This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

z-wave op twee plekken

benotjebenotje Member
edited May 2017 in Questions & Help
Hallo ik heb een vraag ik hoop dat iemand me kan helpen 
ik heb in me huis z-wave deur, cv, rook, multi sensoren werkt top ik kan niet anders zegen 
maar ik heb 100 meter verder in me tuin een gasten verblijf en een werk hok en  garage daar wil ik ook z-wave  contact , rook , en multi sensoren hebben ik heb er wel een lan kabel heen liggen er is daar bedraad internet 

een repeater werkt niet 
zou je gewoon een tweede z-wave kunnen bouwen 

groetjes Benotje 

Comments

  • benotjebenotje Member
    Hello I have a question I hope someone can help me
    I have in my house z-wave door, cv, smoke, multi sensors work top i can not bless otherwise
    But I have a guesthouse 100 meters further in my garden and a work cage and garage there I also want z-wave contact, smoke, and multi sensors I have a LAN cable there is wired internet
    
    A repeater does not work
    Could you just build a second z-wave
    
    Greetings benotje
  • casedacaseda Member
    100 meter is een grote afstand om z-wave naar toe te brengen of welk andere draadloze systeem dan ook, je kan het proberen met 4 repeaters, maar de kans is er nog steeds het dan als niet redt.
    4 is het maximale aantal hops een signaal kan maken,
    dus sensor -> repeater 1 -> repeater 2 -> repeater 3 -> repeater 4 -> homey

    je kan uiteraard een 2e z-wave netwerk maken met een 2e homey.
    het is alleen nog niet mogelijk deze 2 homey's met elkaar te laten praten.. (komt nog in de toekomst) althans, makkelijk, je zou kunnen werken met HTML POST commando's naar elkaar...
    maar dat is natuurlijk niet bepaald gebruiker vriendelijk en/of makkelijk goed op te bouwen.
  • benotjebenotje Member
    jammer dat de data van de repeater niet over lan gestuurd kan worden naar een repeater zouden veel mensen blij van worden  
  • swtttswttt Member
    You could ask yourself if you really need to be able to control your home from the guest house and vice versa.

    If not i suggest 2 homeys.
    otherwise any other system that has its own bridge. You could ofcourse use hue with another hue bridge that connects over wifi and some nest smoke sensors etc. that all use your local network to connect.
  • benotjebenotje Member
    als het had gekund dat was het een uit komst geweest voor alarm en nacht verlichting ik vindt wel een ander weg maar als je meer dan 10 apps installeert zegt homey al dat hij trager  wordt dus de vasten dingen onder 1 protocol leek me wel handig 
  • PimBliekPimBliek Member
    edited May 2017
    There is a Dutch part in this forum.... for a reason :).

    I would suggest a Z-Wave extender. Should be able to reach it, if properly placed. If that really does not work, indeed a second Homey. Don't know how you can have them work together though...
Sign In or Register to comment.