This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

[Solved] Dode zone rf signalen?

Tante_LindaTante_Linda Member
edited June 2017 in Nederlands
Hallo, 
Sinds een paar dagen hebben we de Homey in huis, maar hier slaat het hele huis op hol :-). 
We hebben de Homey gekocht en proberen de Samsung Smart TV aan te sturen, de Evohome thermostaten, de klik-aan-klik-uit lampen en bewegingsmelders te gebruiken en 2 somfy RTS screenmotoren te bedienen, maar het een na het ander laat het afweten. 

Als de tv uitstaat, dan verliest de Homey de connectie lijkt het wel. Dus ik kan hem wel uitsturen, maar niet aan. 

Een van de somfy motoren luister nu alleen nog naar het signaal (via de afstandsbediening) waarmee ik beide screens tegelijk kan bedienen. Het kanaal (1) waarmee alleen dit screen bediend wordt, werkt nu niet meer op de afstandsbediening en ook niet op de Homey. Screen 2 werkt perfect.
We hebben zelfs de hele aanmeldprocedure van de motor weer doorlopen, maar de motor geeft het geheugen niet vrij, waardoor ik niet kanaal 3 (bijvoorbeeld) kan toewijzen. Maar reageren op kanaal 1 (waar hij al die tijd opgezeten heeft) werkt ook niet. 

De bewegingsmelder van de Kaku kon ik met pijn en moeite aanmelden met de Homey ernaast, maar dat ding hangt in de garage en functioneert dus nu niet met de Homey. Maar de ontvanger waar de bewegingsmelder ook op is aangemeld (2 meter afstand), reageert ook niet meer. Niet op de kaku app, niet via de bewegingsmelder en ook niet via de Homey. Hang ik hem in de keuken dan werkt het wel.

De bediening van de garagepoort heb ik proberen aan te melden (via de optie: toevoegen apparaat infrarood), maar heb ik toen ik geen reactie zag afgebroken, maar nu gaat de poort niet meer open of dicht. De motor reageert nu helemaal niet meer op welke van de 3 bedieningen dan ook (eigenlijk exact dezelfde klacht als screen 1).
Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zeker weet of het een infrarood bediening was. 
Hij heeft het daarna nog even gedaan, maar inmiddels reageert de motor niet meer op de afstandsbedieningen. 

We hebben maar een heel bescheiden huis, dus de maximale afstanden vanaf de Homey naar de diverse KaKu sensoren is maximaal 7/8 meter, zonder dikke stalen constructies. 
Gezien het feit dat alle problemen zich concentreren in een bepaalde zone van de garage was ik benieuwd of mensen ervaring hebben met sterke buursignalen die de signalen binnenshuis kunnen wegduwen? En kun je dat meten?

Het signaal in de garage is altijd al een dingetje geweest namelijk,.. bij installatie van de motor in de garage is een extra ontvanger gemonteerd. En de Kaku's in de garage hebben nooit echt helemaal top gewerkt (zender en ontvanger in 1 open ruimte). 
Het gekke is wel dat het nu echt totaal niet meer funcitoneert.... 

Homey heb ik overigens al eens opnieuw opgestart. 

Groet,

Linda

Tagged:

Comments

  • Priknr1Priknr1 Member
    edited June 2017
    Hoi Linda,  

    @GeurtDijker wees me net op deze post. Balen om te zien dat je hier nog niet eerder een reactie op hebt gekregen.
    Hoe staan de zaken er intussen voor? Is er al verbetering of is de situatie nog hetzelfde?
    Hopelijk komt je post nu weer onder de aandacht.

  • Hoi, mijn excuses, ik had via een privé bericht een reactie gehad!
    Het bleek de batterij van mijn bewegingsmelder te zijn, terwijl tegelijkertijd de somfy regelaar niet helemaal lekker reageerde op de programmering. 
    De somfy is gereset en het batterijtje vervangen, nu loopt het allemaal weer prima. 
    Groet,
    Linda
  • Deef_KDeef_K Member
    Een (bijna) lege batterij wil bij een 433mhz apparaat inderdaad nog wel eens vervelend in je netwerk.
Sign In or Register to comment.