This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Philips Hue Dimmer Switch te gebruiken als universele wandschakelaar?
powermarcel10
Member
in Nederlands
Beste Homeys!
Vraagje.. Om alles in en uit te schakelen in de woonkamer gebruik ik een KAKU switch.. (Die zet de htpc, tv, versterker, lampen en verwarming uit) Maar deze werkt belabberd slecht vanwege het slechte bereik. Geen idee of dit aan de Homey of aan de schakelaar ligt, maar het werkt in ieder geval niet goed. Binnen een straal van 3 meter is het oké, maar daar buiten werkt het gewoon niet.
Nou zijn zwave wandschakelaars vrij prijzig, en vroeg ik mij het volgende af. Ik heb nog een oude Hue bridge (v1) liggen die ik met Homey kan verbinden.. Kan ik de philips hue Dimmer Switch ook gebruiken als 'gewone' schakelaar icm Homey? Dus niet per se om de Hue lampen uit te schakelen, maar als soort master switch? Deze kan ik namelijk voor maar een paar tientjes op de kop tikken!
Groet,
Marcel
Vraagje.. Om alles in en uit te schakelen in de woonkamer gebruik ik een KAKU switch.. (Die zet de htpc, tv, versterker, lampen en verwarming uit) Maar deze werkt belabberd slecht vanwege het slechte bereik. Geen idee of dit aan de Homey of aan de schakelaar ligt, maar het werkt in ieder geval niet goed. Binnen een straal van 3 meter is het oké, maar daar buiten werkt het gewoon niet.
Nou zijn zwave wandschakelaars vrij prijzig, en vroeg ik mij het volgende af. Ik heb nog een oude Hue bridge (v1) liggen die ik met Homey kan verbinden.. Kan ik de philips hue Dimmer Switch ook gebruiken als 'gewone' schakelaar icm Homey? Dus niet per se om de Hue lampen uit te schakelen, maar als soort master switch? Deze kan ik namelijk voor maar een paar tientjes op de kop tikken!
Groet,
Marcel
Comments
Heb je trouwens enig idee of de bridge kan komen te vervallen als Homey Zigbee gaat ondersteunen?
maar de bridge kan inderdaad komen te vervallen zodra homey's zigbee geactiveerd is, en de hue app hierop aangepast
Ligt dat aan de Hue app voor Homey? Ik neem aan dat deze vertraging er zonder Homey niet is? Als je dus de knop rechtstreeks de lampen laat schakelen?
Ik heb in huis ruim 10 Hue dimmer switches aan de muur geplakt en dit werkt perfect met de hue lampen. Uiteraard alles aangestuurd via de hue bridge. Helaas is de hue bridge niet in staat om inkomende signalen van een dimmer switch, Hue tap of motion sensor door te sturen naar Homey. In plaats daarvan gaat homey pollen in de bridge om te kijken wat er is gebeurd. Ik dacht dat dit 5 seconden was ipv 7,5, maar misschien heb ik het mis.
MAW elke 5 seconden haalt homey alle verandering op uit de HUE bridge. Als jij een AAN signaal geeft op de dimmer, dan word dit signaal geparkeerd in de bridge. Tot het moment komt dat Homey weer een kijkje gaat nemen in de bridge, weet homey dus niet wat er gebeurd is.
Er komt binnenkort een update aan voor homey zodat de zigbee chip in homey geactiveerd word. Wanneer deze chip actief is zal het waarschijnlijk mogelijk zijn om een app te schrijven (wellicht past Athom de HUE app zelfs aan) zodat de hue producten RECHTSTREEKS met homey kunnen communiceren. Dan hoeft er geen polling meer plaatst te vinden en is het probleem van de vertraging over.
Na lang zoeken kwam ik deze post tegen.
En komen mijn twee belangrijkste vragen in terug.
Kun je schakelaars van maar A verbinden met lampen/schakelaars
van merk B. Zo te lezen kan dit super!
Echter HUE bridge is deze nog steeds nodig ? Een vertraging va 7 seconden
lijkt me niet echt prettig.
Ik heb zelf minder dan 1 seconde vertraging via de Hue bridge, werkt prima, ook voor mijn vrouw. Recent is er tevens een Hue app gestart voor gebruik zonder bridge, de functionaliteit hiervan is nu nog beperkter (geen scènes).