This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Tv gids

2456

Comments

  • jovinkjovink Member
    @jjtbsomhorst Ik heb de update geïnstalleerd maar kan geen favorieten aan maken. 
    Ik kan de dag en de zender selecteren en verder gebeurt er niks.
    Enig idee?
  • Uit betrouwbare bron kan ik je vertellen dat hij dat al gefixed heeft in de beta branch.
  • jovinkjovink Member
    Ik heb hem nog een keer geüpdatet maar zie geen verschil. 
    Ook worden de kanalen niet opgeslagen bij kanaal mapping. 
  • Kanaal mapping is hij van op de hoogte en ging hij nog oplossen.
    De master branch updaten schiet nog niet op nee, gefixed in de beta branch. ;)
  • jovinkjovink Member
    En waar vind ik die? Of is die niet openbaar? 
  • jjtbsomhorstjjtbsomhorst Member
    edited May 2017
    De beta branch vind je hier: https://github.com/jjtbsomhorst/eu.jeroensomhorst.tvgids/tree/beta

    Ik ben nu alles in de beta branch aan het doen zodat wanneer het eenmaal werkt ik het e.e.a. naar de master kan zetten. Dan kan ik dat later gebruiken om een beta channel in de appstore te gebruiken. Verder zijn er een aantal bugs uit gehaald inderdaad. @Rocodamelshe had direct contact via Slack. Was even niet de updates op dit forum op de hoogte.

    Het probleem met het selecteren van de favorieten en de kanaal mapping zouden nu opgelost moeten zijn. hopelijk..

    edit: Krijg net uit betrouwbare bron (slack) door dat het werkt ;)
  • jovinkjovink Member
    Oké bedankt voor de info. 
    Dan ga ik het nog een keer proberen. 

  • jovinkjovink Member
    Ja de boven genoemde problemen zijn op gelost. 

    Maar mijn flow wordt niet getriggerd. 
    Ik heb hem op 0 minuten staan. 
    En natuurlijk heb ik programma's ingesteld als favoriet. 

    Het is wel jammer dat je ieder programma op elke dag als favoriet moet instellen. Als je bijvoorbeeld gtst wilt zien moet je die iedere dag instellen. Maar als je de app laat zoeken naar gtst zit je ook met de herhaling. En als je de app laat zoeken op gtst rtl4 20.08 kan het ook zijn dat het programma om 20.07 of 20.09 begint. Lastig allemaal ;) 
  • @jovink dat is inderdaad wel vervelend en daar ben ik nog een oplossing voor aan het zoeken. Welke card heb je gebruikt? Deze trigger? 



    ik ben nu even aan het testen en de andere trigger werkt inderdaad niet goed. Die ga ik er denk ik uit halen voor de time being. Zou een van jullie even een dump kunnen plakken van wanneer men een flow heeft gemaakt met een favoriet en dan de bovestaande card gebruikt? 

    Ik wil even weten wat er op jullie console verschijnt als je de app via athom project --run draait

  • jjtbsomhorstjjtbsomhorst Member
    edited May 2017
    @Rocodamelshe dat ziet er in principe goed uit. Ik heb gisteren contact gehad met @jovink (denk ik) op slack en als je de laatste versie van github afhaalt en installeert dan werkt het allemaal. Helaas is de card om een specifieke favoriet te selecteren verdwenen. Maar als je de generieke trigger gebruikt en je valideert de naam van het programma in de and column zou het ook moeten werken. 


  • jovinkjovink Member
    Ja dat was ik ;)
  • Bij mij triggerd er nog niks
  • Bij mij triggerd er nog niks
    Dat blijft toch raar. Kun eens controleren of je favorieten goed staan en krijg je de juiste flows hebt (niks kapot)? 
  • App weggegooid en opnw er op gezet. Werkt nu wel, thnx.
  • Als er nog vragen zijn of feature requests laat maar weten. 
  • Ik heb wel een request ja: Die kaart weer terug.
  • Ik zal binnenkort eens kijken of ik dat kan fixen. 
  • @jjtbsomhorst @Rocodamelshe    dat was het!  eerst de oude app verwijderen.   Nu doet hij het bij mij ook   :)
  • Samen staan we sterk!
  • Samen staan we sterk!
    en dan nog iemand die kan programeren... :)
    goat helemaal goedkomen hier ;)

