht worden in de kanalen lijst die ik terug krijg van de API.
  • jovinkjovink Member
    Ja dat zou mooi zijn als dat gaat werken
  • @jjtbsomhorst

    App is working and triggering (only one time). App crashed one time. Think my homey is ill. Strange things are sometimes happening. Waiting for the new (stable) firmware, the strange things where begon after firmware 1.3.0 rc7. Think it's nothing to do with you're app. Also the ledring app Was crashing,  before never problems.
  • I just updated the github repository. This updates includes the first version of the speech recognition. Currently the only speech trigger that is implemented is the 'Ok Homey, what programs are running on RTL4'. (of in Nederlands: 'Ok Homey, wat is er op rtl 4). 

    The trigger here is 'on' and the rtl4 is the query (technically speaking). What homey will try is to find a channel name in the sentence you spoke. If it finds it, it will tell you which program is currently running and what come's next. 

    Have fun!
  • boes20boes20 Member
    Hoe gaat het met de app? Komt er binnenkort ook update in de appstore?
  • Ben op dit moment druk met andere zaken. Ik ga hopelijk volgende week weer een stukje verder. Het blijft hobby ;)
  • boes20boes20 Member
    Oke ik wacht het rustig af :D
  • jjtbsomhorstjjtbsomhorst Member
    edited June 2017
    Net de github geupdate. Deze nieuwe versie (0.7) heeft spraak toegevoegd. Je kunt nu favoriete zenders instellen. Als je daarna aan Homey vraagt wat er op tv is dan zal hij vertellen wat er nu op tv voor je favoriete kanalen en welk programma er volgt

    Als je vraagt aan Homey 'wat is er op 'rtl4' ' dan zal Homey vertellen wat er op dit moment op RTL 4 is en wat er volgt. Dit zou voor een groot aantal zenders moeten werken. Al hangt dat wel af van de spraakherkenning natuurlijk. 
  • Houd dat ook gelijk in dat mijn bestaande speech flow met rtl4 dan in de war raakt?
  • jjtbsomhorstjjtbsomhorst Member
    edited June 2017
    Dat zou zo maar kunnen  :o Wat voor speech flow heb je precies gedefinieerd? 
  • Dat als ik RTL4 zeg dat hij dan de tv aan doet en op rtl4 zet. Maar het lijkt er op dat jouw app triggerd met OP en rtl4?
  • phbphb Member
    @jjtbsomhorst  Github versie geinstalleerd , maar helaas crash ie steeds :-( 



  • boes20boes20 Member
    Is er ergens een makkelijke uitleg te vinden over github en homey? 
  • boes20 said:
    Is er ergens een makkelijke uitleg te vinden over github en homey? 
    https://forum.athom.com/discussion/1448/how-to-cli-install-method

  • Dat als ik RTL4 zeg dat hij dan de tv aan doet en op rtl4 zet. Maar het lijkt er op dat jouw app triggerd met OP en rtl4?
    De speech triggers op 'op tv' voor de favorieten en simpelweg op voor de generieke actie. Bij de laatste wordt gekeken of er een zender herkend wordt. 
  • phb said:
    @jjtbsomhorst  Github versie geinstalleerd , maar helaas crash ie steeds :-( 



    Wanneer krijg je dit ? 
  • phbphb Member
    Via programma gids Jinek als favoriet ingesteld, daarna ontstond de crash
  • phbphb Member
    Ik kan het reproduceren 
  • Is het bij elke favoriet programma? Of alleen specifiek bij dit? 
  • phbphb Member
    Ik herstart de app, ga naar Programma Gids , kies een zender, wil een favo programma aanvinken , daarna al een crash
  • boes20boes20 Member
    miss weer heel dom hoor maar ik zie op github alleen 0.2. ik kan 0.7 niet vinden klopt dat?
  • boes20boes20 Member
    Gelukt bedankt
  • boes20boes20 Member
    Bij mij crasht hij ook
  • Ik zal er van het weekend naar kijken. Vandaar ook de Beta tree <span>:smile:</span> . 
  • phbphb Member
    @jjtbsomhorst  prima gaan we tegen die tijd weer testen

  • @phb ik heb net een nieuwe versie geupdate op Github / Beta channel. Zou je deze eens via CLI willen installeren en kijken of je het probleem dan nog steeds hebt?
Sign In or Register to comment.