  • @jjtbsomhorst @Rocodamelshe    dat was het!  eerst de oude app verwijderen.   Nu doet hij het bij mij ook   :)
    goed om te lezen. Zoals al aangaf zal ik proberen om de oude flow in ere te herstellen. 
  • boes20boes20 Member
    Echt top dat er een app voor gemaakt word :) ik heb totaal geen verstand van github. Dus kan jammer genoeg de app niet testen. Komt de app binnenkort in de appstore?
  • Ik heb de app wel gesubmit voor het beta channel van de appstore dus dan is ie te gebruiken.
  • Allereerst bedankt voor de app weer een mooie aanwinst.

    1) Maar is het mogelijk om een herhaling in te stellen voor een favoriet programma wat b.v. iedere vrijdag of iedere werkdag op tv komt.
    2) En wat ook mooi zou kunnen zijn als je de instellingen programma en tijd enz kan instellen via de app net zoals de wekker functie.
  • Leeuw1960 said:
    Allereerst bedankt voor de app weer een mooie aanwinst.

    1) Maar is het mogelijk om een herhaling in te stellen voor een favoriet programma wat b.v. iedere vrijdag of iedere werkdag op tv komt.
    2) En wat ook mooi zou kunnen zijn als je de instellingen programma en tijd enz kan instellen via de app net zoals de wekker functie.
    Een herhaling zal lastig worden aangezien dat nu niet vanuit de Api die ik gebruik ondersteudn wordt. Echter wat ik kan doen is optie aanbieden zo dat je kunt aangeven dat dit item herhaald. En dan zou ik in de code uit kunnen zoeken of ik een item kan vinden wat daarbij hoort. 

    Wat betreft je tweede punt. Ik gebruik zelf de wekker functie niet. Is dat in de nieuwste beta firmware een optie? 
  • Leeuw1960Leeuw1960 Member
    edited May 2017
    Leeuw1960 said:
    Allereerst bedankt voor de app weer een mooie aanwinst.

    1) Maar is het mogelijk om een herhaling in te stellen voor een favoriet programma wat b.v. iedere vrijdag of iedere werkdag op tv komt.
    2) En wat ook mooi zou kunnen zijn als je de instellingen programma en tijd enz kan instellen via de app net zoals de wekker functie.
    Een herhaling zal lastig worden aangezien dat nu niet vanuit de Api die ik gebruik ondersteudn wordt. Echter wat ik kan doen is optie aanbieden zo dat je kunt aangeven dat dit item herhaald. En dan zou ik in de code uit kunnen zoeken of ik een item kan vinden wat daarbij hoort. 

    Wat betreft je tweede punt. Ik gebruik zelf de wekker functie niet. Is dat in de nieuwste beta firmware een optie? 
    @jjtbsomhorst de wekker functie is inderdaad nieuw en zit nog in de beta versie van Homey.
  • Ok. vandaar. Ik zal is kijken hoe ik dat ga toevoegen/ondersteunen. De vraag is hoe  je dat voor je ziet? Vanuit de app een favoriet kan kiezen etc? Dat gaat vanuit de app niet kunnen vrees ik aangezien de cards dat niet ondersteunen. Ik heb wel overleg gehad met de maker van homey dash om hierin iets te integreren maar dat is een lange termijn feature
  • Ok. vandaar. Ik zal is kijken hoe ik dat ga toevoegen/ondersteunen. De vraag is hoe  je dat voor je ziet? Vanuit de app een favoriet kan kiezen etc? Dat gaat vanuit de app niet kunnen vrees ik aangezien de cards dat niet ondersteunen. Ik heb wel overleg gehad met de maker van homey dash om hierin iets te integreren maar dat is een lange termijn feature
    Met de wekker functie kan je in de app een wekker aan of uit zetten. Je kan de dagen selecteren en je kan de naam van de wekker wijzigen. 
    Je kan zelfs een nieuwe wekker aanmaken alleen zit die dan natuurlijk niet in een flow.
Sign In or Register to comment.